کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها
عرق سرد

کامبک هیئت فوتبال خراسان در نیمه مربیان

  • کد خبر: ۱۸۳۰۲
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
کامبک هیئت فوتبال خراسان در نیمه مربیان
تیم فوتسال بانوان در روز‌ی که از حمایت خوب تماشاچیان برخوردار بود نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند.
مژده رنگیان - تیم فوتسال دختران خراسان در اولین بازی مرحله پلی‌آف، دیدار حساس برابر مس رفسنجان را با تساوی ۲ بر ۲ در خانه به پایان رساند.

در آخرین روز از بهمن‌ماه، جدال ۴ تیم مدعی کسب کاپ قهرمانی لیگ برتر فوتسال به میدان رفتند؛ ۲ تیم در مشهد و ۲ تیم در پایتخت. مشهدی‌ها در اولین گام پلی‌آف، میزبان کرمانی‌ها بودند. در بازی تهران، ملی‌حفاری ۴ بر ۳ سایپا را شکست داد و یک قدم به فینال نزدیک شد و در مشهد هم با توقف ۲ تیم همه‌چیز به بازی حساس دوم کشیده شد. نتیجه‌ای که چندان برای مشهدی‌ها رضایت‌بخش نیست و ترس نرسیدن به فینال را بیشتر می‌کند؛ زیرا بازی در زمین رفسنجان و رسیدن به پیروزی از هر کاری سخت‌تر است.

سالن بهشتی مشهد این‌بار پرشورتر و شلوغ‌تر از دیدار‌های گذشته آماده برگزاری دیدار جنجالی پلی‌آف بود. سوت شروع بازی چند دقیقه با تأخیر از ساعت ۱۱ صبح زده شد. هنوز دوسه دقیقه نگذشته بود که با اعتراض تیم مس، بازی متوقف شد. قضیه از این قرار بود که همهمه حضور تماشاچیان و هواداران تیم خراسان پشت نیمکت مسی‌ها باعث ناراحتی آن‌ها شده بود و از نماینده فدراسیون خواستند تا سکو‌های پشت نیمکت را تخلیه کنند. این اتفاق هم افتاد و بازی برای این جابه‌جایی، دقایقی متوقف شد.

عرق سرد در نیمه اول
شریف در این بازی از ترکیب همیشگی خود استفاده کرده بود؛ بااین‌تفاوت که خبری از سارا شیربیگی، خانم‌گل آسیا، در زمین نبود. توفیقی‌نسب، غلامی، محمدی و آرمات به‌همراه زهرا لطف‌آبادی در زمین حضور داشتند. از همان دقایق اول، هر ۲ تیم نشان دادند که خبری از یک بازی معمولی نیست و باید منتظر اتفاقات بزرگ و جالبی باشیم. در نیمه‌های بازی، شیربیگی نیز به جمع بازیکنان مشهد اضافه شد. توفیقی‌نسب یک ضربه به تیرک دروازه حریف زد که با بدشانسی تبدیل به گل نشد. مسی‌ها با رهبری فاطمه اعتدادی در زمین عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان دادند. هر ۲ تیم حملات پرفشار خود را ادامه دادند؛ اما این مسی‌ها بودند که در نیمه نخست با خوش‌شانسی روبه‌رو شدند. ۳ موقعیت گل مسلم وارد دروازه آن‌ها نشد و در مقابل، شوت آن‌ها به‌سمت دروازه لطف‌آبادی با ضربه هما آقایی به ثمر نشست و تبدیل به گل نخست بازی شد. تلاش شاگردان شریف برای رسیدن به گل تساوی بی‌نتیجه ماند و در مقابل، بازهم مسی‌ها ۳۰ ثانیه مانده به پایان بازی، توسط زهرا قلی‌زاده گل دوم را در عین ناباوری وارد دروازه تیم مشهد کردند. با شکست یک‌نیمه‌ای مشهدی‌ها بازی به پایان رسید و تیم‌ها به رختکن رفتند.

