اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال
سرخط خبرها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد: عدالت جامعه بدون عدالت اقتصادی ممکن نیست

  • کد خبر: ۱۸۴۸۱۶
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
عضو شورای اسلامی شهر مشهد: عدالت جامعه بدون عدالت اقتصادی ممکن نیست
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عدالت جامعه بدون عدالت اقتصادی ممکن نیست، امیرالمومنین (ع) در طول حاکمیت خود بر عدالت اقتصادی محکم ایستاد.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل موحدی محصل، امروز ٢٧ شهریورماه در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهددر نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی غیر از اینکه در گام دوم انقلاب موضوع عدالت را بیان کردند در ٩ جای دیگر موضوع عدالت را بیان کردند که غالبا به عقب ماندگی ما بعد انقلاب در این عرصه تاکید می‌کنند. همچنین ایشان تصریح می‌کنند با همین وضعیتی داریم از قبل انقلاب و در مقایسه با کشور‌های معادل و حتی کشور‌های اروپایی قابل قیاس نیست و توفیقات خوبی دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه آرمان‌های امام (ره) از ما خواسته هنوز محقق نشده است، گفت: لذا برای حل دغدغه رهبر انقلاب و از آنجایی که ما مسئولیت اجرایی را برعهده داریم باید دغدغه‌مند حرکت کنیم و آن‌ها را حل کنیم.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به یکسری دغدغه‌های موجود، ادامه داد: عدالت جامعه بدون عدالت اقتصادی ممکن نیست، امیرالمومنین (ع) در طول حاکمیت خود بر عدالت اقتصادی محکم ایستاد. یکی دیگر از موضوعاتی که جامعه ما را آزار می‌دهد عدم شایسته سالاری است. این عدم شایسته سالاری در حوزه تقنین و نظارت وجود دارد. در این حوزه خلا قانونی وجود دارد که آسیب‌های زیادی بر مدیریت شهری و مدیریت ملی وارد خواهد کرد.

موحدی محصل با بیان اینکه ساختمان‌های کذایی که در دوره‌های گذشته ساخته شد و در دوره سوم شورای اسلامی مجوز گرفت اختلاف طبقاتی را ایجاد کرد و این نتیجه خلا قانونی است، ادامه داد: قوانین بدون مبنا یکی دیگر از موضوعات مهمی است که مشکلات زیادی ایجاد کرده و همچنین قوانین خوبی وجود دارد که اجرا نمی‌شود که البته باید بگویم صحبت بنده با نمایندگان مجلس و نمایندگان در شهر مشهد است.

وی تصریح کرد: در تباصر بودجه ملی به صراحت به بانک‌های خصوصی تکلیف شده است که ٨٠ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های محلی بکنند، اما طبق آماری که بنده بدست آورده‌ام فقط سه درصد درآمد صرف هزینه‌های محلی می‌شود و مابقی به جا‌هایی میرود که ارزش افزوده کلانی داشته باشد. آقای نماینده مجلس با کدام مجوزی پول‌های مردم مشهد جمع می‌شود و در چیتگر تهران، ایران مال ساخته شود. آیا وجدان شما قبول می‌کند از کنار این مسائل به سادگی می‌گذرید. دیوان محاسبات مجلس برای چیست یا این‌ها را می‌فهمید و امضا می‌کنید یا متوجه نیستید.

این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله تبعیض و اختلاف طبقاتی مسئله امنیت ملی است و این مسئله امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد. چرا پول‌های ما در جایی سرمایه گذاری شود که از شهر خارج شده است؛ نماینده مجلس این‌ها تکلیف شما است که باید در مجلس پیگیری کنید. پولی که باید برای وام ازدواج جوانان، اصلاح بافت فرسوده و زیر ساخت ترافیکی و تونل‌های انرژی در شهر مشهد صرف شود به جا‌های دیگر برای ساخت و ساز‌ها صرف می‌شود. ٧٠٠کیلومتر آسفالت به علت تعمیر گاز، برق و ... مجدد کنده می‌شود، زیرا تونل انرژی نداریم. چرا بانک‌های خصوصی پول‌ها را سراسر کشور جمع می‌کنند و در شمال، کیش و شمال تهران سرمایه گذاری کنند که اکنون قیمت زمین به متری ٢۵٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان برسد و تورم ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->