آغاز جشن‌های باشکوه دهه کرامت در بهشت هشتم | بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع) ثبت یک رفاقت ۵‌نفره دیرینه‌شناسی اخلاق تفسیر درباره جایگاه معارف امام‌رضا (ع) در نظام فکری تشیع| معارف رضوی، اندیشه‌ممتاز بشری است ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات درباره دکتر سیدجواد مصطفوی، اسلام پژوه فقید مشهدی| در آغوش امن نهج البلاغه شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن گذری بر تاریخ در‌های طلای حرم مطهر به‌مناسبت افزوده شدن یک در طلای دیگر به آنها| زنند بر درِ این بارگاه شمس و قمر سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم
سرخط خبرها

کفشداران حرم رضوی؛ پای کار خدمت رسانی به زائران

  • کد خبر: ۱۸۳۹۰۸
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کفشداران حرم رضوی؛ پای کار خدمت رسانی به زائران
رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی خدمات این بخش در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر را تشریح کرد.

جواد حلاجی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، به فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر به زائران پیاده اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته این توفیق را داشتیم تا در اربعین سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) با برپایی سه موکب در کشور عراق به زوار پیاده حسینی ارائه خدمت کنیم.
وی تصریح کرد: این موکب‌ها در شهر‌های کاظمین، کربلا و کوفه مستقر شدند و با خدماتی همچون پذیرایی در سه وعده صبحانه، نهار و شام، توزیع میان وعده و آب، نانوایی و... به زائران پیاده اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند.
حلاجی خاطر نشان کرد: در موکب واقع در شهر کاظمین که نهمین دوره از خدمت رسانی خود را در ایام اربعین حسینی می‌گذراند، حدود ۱۲۰ نفر از خادمان به همراه بسیجیان آستان قدس رضوی به توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم و ۲۷۰ هزار میان وعده پرداختند.
وی ادامه داد: در موکبی که در شهر کربلا مستقر شده بود، نیز ۵۰ نفر از خادمان کفشداری حرم مطهر در مدت ۱۰ روز به ارائه خدمت پرداختند و در موکب شهر کوفه نیز ۳۵ نفر از کفشداران حرم مطهر رضوی خدماتی همچون پخت کباب و توزیع ساندویچ بین زائران را بر عهده داشتند.

برپایی ۴ موکب خدمت‌رسانی در داخل و خارج حرم رضوی

رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی در ادامه به خدمات این بخش در ایام دهه پایانی ماه صفر در داخل و خارج حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: در مجموع ۴ موکب اعم از دو موکب در داخل شهر مشهد و دو موکب نیز در مسیر‌های منتهی به شهر مشهد در محور مواصلاتی شهر‌های نیشابور و چناران به مشهد فعال هستند و به ارائه خدمت می‌پردازند.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده است با حضور خدمه برادر، خواهر و بسیجیان، حدود ۱۰۰ هزار پذیرایی در قالب سه وعده صبحانه، نهار و شام و سایر خدمات همچون درمانی، فرهنگی، نانوایی و بیش از ۴۵ هزار اسکان در این مواکب انجام شود.
حلاجی به دو موکب دیگر در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این دو موکب در باب الهادی و خیابان امام رضا (ع) مستقر شده است که در قالب توزیع غذا‌های ساندویچی و توزیع شله در سالروز شهادت حضرت رضا (ع) به ارائه خدمت می‌پردازند.

افزایش تعداد کفشداری‌های حرم مطهر رضوی

وی در ادامه به خدمات اداره کفشداری حرم مطهر رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر در بارگاه منور رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: برای رفاه حال زائران تعداد سه کفشداری به ۴۹ کفشداری موجود در حرم مطهر رضوی افزوده شده و همچنین ۱۵۰۰ جفت کفش نیز به ظرفیت این مجموعه اضافه شده است.
حلاجی همچنین یکی دیگر از خدمات مجموعه کفشداری حرم مطهر در این ایام را استقبال از زوار حرم علی بن موسی الرضا (ع) در راه آهن مشهد ذکر کرد و گفت: همه روزه در این ایام تعدادی از کفشداران حرم مطهر رضوی از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح در راه آهن مشهد حضور یافته و از زائران استقبال می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->