قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند
سرخط خبرها

نیمار، تنها فوق‌ستاره باقی‌مانده از مثلث مخوف پاریس

  • کد خبر: ۱۷۵۸۸۶
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
نیمار، تنها فوق‌ستاره باقی‌مانده از مثلث مخوف پاریس
شهر پاریس از ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان خالی شد.

کاخ آرزو‌های پول‌دار‌های قطری در پاری‌سن‌ژرمن به‌نظر رو به ویرانی است و مثلث مخوفی که آن‌ها با داشتن مسی، امباپه و نیمار در زمین داشتند، بدون دستاورد بزرگی برای پی‌اس‌جی، متلاشی شد. آن‌ها فوق‌ستاره آرژانتینی را از دست دادند و با امباپه هم وارد جنگی علنی شدند و حالا فقط نیمار ممکن است فصل بعد با لباس این تیم به میدان برود. به نظر می‌رسید این برزیلی سی‌ویک‌ساله تابستان امسال پارک‌دوپرنس را ترک کند، اما خروج دو ستاره دیگر شاید این ماجرا را تغییر دهد.

بی‌تردید باید گفت که استعداد نیمار در پنج‌سال گذشته به‌دلیل مصدومیت‌های پی‌درپی، بازی زیر سایه فوق‌ستاره‌های دیگر و همچنین برخی رفتار‌های غیرحرفه‌ای خودش به هدر رفته است. زمانی که او به پاریس آمد، می‌خواست محور تیم باشد و توپ طلا را به دست بیاورد. اما حالا نیمار شانس دیگری دارد که مرد اصلی تیمی متعادل‌شده و رو به توسعه باشد. ستاره برزیلی مدت‌هاست که دیگر به‌عنوان بازیکنی تعیین‌کننده در فوتبال اروپا شناخته نمی‌شود و شاید این آخرین فرصت برای ثابت‌کردن خودش باشد.

رؤیا‌هایی که بر باد رفت

پی‌اس‌جی برای خرید نیمار ۲۲۲ میلیون یورو هزینه کرد و با وجود اینکه او بهترین بازیکن جهان نبود، به نظر می‌رسید که در ادامه مسیر پیشرفتش به‌زودی در مستطیل سبز تاج‌گذاری خواهد کرد. با این حال، در عمل اوضاع خوب پیش نرفت. امباپه هجده‌ساله در پایتخت فرانسه به نیمار ملحق شد؛ بازیکنی که فقط سه ماه پیش از آن در ترکیب موناکو، منچسترسیتی را در لیگ قهرمانان اروپا با دو گلی که به ثمر رساند، حذف کرد.

حضور او در پاریس نقطه آغاز جنجال‌های این باشگاه شد و نیمار که می‌خواست مرد اول تیم باشد، با امباپه وارد تنش شد. از آن زمان به بعد، اوضاع برای ستاره برزیلی روزبه‌روز بدتر شد. درحالی‌که ستاره فرانسوی اوج می‌گرفت، نیمار هر فصل با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کرد و زیر سایه مسی و امباپه قرار گرفته بود. اما حالا مسی ماجراجویی تازه‌ای را در آمریکا آغاز کرده است و امباپه هم احتمالا دیگر در پی‌اس‌جی جایی ندارد.

تغییر رویکرد مدیران پاریسی

وضعیت نیمار به‌عنوان تنهابازمانده مثلث مخوف پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند کاملا تغییر کند، به‌ویژه به‌دلیل روشی که لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی باشگاه، در خرید بازیکنان در پیش گرفته است. مدیران پاریسی عادت داشتند که هر ستاره‌ای را که می‌خواهند، با مبالغی نجومی به تیمشان بیاورند. به یک مدافع راست نیاز دارید؟

گران‌ترین قرارداد را با اشرف حکیمی امضا کنید. دنبال دروازه‌بان هستید؟ دوناروما را با دستمزدی هنگفت بخرید. نتیجه باشگاهی پرستاره، اما بدون روحیه تیمی بود. اما حالا کامپوس مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است و بازیکنانی را که به آن‌ها نیاز دارد، با قیمت‌هایی معقول به خدمت می‌گیرد. پی‌اس‌جی سال‌هاست که ترکیب متعادلی در زمین ندارد، اما به نظر در فصل آینده این ماجرا تغییر می‌کند.

آخرین فرصت برای ستاره‌ماندن

پاری‌سن‌ژرمن تاکنون مربیان بزرگی داشته است و شاید انریکه نسبت به آن‌ها برتری خاصی نداشته باشد. اما سرمربی سابق اسپانیا و بارسلونا در گذشته ثابت کرده است که از نیمکت‌نشین‌کردن نام‌های بزرگ نمی‌ترسد و آماده است که به بازیکنان بهتر، حتی اگر مانند گاوی و پدری جوانانی شناخته‌نشده باشند، بازی دهد. آرامش در برابر فشار رسانه‌ها ویژگی دیگری است که دست‌کم نسبت به مربی سابق پاریسی‌ها، یعنی گالتیه، در انریکه به‌روشنی وجود دارد.

همچنین انریکه پیش از این مربی نیمار بوده است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن از ستاره برزیلی بازی بگیرد و از او در برابر فشار‌ها محافظت کند. نیمار از همان روز‌های آغاز مشهورشدنش در سانتوس زیر ذره‌بین کارشناسان و رسانه‌ها بود و حالا شاید این فرصت را به‌دست بیاورد تا پس از فصل‌ها، با فشار کمتری روی فوتبالش تمرکز کند و توانایی‌هایش را در پاریس نشان دهد.

پاری‌سن‌ژرمن تا جایی که نیمار بخواهد آن‌ها را رهبری کند، پیش خواهد رفت و این موقعیت منحصربه‌فرد می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که او به آن نیاز دارد تا نشان دهد که هنوز بازیکن ارزشمندی به شمار می‌رود. به نظر قطعات مختلف پازل احیای نیمار در پی‌اس‌جی کنار هم جمع شده‌اند و شاید فصل آینده آخرین فرصت این برزیلی برای شکوفایی دوباره و رساندن پاریسی‌ها به آنچه می‌خواهند باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->