نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

خدمت‌رسانی مواکب آستان‌قدس به زائران اربعین حسینی؛ از مرز‌های ایران تا عراق

  • کد خبر: ۱۸۰۰۱۹
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
خدمت‌رسانی مواکب آستان‌قدس به زائران اربعین حسینی؛ از مرز‌های ایران تا عراق
در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی، آستان قدس رضوی خود را برای مشارکت در برگزاری اجتماع عزاداری مسلمانان جهان آماده می‌کند و در نودموکب ایران و عراق به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، بنیاد کرامت رضوی پرچم‌دار و هماهنگ‌کننده خدمت‌رسانی خادمان و خادمیاران رضوی به زائران اربعین حسینی است و عزم خود را برای ارائه این خدمات جزم کرده است تا با عنایت امام‌رضا(ع)، تلاش خادمان و خادمیاران و مشارکت خیّران و واقفان، بر شکوه اجتماع میلیونی زائران اربعین بیفزاید.


طبق برنامه‌ریزی انجام شده در بنیاد کرامت رضوی، خدمات پیش‌بینی شده ویژه این ایام هم در داخل کشور و در شهر‌های محل عبور زائران به سمت کربلا و هم در دیگر شهر‌های عراق برپا خواهدشد که در مجموع شامل ۳۵موکب در داخل ایران و ۵۵موکب در عراق خواهد بود.

آستان قدس رضوی ارائه خدمت به زائران اربعین را در داخل کشور و از نقاط مرزی شرق و شمال‌شرق ایران آغاز می‌کند تا علاوه بر ایرانیانی که عزم سفر به کربلای معلی را دارند، زائران کشور‌های همسایه نیز در مسیر عبور از ایران، از این خدمات بهره‌مند شوند. در همین راستا ۳۵موکب آستان‌قدس‌رضوی در استان‌های مختلف کشور برپا خواهدشد که مسئولیت آن از برپایی تا تأمین مایحتاج و ارائه خدمت، برعهده آستان قدس رضوی و کانون‌های خادمیاری استان‌های مختلف خواهد بود. در ایام اربعین حسینی ۲۵موکب در مرز‌های مهران، شلمچه، خسروی، تمرچین، خسروی، چذابه، باشماق، ریمدان، دوغارون و میرجاوه و مواکبی در ۱۰موکب در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و همدان به پرچم‌داری آستان قدس رضوی برپا می‌شود و خدمت‌رسان زائران خواهد بود.

میزبانی در سه وعده غذایی و یک میان وعده با برپایی آشپزخانه‌های سیار، برپایی نانوایی سیار، تامین لوازم سرمایشی، فراهم کردن تجهیزات خواب و تأمین نیاز‌های درمانی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط آستان قدس رضوی در این موکب‌ها خواهد بود.

با توجه به اینکه در این ایام، خیل زائران پاکستانی از مرز ایران راهی عراق می‌شوند، آستان قدس رضوی پنج موکب داخل کشور را برای میزبانی از این زائران و ارائه خدمت به آن‌ها اختصاص داده است. این خدمت از منطقه مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان‌وبلوچستان آغاز می‌شود و خادمان و خادمیاران رضوی، در بدو ورود زائران پاکستانی به خاک ایران، با پرچم سبز رضوی از آن‌ها اسقبال می‌کنند.

همچنین در ادامه مسیر تردد زائران پاکستانی اربعین، مواکبی در بیرجند، قائن و نهبندان برای میزبانی از آن‌ها برپا و خدمات موردنیاز به این گروه از دلدادگان امام حسین(ع) ارائه خواهد شد.

خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در داخل عراق نیز به شکل حمایت از موکب‌های مردمی خواهدبود و بنیاد کرامت رضوی با تعیین مسئول و رابط برای هریک از این موکب‌ها خدمات حمایتی خود را به آن‌ها ارائه خواهد کرد. ۲۴موکب در کربلا، ۱۲موکب در مسیر نجف به کربلا، ۵موکب در نجف اشرف، ۳موکب در سامرا، ۳موکب در کاظمین، ۲موکب در شلمچه و یک موکب در مسیر کاظمین به سامرا، موکب‌هایی در عراق هستند که از حمایت‌های آستان قدس رضوی در ارائه خدمت به زائران اربعین برخوردار خواهند بود. این خدمات شامل تأمین برنج و آب معدنی برای طبخ غذا و توزیع بین زائران است که به هماهنگی رابطان بنیاد کرامت رضوی در اختیار موکب‌های ذکر شده قرار داده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->