انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی
سرخط خبرها

باند سارقان حریص در مشهد منهدم شد

  • کد خبر: ۱۸۵۳۰۰
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
باند سارقان حریص در مشهد منهدم شد
مروری بر پرونده سارقان سریالی منازل مشهد که تمام اموال باارزش را با خود می‌بردند.

به گزارش شهرآرانیوز مرد میان سال و خانواده شان شوکه شدند، صبح وقتی کلید انداختند و وارد خانه شان شدند متوجه شدند که پیش از آمدنشان سارقان به خانه شان نفوذ کرده اند و هر چه می‌توانسته اند با خود برده اند. تقریبا هیچ وسیله باارزشی برایشان نمانده بود. سارقان نه تنها فرش‌های دست باف، بلکه حتی گوشت‌های درون یخچال و چندین کیلو روغن زرد را هم برده بودند.

همین نشان می‌داد که آن‌ها فرصت زیادی داشته اند و با خیال راحت تمام لوازم برقی را دزدیده اند. با حضور کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد به محل و بررسی‌های اولیه برای شناسایی این سارقان حریص، تحقیقات تکمیلی زمانی شروع شد که دو سرقت منزل دیگر نیز با همین شگرد گزارش شد و گروه رسیدگی کننده پرونده با سرقت‌های سریالی روبه رو شدند.

ماجرای سرقت از منازل مشهد در غرب مشهد در حالی وارد فاز سریالی شده بود که کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد، تحقیقات جامعی را برای شناسایی متهمان این پرونده آغاز کردند.

در بررسی محل وقوع اولین صحنه جرم در بولوار امیریه، مشخص شد که سارقان در نبود صاحب خانه از طریق تراس وارد آپارتمان شده اند و تمامی لوازم این منزل را به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان ربوده اند.

۲ سرقت دیگر در ۴ روز

هم زمان دو سرقت مشابه دیگر نیز در محدوده شهرک الهیه طی چهار روز گزارش شد. گروه رسیدگی کننده پرونده با ورود به این منازل متوجه شدند که نحوه ورود سارقان به این خانه‌ها یکسان بوده و متهمان از طریق تراس توانسته اند وارد شوند.

در حالی میزان سرقت‌ها ۵۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد که به گفته مالکان این منازل، سارقان لوازم باارزشی از قبیل طلا، سکه، وجه نقد، وسایل برقی، یک دستگاه لپ تاپ و هارد اکسترنال را به سرقت برده بودند.

تلاش برای پیشگیری از سرقت‌های بعدی

گروه رسیدگی کننده پرونده پس از بررسی اظهارات فرد مال باخته و اثربرداری از محل وقوع جرم، تحقیقات میدانی خود را با بازبینی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها آغاز کردند تا جلو سرقت‌های احتمالی بعدی گرفته شود.

براساس سرنخ‌های مهمی که در اختیار مأموران قرار گرفت، مشخص شد هم زمان با وقوع سرقت‌ها دو خودرو پراید پلاک مخدوش در این محدوده تردد داشته اند.

ردزنی در خیابان مسلم

تحقیقات جامعی از سوی پلیس آگاهی مشهد ادامه داشت و کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی سرانجام یکی از خودرو‌های مورداستفاده در سرقت‌ها را در محدوده خیابان مسلم ردزنی کردند.

مأموران با عملیات‌های نامحسوس و پایش میدانی در دوازده ساعت توانستند مخفیگاه یکی از متهمان را در خیابان مسلم مشهد شناسایی کنند. مأموران پس از اطمینان از دست داشتن این فرد در سرقت‌ها و هماهنگی‌های قضایی، در قالب دو گروه عملیاتی محل را محاصره کردند.

کارآگاهان در این عملیات غافل گیرانه موفق به دستگیری سه عضو این باند شدند و قسمتی از لوازم مسروقه از مخفیگاهشان کشف شد.

با انتقال متهمان به مقر انتظامی و آغاز تحقیقات جامع در این زمینه، متهمان در همان بازجویی‌های اولیه باتوجه به شناسایی اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاهشان، به ناچار لب به اعتراف گشودند و پاتوق دیگر اعضای این باند در شهرک الهیه را لو دادند.

کارآگاهان پلیس در کمتر از دوازده ساعت سه عضو دیگر این باند را که یکی از آن‌ها زنی جوان است، دستگیر کردند.

شگردی مکارانه برای سرقت‌های بیشتر

بررسی شگرد این متهمان که اهل یکی از شهرستان‌های اطراف هستند، نشان داد که آن‌ها با خرید یک واحد مسکونی در بولوار امیریه مشهد، بلافاصله پس از سرقت، تمامی اقلام دزدی را به این پاتوق منتقل می‌کرده اند.

متهمان همگی معتاد و دارای سابقه هستند و این سرقت‌ها را در پاتوق مواد مخدر طراحی کرده بودند. آن‌ها در اجرای این سرقت‌ها با زاغ زنی شبانه در خیابان‌های خلوت و تاریک، منازل خالی از سکنه را شناسایی و در ساعات اولیه بامداد با دو پراید این خانه‌ها را خالی می‌کردند.

متهمان با اطمینان از نبود صاحب خانه‌ها برای دستبرد، تمامی وسایل باارزش را سرقت و باتوجه به حجم وسایل طی سه یا چهار مرحله تا سپیده دم به سرقتشان ادامه می‌دادند. تحقیقات از متهمان این پرونده از سوی پلیس مشهد ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->