ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

انهدام باند مخوف گروگان‌گیری در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۱۸۱۷۶۰
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
  • ۱
انهدام باند مخوف گروگان‌گیری در مشهد + عکس
چهار عضو یک باند مخوف تبهکاری که تاجر و صراف معروف افغانستانی را در مشهد به گروگان گرفته بودند، دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست و هفتم مرداد بود که مهر گذر از مرز دوغارون بر گذرنامه تاجر افغانستانی نقش بست و او سوار بر یک دستگاه خودروی مسافربر، به سمت منزل خود در بولوار هاشمیه حرکت کرد. او پس از استراحتی کوتاه به پیاده‌روی در خیابان‌های اطراف پرداخت و بعد از خرید مقداری لوازم و مایحتاج روزانه دوباره به منزل خودش بازگشت. شب از نیمه گذشته بود که ناگهان ۳ مرد نقابدار‌تنومند وارد خانه شدند و اولین ضربه چاقو را در حالی به پای مرد تاجر فرود آوردند که او روی تخت دراز کشیده بود. خون به روی دیوار پاشید و آن‌ها بلافاصله دست، پا و دهان مرد ۴۷ ساله افغانستانی را بستند و او را در حالی که درون پتوی مسافرتی گذاشته بودند به داخل پژو پارس سفید رنگ انتقال دادند و به طرف باغ ویلایی در بولوار شاهنامه حرکت کردند. آدم‌ربایان خشن، گروگان زخمی خود را به درون اتاقی انداختند و دست و پا‌های او را به غل و زنجیر کشیدند. «مودود» از شدت درد و خونریزی ناله می‌کرد، اما گروگانگیران از این صحنه‌های دلخراش فقط فیلم می‌گرفتند. او تنها از لهجه یکی از گروگانگیران متوجه شد که برخی از تبهکاران هموطنش هستند.

چند ساعت بعد آدم ربایان مخوف با خط تلفن گروگان خود، با آن سوی مرز‌های کشور تماس گرفتند و پسر «مودود» را تهدید کردند که اگر ۴۰۰ هزار دلار نپردازد پدرش را نخواهد دید! آدم ربایان سپس از شکنجه‌های وحشتناک خود، فیلم گرفتند و برای خانواده وی فرستادند تا به آن‌ها بفهمانند که هرچه زودتر باید ۴۰۰ هزار دلار را در هرات تهیه کنند و منتظر تماس‌های بعدی باشند!

انهدام باند مخوف گروگانگیری در مشهد + عکس

چند روز بعد از این ماجرا و در حالی که تقویم ۳۱ مرداد را نشان می‌داد، پسر مرد تاجر از افغانستان وارد کشور شد و به دادسرای مشهد شکایت برد. ساعتی بعد و با دستور قاضی شعبه ۲۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، جوان مذکور مستاصل و نگران مقابل کارآگاهان پلیس آگاهی نشست و ماجرای گروگانگیری را بازگو کرد. با توجه به حساسیت جرایم مهمه در مشهد بلافاصله این پرونده با راهنمایی‌های ارزنده و دستور‌های صریح سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

این گونه بود که گروهی از کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با آدم‌ربایی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه، جواد شفیع‌زاده وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی‌های مقدماتی کارآگاهان بیانگر آن بود که گروگانگیران از پلاک سرقتی برای ارتکاب جرم استفاده کرده‌اند، اما خط تلفن ایرانی تاجر افغانستانی هم از خطوط بی‌نام و نشان بود که بعد از ورود به ایران فقط با دو نفر تماس داشت. با به بن‌بست رسیدن برخی از سرنخ‌های موجود، عملیات شناسایی گروگانگیران با هدایت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان در حالی به استفاده از فناوری نوین پلیسی رو آوردند که گروگانگیران سوار بر خودرو از مناطق مختلف در شهر‌های اطراف مشهد با خانواده گروگان تماس می‌گرفتند و فیلم‌هایی از شکنجه‌های ترسناک را برای آنان ارسال می‌کردند. آن‌ها حتی دست گروگان را طوری باندپیچی کردند و روی آن بتادین ریختند که خانواده وی تصور کنند آن‌ها انگشت «مودود» را قطع کرده اند! دلهره و اضطراب خانواده گروگان هر لحظه بیشتر می‌شد و آن‌ها با التماس از کارآگاهان می‌خواستند سریع‌تر مرد ۴۷ ساله را از چنگ گروگانگیران مخوف رها کنند. این گزارش حاکی است بالاخره تحقیقات کارآگاهان با راهنمایی‌های تجربی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (رئیس پلیس خراسان رضوی) به نتیجه رسید و آن‌ها با به کارگیری منابع و مخبران محلی موفق شدند باغ ویلای اجاره‌ای را پیدا کنند که دو مرد تبعه خارجی آن جا را اجاره کرده بودند.

طولی نکشید که کارآگاهان با هماهنگی قاضی محمد رضوی (بازپرس شعبه ۲۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) عملیات تخصصی رهایی گروگان را آغاز کردند و در حالی وارد باغ ویلای وحشت شدند که مرد افغانستانی با چشمانی بسته و در غل و زنجیر داخل اتاق قرار داشت. با دستگیری دو متهم در باغ ویلای وحشت، تلاش برای دستگیری دیگر متهمان نیز ادامه یافت و دو عضو دیگر باند نیز چند ساعت بعد در چنگ قانون گرفتار شدند.

تحقیقات بیشتر در این باره توسط سرگرد پهلوان (افسر پرونده) آغاز شده است.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
0
باشه توگفتی و منم باور کردم!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->