آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد آغاز به کار نخستین مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو پیمان بریکس در کازان روسیه (یکم تیر ماه ۱۴۰۳) ۳ ماموریت شهردار مشهد برای شرکت ساخت قطارشهری در سال ۱۴۰۳ «سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد مشهد در صدر پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کشور کیفیت هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «ناسالم» قرار دارد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نصب و برافراشته شدن پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران در میدان فجر در روز عرفه دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم زیارت خون | مرور حادثه بمب گذاری در حرم امام رضا(ع) خدمت‌رسانی به ۵۲۷ هزار نفر در مراسم روز عرفه و عید سعید قربان در مشهد اعمال‌قانون ۲۰۳۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) فیلیپین: به دنبال جنگ با چین نیستیم پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، خیابان امام‌خمینی(ره) و بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۷ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: کاهش دوره شوراها به ۳ سال، نقش شوراها را کمرنگ می‌کند | قانون انتخابات آتی شوراها نیازمند اصلاح است آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان، تاسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی در مشهد + فیلم استاندار خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر رفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر تاریخ اولین حضور تلفن‌های خودکار در منزل مشهدی‌ها
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور در مشهد: امیدواریم آب دریای عمان، سریع‌تر به خراسان برسد

  • کد خبر: ۱۸۶۳۲۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
معاون رئیس جمهور در مشهد: امیدواریم آب دریای عمان، سریع‌تر به خراسان برسد
معاون رئیس جمهور گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان یک طرح مهم است که دولت با اولویت آن را پیگیری می‌کند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این آب به منطقه خراسان برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، داود منظور در حاشیه بازدید ازطرح اتمام لوله‌گذاری فاز اول خط انتقال آب شرب به مشهد از منابع غرب گفت: باتوجه به اینکه منابع تامین آب از فاصله دوری از مشهد هستند نیازمند اجرای پروژه‌هایی مانند ایجاد ایستگاه پمپ‌پاژ و ... است. 
وی گفت: کار‌هایی که در طی سال‌های گذشته انجام شده این اطمینان را حاصل کرده که نیاز زائران را تامین و همچنین نیاز آب صنعت را هم تامین کنیم. 
منظور تصریح کرد: استان خراسان رضوی قطب کشاورزی است و تامین اب برای کشاورزی و صنعت هم بسیار سخت است. 
وی گفت: اجرای این طرح، یک طرح نوآورانه است. دولت آمادگی دارد منابع لازم را برای تکمیل این طرح تامین کند. 
ما طرح‌های توسعه‌ای تکمیل آب را پیگیری خواهیم کرد. بخشی از زیرساخت‌های لازم در مجموعه هزار مسجد ایجاد شده است. 
وی گفت: طرح انتقال اب از دریای عمان یک طرح مهم است که دولت با اولویت آن را پیگیری میکند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این آب به منطقه خراسان برسد.

 مسئله اصلی در ایام پیک مصرف‌آب است 

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه بازدید از پروژه اتمام لوله‌گذاری فاز اول خط انتقال آب شرب به مشهد از منابع غرب اظهار داشت: موضوع آب در مشهد و استان اهمیت دارد و مسئله اصلی در ایام پیک مصرف‌آب است. 
وی‌گفت: ما سه لایه پروژه شامل پروژه زودبازده و دراز مدت و میان مدت است که موضوع سد شوریده از پروژه‌های میان مدت و پروژه انتقال اب از دریای عمان دراز مدت است. امسال آنچه اتفاق افتاد صرفه‌جویی مردم بود. انتقال اب از شرق به غرب و سایر خطوط انتقال مکمل یکدیگرد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز،  انتقال آب از منابع غرب در قطعات ۱۰ و ۱۶ و ۳۰ کیلومتری است. حجم انتقال آب ۹۶ میلیون مترمکعب در سال به ثقلی است. 
۲۸۰ میلیون مترمکعب مصرف آب مشهد است که باید از پساب آن استفاده کنیم. طرح انتقال پساب به غرب دشت به طول ۱۱۰ کیلومتر و حجم ۱۲۲ میلیون متر مکعب در سال است. ۲۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->