آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی همزمان با تاسوعا و عاشورا حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی تمهیدات ترافیکی مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) تعطیلی اماکن ورزشی شهرداری مشهد به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی زنگنه: APA باید جنایات اسرائیل را محکوم کند الجزیره نوشت: حملات به ایران اشتباهی راهبردی بود پنتاگون: نیرویی در خاورمیانه جابه‌جا نمی‌کنیم سرویس‌دهی رایگان خطوط اتوبوس منتهی به حرم امام‌رضا(ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز «بسیار ناسالم» است (۱۲ تیر ۱۴۰۴) هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان (۱۱ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: خدمات‌رسانی کاروان خدام‌الحسین(ع) به زائران اربعین در نجف اشرف باید ارتقاء پیدا کند برپایی محفل قرآنی «ام‌ابیها» یادبود شهیده زهرا نظری محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال اعلام شد | محدودیت‌ها تا ۱۶ تیر برقرار خواهد بود رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۳ پروژه تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۵ در دستور کار داریم فرماندار مشهد: شورای شهر و شهرداری در همه زمینه‌ها فعالیت بسیار خوبی دارند شهردار مشهد مقدس: شهر به یک کارگاه اجرایی و عمرانی تبدیل شده است معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: سال ۱۴۰۵ بزرگ‌ترین توقفگاه باری در مشهد افتتاح خواهد شد
سرخط خبرها

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تصویب طرح کاهش هزینه الیت، به دنبال کاهش ۴۰ درصدی است

  • کد خبر: ۱۷۴۶۱۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تصویب طرح کاهش هزینه الیت، به دنبال کاهش ۴۰ درصدی است
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز الیت مشکل اساسی برای مردم است. خودرو‌هایی که حاشیه خیابان پارک می‌کردند مجبور هستند در کوچه‌ها پارک کنند که این موجب افزایش سرقت و کاهش امنیت شده است. با تصویب این طرح، هزینه الیت بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
اکرم مقدسی
خبرنگار اکرم مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۶ تیر ماه، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قبلی طرح رایگان کردن اتوبوس مطرح شد. یک نگرانی دارم و این است که نمی‌دانم به چه دلیل این همه تلاش می‌کنند تا به هر طریقی چه در صحن علنی که تاحدودی موفق شدند و چه در بخش‌های دیگر این طرح به سمت اجرا نرود. البته خبر‌های خوب و بدی از کمیته انطباق داریم.

وی بیان کرد: صحبت‌هایی که در خصوص رایگان کردن بیان کردم همه با ادله بود. در آن جلسه اصرار کردیم اتوبوسرانی در مشهد ۳۱ روز رایگان شده، اما در واقع ۴۵ روز است، زیرا از ساعت ۲ بعدازظهر روز قبل شروع می‌شود که یک و نیم روز است. هرچه گفتیم نپذیرفتند، اما امروز شهرداری تایید کرد و درخواست قانونی کردن این موضوع را داد. در واقع به این نتیجه رسیدند که ۴۵ روز درست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: وقتی در مدیریت شهری نمی‌توانند یک عدد را‌محاسبه کنند، بعد بیان می‌کنند که هزینه پرداختی مردم برای اتوبوس ۳۰۰ میلیارد است، در حالی که من می‌گویم ۲۰۰ میلیارد است. چه اصراری است قبول نکنیم و به هر دلیلی این طرح منتفی شود؟ به فکر مردم باشید. اگر امروز طرح کاهش بهای الیت را در صحن ارائه می‌دهیم با نگاه خدمت به مردم است. البته این نگاه وجود دارد که باید افزایشی باشد تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند، اما این در زمانی است که خدماتی ارائه دهیم.

حاجی‌بگلو ادامه داد: امروز الیت مشکل اساسی برای مردم است. ما نمی‌گوییم شهر را منظم و هوشمند نکنیم، اما باید زیرساخت و طرح مطالعاتی فراهم باشد. امروز خودرو‌هایی که حاشیه خیابان پارک می‌کردند مجبور هستند در کوچه‌ها پارک کنند که این موجب افزایش سرقت و کاهش امنیت شده است، بنابراین باید کاری انجام شود. با تصویب این طرح، هزینه الیت بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ما فرصت داده شده تا جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تا پایان آذر از محل درآمد‌هایی که قابلیت پرداخت دارند دریافت و برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنیم. در حال حاضر ۴۰ هزار رای قلع وجود دارد، اما اطلاع‌رسانی به مردم بسیار ضعیف بوده است. حدود ۳۱ هزار مورد از این رای قلع‌ها در محدوده و الباقی در حریم شهر است.

وی اضافه کرد: این منابع درآمدی برای افرادی است که بیان می‌کردند پول نداریم اتوبوس بخریم. اگر این موضوع شکل نگیرد ما موظف هستیم این بند قانونی را پیگیری و نظارت را بیشتر کنیم. اگر بعدا بگویید نتوانستیم کسب درآمد کنیم مقصر مدیریت شهری است. وظیفه مدیریت شهری این است که این موضوع را در مناطق برخوردار پیگیری کند و به سرانجام برساند. از این منابع می‌توان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اتوبوسرانی این روز‌ها به جای اینکه تلاش کند زمان و فاصله را برای تردد مردم کوتاه کند، تاخیر بیشتر شده است، عنوان کرد: این کار برای این ایت که بگویند طرح مطالعاتی ما جواب نداده است. این ترک فعل بوده و بعدا ورود می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->