۴ نکته که قبل از مصرف دارو‌های روانپزشکی باید در نظر بگیرید مواد غذایی مفید که به گردش خون کمک می‌کند پیش‌فروش‌ بلیت‌های اربعین ۱۴۰۳ از خرداد آغاز شده است خارج‌کردن تومور یازده‌کیلویی از شکم بیماری در استان فارس + عکس ابتلا به یک بیماری درصورت دیر خوابیدن ثبت ۱۰ هزار و ۴۳۳ ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ اگر تمام روز سر پا باشید، چه بلایی سر بدنتان می‌آید؟ اعلام ممنوعیت ترافیکی مراسم چهلم شهید رئیسی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳) | جوّ پایدار در استان حاکم شد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد بازگشت آخرین کاروان حجاج خراسانی از سرزمین وحی به مشهد در ۱۴ تیر ۱۴۰۳ فوت ۹۴ موتورسوار تهرانی در تابستان ۱۴۰۲ زائران اربعین از کدام مرزها می‌توانند تردد کنند؟ یک کشته و ۶ مصدوم براثر تصادف در جاده فریمان- تربت‌جام (۱۱ تیر) ویدئو | زورگیری در بولوار سجاد مشهد خدمت‌رسانی ثبت‌احوال برای صدور شناسنامه المثنی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری روان‌شناسی مثبت‌گرا چیست؟ به این دلایل مهم شب‌ها از پنکه استفاده نکنید آغاز عملیات ژئوتکنیک در تصفیه‌خانه آزادی مشهد تحول در راهبری افراد کم‌بینا با فناوری واقعیت‌افزوده
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تشکیل پرونده حمایتی در مجتمع شوق زندگی مشهد برای کودکان و نوجوانان آسیب دیده

  • کد خبر: ۱۸۲۱۹۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تشکیل پرونده حمایتی در مجتمع شوق زندگی مشهد برای کودکان و نوجوانان آسیب دیده
معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت: برای کودکان و نوجوانانی که تحت اجبار والدین، مرتکب جرائمی شده‌اند، در مجتمع شوق زندگی پرونده حمایتی تشکیل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین زاده اظهار داشت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان از جمله قوانین اصولی است که لزوم و ضرورت حمایت از کودکان را از جنبه‌های متفاوت مورد نظر قرار داده است.

معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی مردم نسبت به کودکان از جمله نقاط قوت و محوری این قاتون است.

وی افزود: قطعا چنانچه آگاهی شهروندان محترم نسبت به این قانون افزایش یابد امکان شناسایی کودکانی که در وضعیت مخاطره آمیز هستند بیشتر شده و قبل از وقوع جرم یا خطر شدید موازین حمایتی و قضایی از این کودکان انجام شود.

سرپرست مجتمع شوق زندگی تصریح کرد: در این قانون کودکان به علت وضعیت خاص خودشان، شرایط والدین و خانواده، عدم انجام وظایف سازمان‌ها و... می‌توانند مورد آسیب قرار گیرند و برای تمامی این مصادیق با تدوین فرایند پیشگیرانه و موازین حمایتی امکان مداخله را تعیین کرده است.

عابدین زاده خاطرنشان کرد: در این قانون از جمله اعلام کننده خطر یا آسیب نسبت به کودکان را شهروندان تعیین کرده است؛ از طرفی امکان محفوظ ماندن مشخصات اعلام کننده خطر نسبت به کودکان را نیز تعیین کرده، یعنی اگر فردی از خطری نسبت به کودک یا نوجوانی (تمامی افراد زیر ۱۸سال) مطلع شود می‌تواند به دادستان، اورژانس ۱۲۳ یا عوامل انتظامی اطلاع دهدو اگر درخواست دهد مشخصاتش محفوظ باشد، این مراجع موظف به حفظ مشخصات ایشان هستند و اگر فاش شود، عنوان مجرمانه نیز خواهد داشت.

وی افزود: بعد از اعلام، باید با تدابیر دقیق حمایتی و بررسی فوری موضوع شیوه حمایت از کودک تدوین گردد که در این قسمت دادستان نقش محوری و نظارتی خواهد داشت و بعد تعیین تکلیف دادستان برای سازمان‌های متولی (مندرج در قانون) ان‌ها باید اقدام نموده و اگر اقدام مناسبی انجام ندهند، دادستان مطابق ماده ۲۷ این قانون میتواند با ان‌ها برخورد نیز انجام دهد.

عابدین زاده در پایان و درخصوص پرونده مرد سنگدلی که دخترش را مجبور به سرقت کرده بود، گفت: در مورد این دختر عزیز قطعا ضمن تشکیل پرونده کیفری برای پدر و بررسی موضوع، سابقه‌ای حمایتی برای دختر در مجتمع قضایی و حمایتی شوق زندگی "پرونده حمایتی" تشکیل می‌گردد و مددکاران و دادیاران حامی این مجتمع شیوه حمایتی برابر معیار مصلحت برای او تدوین خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->