دومین جشنواره سرود فجر بسیج خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت  رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) گریم غافلگیرکننده «سارا بهرامی» در یک نمایش + عکس برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار معرفی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) نقش با ترکیبی از رنگ، خط و شعر | گزارشی از نمایشگاه «الواح» در نگارخانه رادین ثبت امید و زندگی در دل جنگ و آوارگی گزارشگران تهی دست! از فرمانروایان ایرانی آناتولی چه می‌دانیم؟ برگزاری کنگره «بانوان تأثیرگذار» گامی در راستای معرفی بانوی مسلمان ایرانی است استاندار خراسان‌رضوی: برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی به خانواده تراز نیاز داریم «داستان یک شوالیه» هیث لجر روی صحنه تئاتر می‌رود اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در مشهد برگزار شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | فعالیت ۸ هزار زن تأثیرگذار در خراسان‌رضوی عکس‌های دیده‌نشده از سعید راد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «سعید راد» با حضور هنرمندان (۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم
سرخط خبرها

«مکتب امام حسین (ع) به دین خاصی محدود نمی‌شود»

  • کد خبر: ۱۷۵۷۳۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
«مکتب امام حسین (ع) به دین خاصی محدود نمی‌شود»
پیام مکتب امام حسین (ع) آزادی است و محدود به دین خاصی نیست. تأثیر قیام کربلا آن‌قدر عمیق است که گذشت زمان نتوانسته است آن را به بایگانی تاریخ بفرستد.

کارشناس مذهبی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه مکتب امام حسین فراادیانی است، اظهار کرد: پیام مکتب امام حسین (ع) آزادی است و محدود به دین خاصی نیست. تأثیر قیام کربلا آن‌قدر عمیق است که گذشت زمان نتوانسته است آن را به بایگانی تاریخ بفرستد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدباقر یزدی‌نسب، با بیان این مطلب، ادامه داد: دل‌های آزادگان عالم به‌دنبال حق و حقیقت است و عالمیان طی این دوران دریافته‌اند که حادثه‌ سرزمین کربلا حادثه‌ای تاریخی نیست، بلکه در هر عصر و زمانی جریان دارد.

وی افزود: راز ماندگاری عاشورا را باید در ویژگی فناءفی‌الله و محو در معشوق الهی حسین (ع) جست‌وجو کرد. معنویت و عرفان او در مقابل ذات اقدس اله باعث شد که ماجرای عاشورا این‌گونه باشکوه رقم بخورد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: لذا نباید شخصیت حسین (ع) را در مرزهای اسلام منحصر کرد؛ حسین (ع) متعلق به بشریت است. مکتب عاشورا مکتب تفکر هم هست، به‌طوری که شما در این شب‌های ارزشمند، به هر هیئتی که بروید، می‌بینید که با سخنرانی معرفتی آغاز می‌شود تا این مهم را برساند که مکتب عاشورایی مکتب شور صرف نیست. قدم‌به‌قدم عاشورا مانند دانشگاهی است که برای تمام انسان‌ها در هر سن‌وسالی درس دارد.

یزدی‌نسب بیان کرد: عاشورا دانشگاهی به‌وسعت همه عصرها و برای همه انسان‌هاست؛ لذا نهضت حسینی مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->