وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

دزدهای سحرخیز در مشهد دستگیر شدند

  • کد خبر: ۱۸۰۹۴۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
دزدهای سحرخیز در مشهد دستگیر شدند
پلیس مشهد با دستگیری ۲ تبعه خارجی و ۲ ایرانی، باند سرقت خروس‌خوان را منهدم کردند.

«صبح زود بود. زن جوان برای خرید نان با خودرو از خانه خارج شد. در نزدیکی‌های نانوایی، خودرو را نگه داشت. او فقط می‌خواست دو عدد نان بگیرد. زن می‌دانست هم نانوایی خلوت است و هم بدون صف دو عدد نان را می‌دهند. او در خطایی آشکار خودرو را قفل نکرد. روی‌هم‌رفته همه زمانی که از خودرو دور بود، کمتر از پنج دقیقه شد. اما وقتی برگشت، متوجه شد که در همین فاصله از خودرویش سرقت شده است.»

«مرد خودرو را روی پل نگه داشت و آن را خاموش کرد. کوچه خلوت‌تر از آن بود که برای خودرو مشکلی پیش بیاید. با این‌حال سوئیچ را برداشت و برای بستن در پارکینگ وارد ساختمان شد. در همین لحظه گوشی‌اش زنگ خورد، از تماس متعجب شد، چون هوا هنوز گرگ‌ومیش بود و کسی در این ساعت صبح نمی‌توانست با او کار داشته باشد. وقتی صدای همسرش را شنید، خاطرش آرام شد و فهمید ناهارش را جا گذاشته است. با عجله وارد آپارتمان شد و سه طبقه را تقریبا دوید و نایستاده برگشت، اما همین چند لحظه هم کافی بود تا سارقان از موقعیت سوءاستفاده کنند و قطعات داخلی خودروش را بدزدند.»

ماجرای شکایت شهروندان از سارقان صبح که خروس‌خوان به سراغ سوژه‌هایشان می‌رفتند، تا آنجا پیش رفت که پلیس مشهد توانست یک باند سازمان‌یافته سرقت را منهدم کند؛ باندی که دو عضو آن اتباع خارجی عرب‌زبان بودند.

ماجرای پرونده «سارقان خروس‌خوان» از آنجا آغاز شد که تعدادی از شهروندان در تماس با پلیس از وقوع سرقت‌های صبحگاهی در محدوده‌های خیابان‌های احمدآباد و ملک‌آباد شکایت داشتند؛ موضوعی که به صدور دستورات تخصصی سرهنگ احمد نگهبان، رئیس‌پلیس مشهد، منجر شد.

دراین‌راستا، گروهی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد، تحقیقاتشان را برای شناسایی و دستگیری سارقان باتوجه‌به اظهارات مال‌باختگان آغاز کردند. مشخص‌بودن محدوده سرقت به آغاز گشت‌زنی هدفمند گروه‌های پیشگیری انتظامی در محدوده سرقت‌ها منجر شد.

اولین سرنخ در نوفل‌لوشاتو

گشت‌زنی‌ها ادامه یافت تا اینکه یکی از گروه‌های پلیس هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان نوفل‌لوشاتو به زن و مردی جوان که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در ساعات اولیه صبح درحال پرسه‌زنی در اطراف خودرو‌های پارک‌شده بودند، مظنون شدند.

مأموران برای بررسی این خودرو، آن را متوقف کردند و در بازرسی از پژو تعدادی مدارک هویتی، کارت‌های بانکی و سه جعبه آچار و یک دستگاه ماینر مسروقه کشف کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد که مدارک و کارت‌ها متعلق به سرنشینان خودرو نیست.

سرقت‌های ناممکن

خیلی‌ها حیاط و پارکینگشان را نفوذناپذیر می‌دانند و معتقدند سارقان از این مکان‌ها نمی‌توانند سرقت کنند، اما وقتی متهمان پرونده «سارقان خروس‌خوان» به مقر انتظامی منتقل شدند، باتوجه‌به تصاویر ضبط‌شده و سرنخ‌های کشف‌شده، ضمن پذیرفتن یازده فقره سرقت، اعتراف کردند که این سرقت‌ها را از حیاط منازل و پارکینگ مجتمع‌های مسکونی در محدوده خیابان احمدآباد، صیادشیرازی و فارغ‌التحصیلان انجام داده‌اند.

متهمان در ادامه دو هم‌دست دیگرشان را که در این سرقت‌ها به آن‌ها کمک می‌کردند، معرفی و زمینه دستگیری‌شان را مهیا کردند.

سارقان همه‌چیزخوار!

در ادامه این عملیات با اطلاعات کشف‌شده، کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با هماهنگی قضایی دو عضو دیگر این باند را در عملیات‌های جداگانه‌ای در محدوده خیابان مطهری‌شمالی و مفتح دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان مشخص شد که آن‌ها همه‌چیزخوار هستند و هرچه جلو دستشان بوده، از دوچرخه تا چادر مسافرتی و حتی لوازم آرایشی را سرقت می‌کرده‌اند.

با‌توجه‌به مستندات جدید کشف‌شده از مخفیگاه اعضای این باند، با هماهنگی مقام قضایی طی چند مرحله از آن‌ها بازجویی شد و با وجود اینکه آن‌ها ظاهر دوچرخه‌های سرقتی را با نوارپیچی، گذاشتن بوق و باتری موتور و برچسب‌های تزیینی تغییر می‌دادند تا راحت‌تر بفروشند، مال‌باخته‌ها دوچرخه‌ها و سایر لوازم سرقتی‌شان را شناسایی کردند.

با اعترافات اعضای این باند سرقت که همه‌شان بین بیست‌وپنج تا سی‌ساله هستند، در مجموع به نوزده فقره سرقت دوچرخه، ۲۳ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و دو فقره سرقت از آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان مفتح، وحید، طبرسی‌شمالی، احمدآباد، فارغ‌التحصیلان، صیادشیرازی و فروش قسمتی از اموال مسروقه به یک تبعه خارجی در محدوده خیابان چمن اعتراف کردند.

متهمان این پرونده که دو نفرشان نیز تبعه خارجی عرب‌زبان هستند، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->