چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام شهری همزمان با مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۱۸۲۲۹۰
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام شهری همزمان با مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار مشهد از تکمیل و بهره‌برداری از تعدادی پروژه نیمه تمام شهری مشهدمقدس همزمان با مهرماه و ایام ماه ربیع‌الاول خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف اظهارداشت: از ابتدای آغاز به کار به‌عنوان شهردار براین نکته تأکید داشتیم که هیچ پروژه‌ای را بدون داشتن مطالعات کافی و پیوست‌های مورد نیاز آغاز نخواهیم کرد.

شهردارمشهد در خصوص پروژه‌های عمرانی که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد اظهار کرد: احداث پل سوم تقاطع شهید فهمیده که تأثیر بسیار زیادی بر کاهش ترافیک بولوار خیام و همچنین امکان اتصال این بولوار به رسالت را خواهد داشت یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی شهری است که مطالعات آن در حال انجام و به محضا اتمام و تائید نهایی، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

قلندرتصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در حوزه ترافیک، پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) از طریق میدان انقلاب به بولوار نماز است که مقدمات کار انجام و مذاکرات در جریان است.

وی با تقدیر از همکاری‌ها و حمایت‌های تولیت معزز آستان قدس رضوی در اجرای پروژه‌های عمرانی که برای مردم گره‌گشا است ادامه داد: به دنبال این هستیم تا پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به بولوار نماز را که تأثیر بسیار زیادی در ایجاد دسترسی و تسهیل تردد زائران و مجاوران و همچنین کاهش بار ترافیکی این محدوده خواهد داشت را با تعامل و همکاری آستان قدس رضوی آغاز کنیم.

شهردارمشهد به سیاست شورای شهر و شهرداری در دوره ششم مبنی بر توسعه شهر به سمت شرق تأکید کرد: این امر به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که یکی از این زیرساخت‌ها، ایجاد مسیر‌های دسترسی و تقویت مسیر‌های اتصال شرق به غرب و ... است لذا در همین راستا پروژه احداث گذرگاه شمالی (رسالت) در دستور کار قرارداد و مطالعات نهایی آن در حال انجام و پس از تائید عملیات اجرایی آن را شروع می‌کنیم.

قلندر گفت: در کنار این پروژه‌ها احداث میدان بار مرکزی در محدوده شرقی شهر نیز یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری دراین دوره است که مطالعات آن در دست انجام است و در نظر داریم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران این پروژه را اجرایی کنیم.

وی بابیان اینکه پروژه احداث خطوط مترویی نیز به‌عنوان اولویت حوزه حمل‌ونقل مدنظر قرار داشته و اولویت ما دراین دوره بهره‌برداری از فاز یک خط سه و اتصال مترو به حرم مطهر رضوی است خاطرنشان کرد: اکنون ریل‌گذاری مسیر ۶ کیلومتری فاز یک و همچنین ساخت ایستگاه‌های این فاز حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در حال انجام است و این فاز در سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

شهردارمشهد تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های عمرانی در خط سه، حفاری باقی‌مانده تونل خط سه و خط چهار نیز در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حفاری تونل‌های مترو مشهد سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید.

قلندربه حمایت و مشارکت شهرداری مشهد در حوزه ساخت مسکن به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌ها در حوزه ساخت مسکن که طی هفته گذشته به ساکنان خوب محدوده رسالت هدیه شد پروژه ۲۱۲۰ واحدی شاملو بود. در فاز اول و دوم این پروژه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی از این مجموعه که با مشارکت شهرداری احداث شده افتتاح شد.

وی اضافه کرد: همچنین به زودی ساخت بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی دیگر را به عنوان پروژه مشارکتی بزرگ دیگر در محدوده شهرک شهید رجایی آغاز خواهیم کرد.

شهردارمشهد افزود: این در حالی است که طی دو سال گذشته با حمایت‌های شورای اسلامی شهر تعداد زیادی پروژه عمرانی در چارچوب پروژه‌های زودبازده در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر با نظر ساکنان محل و شورای اجتماعی محلات اجراشده و یا در حال اجرا است.

قلندر در خصوص پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام نیز گفت: سیاست ما در حوزه پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل آن‌ها است و در همین راستا پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.

وی ادامه داد:به‌عنوان نمونه یکی از این پروژه‌ها "کشت پارک" است که به‌صورت مستمر مورد بازدید قرارگرفته و به پیمانکار تأکید شده تا پایان شهریورماه فاز یک کشت پارک را تکمیل کند.

شهردارمشهد اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام بوستان بزرگ بانوان وکیل‌آباد است که این پروژه نیز مراحل پایانی عملیات عمرانی خود را می‌گذراند و در مهرماه و همزمان با ایام ربیع‌الاول تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

قلندر گفت: همچنین پروژه مجموعه آبی شهید قربانی نیز که در منطقه چهار مشهد در محدوده پنج‌تن در حال احداث است نیز به‌سرعت در حال تکمیل است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در روز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->