اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

ونگر: دماغ نباید آفساید باشد

  • کد خبر: ۱۸۲۷۸
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
ونگر: دماغ نباید آفساید باشد
سرمربی سابق تیم فوتبال آرسنال از آمادگی هیئت قانون‌گذاران فوتبال جهان برای تغییر قوانین مربوط به آفساید خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آرسن ونگر سرمربی پیشین آرسنال که اکنون کارمند فیفا است و عضو هیئت فنی اتحادیه بین‌المللی فوتبال بر لزوم تغییر قوانین مربوط به آفساید برای پایان دادن به جنجال‌ها درباره گرفتن آفساید‌های میلیمتری تأکید کرد.

در فصل جاری جنجال‌های فراوانی به خاطر حساسیت به خرج دادن بیش از اندازه VAR در تشخیص موقعیت‌های آفساید صورت گرفت، چرا که بعضاً داوران برای تشخیص درست مجبور می‌شوند و بار‌ها و زوایای مختلف صحنه‌های مشکوک را تماشا کنند که این از یک سو باعث گرفته شدن زمان بازی و افت هیجان آن شده و از سوی دیگر نارضایتی‌هایی را به خاطر سختگیری بیش از اندازه به همراه داشته است.

طبق قوانین فعلی هر بخشی از بدن، سر یا پای یک بازیکن که در لحظه ارسال توپ برای او از آخرین مدافع حریف به دروازه حریف نزدیک‌تر باشد در موقعیت آفساید قرار دارد. این موضوع سبب شده که کمک داوران ویدئویی بیش از اندازه سختگیری کنند. به عنوان مثال در یکی از بازی‌های این فصل لیگ برتر انگلیس میان تیم‌های لیورپول و ستون‌ویلا، داور گل رحیم استرلینگ را به خاطر قرار داشتن زیر بغل او در موقعیت آفساید مربوط کرد که این اتفاق با واکنش طعنه‌آمیز یورگن کلوپ در پایان آن بازی همراه بود.

ونگر در این خصوص گفت: سخت‌ترین مسئله‌ای که کمک داوران ویدئویی با آن مواجه هستند، قانون آفساید است. شما باید آفساید‌هایی میلیمتری را هم تشخیص دهید و اعلام کنید. این سبب شده که عملاً بینی یک بازیکن هم باعث قرار گرفتن او در موقعیت آفساید شود. وقتش شده است که هرچه زودتر فکری به حال این موضوع کنیم. شرایط لازم برای تغییر این قانون به وجود آمده و وضعیت دیگر نباید طوری باشد که قرار داشتن بینی یک بازیکن در موقعیت آفساید، گل او را باطل کند بلکه زمانی باید آفساید اعلام شود که او با آن عضو از بدنش گل زده باشد. حال اگر دیگر اعضای بدن او جلوتر از مدافع حریف واقع شده باشد هم مهم نیست.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->