سرخط خبرها

آغاز اسکان شبانه زائران در پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۳۸۴۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
آغاز اسکان شبانه زائران در پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی
اسکان زائران دهه آخر صفر در دو فضای مجهز شده واقع در پارکینگ‌های زیرسطحی حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توجه به تشرف گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) در ایام پایانی صفر به مشهدمقدس، با هدف کمک به کاهش مشکل اسکان زائران فاقد سرپناه، به ویژه زائران پیاده، اسکان موقت ایشان را در دستور کار قرار داده است.

با توجه به حضور گسترده زائران دهه آخر صفر و هیئات مذهبی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر و برپایی محافل عزاداری تا پاسی از شب و همچنین با در نظر گرفتن شرایط جوی، اختصاص رواق‌ها و صحن‌ها برای اسکان زایران امکان‌پذیر نبوده و به همین جهت دو فضا با ظرفیت ۶ هزار نفر در پارکینگ‌های شماره یک و سه به مکان استراحت شبانه زائران حرم مطهر اختصاص داده شده است. زائران به سادگی امکان مراجعه به این دو استراحتگاه را دارند و می‌توانند از مسیر صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به این دو پارکینگ مراجعه کنند.

اسکان موقت زائران از شامگاه یکشنبه ۱۹ شهریورماه در پارکینگ شماره یک آغاز شد و از امروز نیز پارکینگ شماره سه شامل دو بخش اسکان مجزای خواهران و برادران فعال خواهد شد.

با توجه به عدم تداخل محل اسکان با مکان برگزاری مراسم، زمان استراحت زائران بین ساعت ۸ شب تا ۷ صبح خواهد بود و امکانات پذیرایی وعده صبحانه و توزیع چای نیز پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است طبق برنامه‌ریزی معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، در صورت ضرورت، پارکینگ خدام نیز برای اسکان موقت زائران تجهیز خواهد شد و در اختیار زائران نیازمند اسکان قرار داده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->