کامبک در نیمه مربیان
نیمه دوم، نیمه مربیان بود و همه منتظر تدبیر شریف بودند. جبران ۲ گل کار سختی بود و سخت‌تر از آن، رسیدن به گل برتری سوم بود. تیم مشهد، منسجم‌تر از نیمه اول به میدان آمد، تلاش آن‌ها نتیجه داد و درحالی‌که کمتر از ۳ دقیقه از شروع بازی می‌گذشت، طناز آرمات گل اول مشهد را وارد دروازه زینب کرمی کرد. مسی‌ها که پیروزی خود را متزلزل می‌دیدند، دست به حمله‌های سریع و خشن می‌زدند. بار‌ها آه حسرت تماشاچیان به صدا درآمد و البته تشویق و جیغ خوش‌حالی از گل‌نشدن‌ها نیز در سالن پیچید؛ اما بازی تا ۵ دقیقه مانده با پایان، بدون گل دنبال شد. دراماتیک‌ترین لحظه دیدار، ۴ دقیقه مانده تا پایان بازی رقم خورد؛ جایی‌که با پاس‌کاری توفیقی‌نسب و غلامی مقابل دروازه مس رفسنجان، غلامی موفق شد توپ را وارد دروازه کند و سالن از هیجان این گل منفجر شود.

گل سوخته جنجالی
درحالی‌که اسکوربرد خبر از شروع ۲ دقیقه حساس پایانی می‌داد، بازیکن مس در صحنه‌ای از اوت، توپ را روی دروازه هیئت فوتبال خراسان رضوی ارسال کرد که توپ وارد دروازه مشهد شد. بازیکنان نارنجی‌پوش به خوش‌حالی پرداختند، اما داور دیدار، گل را مردود اعلام کرد. داور معتقد بود توپ به صورت مستقیم از اوت به درون دروازه رفته، اما کادر فنی مس مدعی بود توپ با برخورد به بازیکن وارد دروازه شده است. عاطفه رضایی، سرمربی مس، با فریاد بر سر داوران عنوان کرد که پس از یک سال زحمت، سر ما را در یک بازی بریدید؛ اما داوران همچنان بر تصمیم خود تأکید کردند.

حاشیه‌های جالب دیدار مشهدی‌ها و مسی‌ها
سارا شیربیگی، بازیکن مطرح تیم ملی، در این بازی حتی نتوانست نیمی از سارای همیشگی باشد. آسیب زانوی او جدی‌تر از چیزی است که هواداران بدانند. بازی محتاطانه او، شوت‌های ناقص، زمین‌خوردن‌های مداوم و به‌سختی بلند‌شدن از روی زمین، صحنه‌هایی بود که در این بازی، تماشاچیان و حتی تیم حریف شاهد بودند. بیشتر از ۴۰ روز است که شیربیگی با این آسیب دست‌وپنجه نرم می‌کند و تأثیر آن در نتیجه‌های هفته‌های اخیر مشهود بود.

نسیمه غلامی بعد از گلی که به ثمر رساند، زانو زد و از رفیق قدیمی خود خواست تا پایش را روی زانوی او بگذارد و بوسه‌ای بر کفش خانم‌گل آسیا زد.

زری پورلاهیجی، ناظر و نماینده فدراسیون در این دیدار بود؛ ولی نکته جالب‌توجه این بود که در طول بازی کیسه یخ پزشک‌یار تیم را در اختیار داشت و مدام بالای سر خود قرار می‌داد.

تماشاچیان مشهدی در این فصل رکورد خوبی را به نام خود ثبت کرده و حدود ۶۰۰ نفر این بازی را از نزدیک در سالن بهشتی تماشا کردند. بیشتر تماشاگران دختران دانش‌آموز بودند و در کنار آن‌ها تعدادی از دختران مؤسسه توا‌ن‌بخشی همدم نیز برای حمایت از تیم شهر به سالن آمده بودند.

انسیه مافی‌نژاد، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال بانوان که به‌تازگی از قضاوت رقابت‌های انتخابی المپیک فوتبال زنان در استرالیا بازگشته بود، از جایگاه ویژه سالن بهشتی، بازی را دنبال می‌کرد.

سمانه چهکندی، ملی‌پوش مشهدی فوتبال، نیز به‌همراه هم‌تیمی خود در تیم فوتبال شهرداری بم و فهمیه سروری، مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از دیگرمیهمانان این دیدار بودند. زهرا محمدزاده نیز که در هفته پایانی لیگ از ناحیه زانو آسیب دیده بود، با آتلی که به پای خود داشت، بازی را دنبال می‌کرد.

