چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی

  • کد خبر: ۱۷۶۱۱۵
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اصغر باقرزاده در جلسه ستاد عفاف و حجاب به تبیین و تشریح سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ترویج عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مقام عالی وزارت آموزش و پرورش هم بر بهسازی نیروی انسانی و همچنین پیاده‌سازی سند تحول تأکید داشته و تحقق این دو موضوع را وعده داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سپس به مهم‌ترین راهبرد‌های آموزش و پرورش در ترویج و گسترش عفاف و حجاب پرداخت و گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به اهمیت رعایت پوشش اسلامی همکاران در مدارس و فضا‌های پرورشی، آموزش احکام شرعی برای دانش آموزان و بهره‌مندی از چهره‌های علمی، مذهبی و ایثارگران در برنامه‌ها اشاره و اضافه کرد: تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت، آموزش، ساماندهی معلمان و مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مطالعات پژوهشی در خصوص حیا و عفاف و پایش‌های علمی از جمله رویکرد‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش در این مسیر است.

جانشین ستاد عفاف و حجاب در وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است تا دانش آموزان عزیز در محیطی آرام و سالم در موقعیت‌های تربیتی قرار گیرند.

اولویت اول کشور در حوزه حجاب باید دانش آموزان باشد

در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام والمسلمین پورثانی - مدیر کل فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی و دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش نیز مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش در اجرای مصوبات ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را در چند محور، مستندات ساختاری، آموزشی و معرفتی، فرهنگی و هنری، تبلیغی و ترویجی را ارائه کرد و گفت: برای هر کدام از مصوبات ۲۱ گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش متولی و مسئولی مشخص شده و اقدامات انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی به هجمه‌های بی‌امان جبهه مخالف در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب اشاره کرد و همه دستگاه‌های فرهنگی را به کمک آموزش و پرورش فراخواند و گفت: باید اولویت اول کشور در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب آموزش و پرورش و دانش آموزان باشند.

اولویت اول نظام در مقوله عفاف و حجاب آموزش و پرورش است

در بخش دیگر این برنامه سید مجتبی هاشمی - مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز آموزش و پرورش را یک نهاد بزرگ جریان‌ساز و تاثیرگذار با جمعیتی چشمگیر عنوان کرد و گفت: مردم سرمایه‌ها و گوهر‌های زندگی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند وجه مشترک همه ما و همه سیاستگذاران نهاد‌ها و سازمان‌ها، دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان هستند که همگی برای اعتلای این نسل باید آگاهانه و هوشیار عمل کنیم.

وی پیشنهاد کرد که قبل از آغاز سال تحصیلی باید آسیب شناسی لازم صورت گیرد تا از بسیاری از مسائل و پدیده‌های اجتماعی و سیاسی و اجتماعی پیشگیری شود.

هاشمی بیان کرد: در واقع مسائل فراوانی در این حوزه هست، اما نوع مواجهه ما با این مسائل حائز اهمیت است و نکته همین جاست.

وی در بخشی دیگر سخنان خود به مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی پرداخت و گفت: آورده سایر دستگاه‌ها برای آموزش و پرورش که یک نسل را امانت‌دار است، چیست؟. چرا که اولویت اول نظام در مقوله عفاف و حجاب آموزش و پرورش است و همه نه تنها در سخن بلکه در عمل هم باید به یاری این نهاد جریان ساز و تاثیر گذار بیایند.

شناسایی و تقدیر از بانوان و دانش آموزان فعال در حوزه عفاف و حجاب

در بخش دیگر این برنامه، معصومه امامی رضوی مشاور وزیر در امور زنان نیز به اهمیت تربیت عقل و قلب دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: حوزه امور زنان بر اساس وظایف ذاتی و فرایند تحولی خود برنامه‌های متنوع و متفاوتی در خصوص عفاف و حجاب داشته است که بخشی از آن‌ها شامل نشست‌های تبیینی و توان افزایی دانش‌آموزان، پرسمان‌های دینی، شناسایی و تقدیر از بانوان و دانش آموزان فعال در حوزه عفاف و حجاب است.

در بخش دیگر این برنامه، علی باقرزاده - مشاور وزیر و رئیس شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) نیز ضمن ارائه گزارشی از تعداد بازدیدکنندگان این شبکه آموزشی و فراوانی آن‌ها، اقدامات انجام گرفته از این شبکه پرمخاطب را بیان کرد و گفت: ما در این جلسات باید در سطح عمیق‌تری به چگونگی و چرایی مسئله بیشتر فکر کنیم و مسئله پیش روی را به خوبی بشناسیم؛ زیرا تا شناخت کافی نباشد تصمیم درستی هم نمی‌توانیم بگیریم.

وی ادامه داد: ناگفته پیداست که در مواجهه با پدیده‌های موجود بدون شناخت ریشه‌های آن و فقدان مهارت‌های شناختی معلمان و مربیان توفیق چندانی کسب نمی‌کنیم. معلمان و مربیان ما در این مقوله باید شناخت و مهارت کامل و هنر لازم را داشته باشند تا با مواجهه با این پدیده‌ها بتوانند هدایتگر دانش آموزان باشند.

ملازاده مسئول هماهنگی هیئت بازرسی نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب آموزش و پرورش، به اهمیت، ضرورت و اهداف تیم بازرسی مستقر در وزارت کشور پرداخت و به نقاط ضعف و قوت ارزیابی‌های انجام گرفته از وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هدف ما هم افزایی، دستگیری و تقویت برنامه‌ها در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در آموزش و پرورش است.  

وی در بخشی دیگر ضمن اشاره به قوانین موجود و قابل استناد در خصوص عفاف و حجاب، به بررسی برخی از چالش‌های موجود در مدارس، مراکز و ادارات پرداخت و مدیران و مسئولان حوزه‌های مرتبط نیز نسبت به سؤالات ایشان پاسخ لازم را ارائه کردند.

سلیمی رئیس گروه ارزیابی از وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن اشاره به مباحث مطرح شده و ارائه راهکار‌های عملیاتی و فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: همه ما برای تعالی و ترویج عفاف و حجاب گِرد هم آمده‌ایم و امیدواریم با همکاری دغدغه و جدیت در ترویج و تحکیم این فرهنگ ارزشمند اقدامات مؤثری انجام دهیم.

سلیمی به نحوه ارزیابی از سایر حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همه نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌ها اقدامات خود را نسبت به اجرایی سازی مصوبات عفاف و حجاب ارائه کنند و در بازدید‌های دوره‌ای آمادگی لازم داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->