مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: شهرداری باید ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان ‌‌و خانواده ایجاد کند

  • کد خبر: ۱۷۴۵۹۶
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: شهرداری باید ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان ‌‌و خانواده ایجاد کند
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر گفت: در شهرداری ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم. امیدواریم مشهد بتواند بعد از تهران ساختار متناظری را تعریف کند تا برنامه‌های مختلفی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز، ۲۶ تیر ماه، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در طرح باهم از ۲۱ هزار زوج مشهدی برای ۱۰ هزار نفر برنامه‌های مختلفی داشتیم. طرح ترنم زندگی و صدای پای زندگی نیز برای مادران باردار داریم.

وی بیان کرد: در ۲۰ سالی که در شهرداری هستم هیچ وقت به مقوله مادران باردار، بانک شیر و سقط چنین پرداخته نشده بود. از معاونت فرهنگی شهرداری برای این اقدامات در حوزه خانواده تشکر می‌کنم. در شهرداری ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم. امیدواریم مشهد بتواند بعد از تهران ساختار متناظری را تعریف کند تا برنامه‌های مختلفی داشته باشد.

سلیمی گفت: معاونت مالی و پشتیبانی اقدامات خوبی از جمله غربالگری‌های سرطان ویژه بانوان، حمایت از دارو‌های تقویتی مادران باردار و ناباروری و هزینه‌های درمان باروری همکاران را انجام داده است. از ۳۲۰ خانم همکار که غربالگری سرطان انجام دادند، ۳۱ نفر سرطان داشتند. این طرح توانست قبل از ورود به مرحله شیمی‌درمانی این همکاران را شناسایی کند. غربالگری‌های سرطان برای مردان نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ مصوب شده، اما چقدر اجرایی شده است، عنوان کرد: آیا واقعا به این بحران پی بردیم؟ مگر چقدر در پنجره جمعیتی فرصت داریم؟ این قانون از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تصویب شده شهرداری بیان کند که چه اقداماتی انجام داده است؟ از مدیریت شهری درخواست داریم قانون جوانی جمعیت را به صورت جدی پیگیری کنند و نتایج آثار آن را به شورا اطلاع دهند.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: شورای شهر در مرداد ۱۴۰۱ مصوبه‌ای در زمینه ایجاد بازار‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب داشت. شهرداری باید در این موضوع تسریع کند و اقدامات این حوزه به صورت ویژه پیگیری شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: هزینه حق لباس در دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود که برای بانوان مانتو و شلوار است، اما چادر خانم‌های چادری به عنوان فرم پذیرفته نشده است. باید برای بانوان چادری یک در سال به عنوان فرم در نظر گرفته شود.

واکنش تنها عضو زن شورای شهر مشهد درخصوص حادثه تصادف دختر اسکیت سوار مشهدی

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر با اشاره به تصادف دختر اسکیت‌سوار در شب گذشته گفت: اگر فضا‌های ویژه بانوان گسترش پیدا کند شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود. مدیریت شهری تاکید ویژه‌ای برای ایجاد فضا‌های ویژه بانوان در مشهد داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->