باید این بازیکنان را پرستید
فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، در پایان این دیدار اظهار کرد: امروز فوتسال روی خوشش را به ما نشان نداد. در نیمه اول مالکیت توپ در اختیار ما بود؛ ولی توپ‌ها به تیرک خوردند. اگر یک‌مقدار مانند مس در این بازی خوش‌شانس بودیم، باید نتیجه‌ای دیگر رقم می‌خورد و پیروز بازی می‌شدیم. قانون فوتبال این است که اگر گل نزنی، گل می‌خوری و ما نیز در نیمه اول به این مشکل دچار شدیم. مس روی ۲ ضدحمله که حتی خودشان هم فکرش را نمی‌کردند، به گل رسیدند و ما نیز غافل‌گیر شدیم. در نیمه دوم از نظر روحی بازیکنان بهتر شدند و توانستیم گل‌ها را جبران کنیم.

او با اشاره به عملکرد بازیکنان خود ادامه داد: آن‌ها خیلی خوب بودند. باوجود مصدومیت‌های جدی، جنگیدند و به نظر من این بازیکنان را باید پرستش کرد؛ بازیکنان باغیرتی که برای تیم خود، هر کاری کردند.
شریف تصریح کرد: قطعا بازی برگشت خیلی قشنگی خواهیم داشت. کار خیلی سختی در پیش داریم، اما باید نتیجه لازم را کسب کنیم. بچه‌های تیم نشان دادند زن روز‌های سخت هستند و می‌توانند از پسِ کار‌های مشکل بربیایند؛ همان‌طور که در این بازی ۲ گل عقب‌افتاده را جبران کردند.

او خاطرنشان کرد: داوری می‌توانست بهتر باشد. در نتیجه تأثیرگذار نبود، اما تمام اوت‌ها و کرنر‌های ۵۰-۵۰ را به سود مس اعلام کرد و این موضوع باعث شد تمرکز بازیکنان از بین برود. در کارت‌دادن می‌توانست ملایمت بیشتری به خرج دهد، زیرا دقیقا شبیه به صحنه‌ای که بازیکن ما کارت زرد دریافت کرد، مسی‌ها انجام دادند؛ ولی کارتی نگرفتند. تماشاچیان هم در این دیدار رکورد دیگری زدند و یار ششم ما بودند. حدود ۷۰۰ نفر برای تماشا به سالن آمده بودند. خداراشکر بازی جذابی بود و تماشاچیان نیز از این دیدار لذت بردند و این برای ما بزرگ‌ترین پیروزی بود.

سرمربی تیم مشهد در لیگ برتر فوتسال زنان گفت: این تساوی را به فال نیک می‌گیریم. شاید اگر در مشهد پیروز می‌شدیم، در کرمان بازی را دست‌کم می‌گرفتیم و آنجا اتفاقات بدی رقم می‌خورد. اما حالا هنوز امید زنده است و باید با تلاش دوچندان سرنوشت خود را رقم بزنیم. باید در بازی دوم پیروز شویم و در صورت تساوی هم باید با تعداد گل‌های زده بیشتری بازی را به پایان برسانیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان نیز بعد از این مساوی اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود. با وجود اینکه میهمان بودیم، می‌توانستیم پیروز شویم. گل سومی که ما به ثمر رساندیم، کاملا درست بود؛ ولی داور اعتقاد داشت توپ مستقیم از اوت راهی دروازه شده است.

عاطفه رضایی تصریح کرد: می‌خواهم بدانم جواب ما را چه کسی می‌دهد؟ نتیجه باید ۳ بر ۲ می‌شد؛ اما اعتراضمان به جایی نمی‌رسد. بازیکن ما می‌رفت که با دروازه‌بان تک‌به‌تک شود؛ اما ساراشیربیگی او را متوقف کرد و داور حتی به او کارت نشان نداد. نمی‌دانم این چه داوری است. می‌گویند علیه داوری مصاحبه نکنید، پس ما چطور صدای خودمان را به مسئولان برسانیم؟ داوری سرِ ما را برید و زحمت یک سال تیم را به باد داد.

او با تأکید بر اینکه داوری می‌توانست خیلی بهتر کار کند، ادامه داد: نتیجه بازی به گونه‌ای که باید، رقم نخورد. تیم هیئت فوتبال به‌خوبی از میزبانی‌اش بهره برد و تماشاچیان بسیاری به سالن آمده بودند. حتی موقعیت‌های هیئت فوتبال بیشتر از ما بود، اما تمام تلاشمان را کردیم تا نتیجه لازم را بگیریم که با اشتباهات داوری این امر محقق نشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->