شهرآرانیوز - موسری در اینباره در «تردز» نوشته است: «حملات هرزنامهها افزایش یافتهاند، بنابراین ما باید مواردی مانند محدودیت نرخ درخواست را سختتر اجرا کنیم، که به معنای محدود کردن ناخواسته افراد فعال (مثبت کاذب) است. اگر گرفتار این محدودیتها شدید، به ما اطلاع دهید.»
محدودیتهای نرخ درخواست همان چیزی است که ایلان ماسک در ابتدای ماه جولای برای مقابله با سطوح شدید نشت دادهها و دستکاری سیستم اجرا کرد. در آن زمان، ماسک گفت که این محدودیتها موقتی است، اما بعد از مدتی آنها را کاهش داد و به کاربران اجازه داد توییتهای بیشتری را در روز مشاهده کنند، به ویژه برای آن دسته از کاربرانی که مشترک توییتر آبی هستند و «تیک آبی» دارند.
اعمال محدودیتها در توییتر، واکنشهای شدیدی در پی داشت و متا از این فرصت برای راهاندازی یک پلتفرم رقیب، که اکنون با نام «تردز» میشناسیم، استفاده کرد. تردز در کمتر از یک هفته، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب کرد و به وضوح نشان داد که مردم به دنبال جایگزینی مناسب برای توییتر هستند.
تردز ثبتنام را برای کاربران خیلی ساده کرده است، زیرا تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک حساب کاربری اینستاگرام است. زمانی که شخصی تردز خود را فعال کرد، اکانتهای اینستاگرامش به این برنامه منتقل میشوند و به دنبالکنندگان کاربر هم اعلانی ارسال میشود.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، علیرغم محدودیتها و کاستیهایی که کاربران در تردز دارند، گفته است که «به شکلگرفتن اجتماع این پلتفرم در آینده بسیار خوشبین است.»
زاکربرگ در ۱۷ ژوئیه گفته بود: «رشد ابتدایی بسیار خوب بود، اما چیزی که بیشترین اهمیت را دارد چند ده میلیون کاربری است که هر روز به سایت باز میگردند.»
او در ادامه گفته بود: «تمرکزمان برای باقی سال بهبود اصول اولیه و حفظ آنهاست. برای تثبیت این اصول، زمان لازم است. بعد از حل این موارد، روی رشد جامعه تمرکز خواهیم کرد. ما این نقشه را را بارها اجرا کردهایم (FB، IG، Stories، Reels، و غیره) و من مطمئن هستم که تردز نیز در مسیر خوبی قرار دارد.»