معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

سکته ناقص «شهرمن» در آغاز راه!

  • کد خبر: ۱۸۶۹۴
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
سکته ناقص «شهرمن» در آغاز راه!
حامد سرادار دبیر صفحه شهر هوشمند
ایجاد حس خوب هنگام استفاده از کالا یا خدمات در افراد، راز و رمز اصلی موفقیت بسیاری از کسب‌وکار‌هایی است که مشتریان وفادار و پرطرفدار دارند. به همین دلیل خیلی از کسب‌وکار‌های آی‌تی‌محور که خدمت یا محصول خود را بر بستر سایت یا نرم‌افزار ارائه می‌کنند، به‌دلیل وجود رقبای خوش‌آب‌و‌رنگ، در گام اول سعی می‌کنند بستری با کمترین نقص و با طراحی کاربر‌پسند به مشتریان خود ارائه کنند. ایجاد تجربه شیرین و راحت درصورتی‌که صورت‌مسئله کاربر به‌درستی در خدمت یا محصول شناسایی و پاسخ داده شده باشد، تضمین‌کننده استفاده و بازگشت مجدد کاربران به نرم‌افزار یا سایت یک کسب‌و‌کار خواهد بود. نرم‌افزار «شهر من» شهرداری مشهد قرار است نقش یک سوپر‌نرم‌افزار در حوزه خدمات شهری را برای شهروندان مشهدی و در گام‌های بعدی در دیگر کلان‌شهر‌های کشور داشته باشد.
این برنامه پس از امروز و فردا کردن‌های متوالی بالاخره پس‌از ۹‌ماه امسال در نمایشگاه کتاب مشهد افتتاح شد، هرچند قبلا هم در چند نمایشگاه دیگر مراسم افتتاحیه برای آن برگزار می‌شد!، اما به گفته مدیران، این‌بار این برنامه وارد فاز عملیاتی شده و آماده است تا جای خالی پلتفرمی هوشمند برای ارائه خدمات شهری را در مشهد پر کند. بعد از این همه تأخیر، نوید آن می‌رفت با برنامه‌ای روان و کم‌نقص در حداقل خدماتی که ارائه می‌کرد، روبه‌رو باشیم، با یک بازیکن قبراق و چابک؛ اما از لحظه ورود با برنامه‌ای روبه‌رو می‌شویم که پر است از باگ (خطا)‌های ریز و گاه درشت که تجربه استفاده از آن برای افرادی که شب و روز در‌حال استفاده از سوپر‌اپ‌هایی مثل اسنپ، روبیکا، تاپ، آپ و کلی نمونه‌های داخلی و خارجی دیگرند، بسیار نا‌امید‌کننده است. به‌این‌ترتیب بازیکن ما کمی چاق و خسته به نظر می‌رسد.
همین چند روز پیش بود که بعداز یک پویش تبلیغاتی با هزینه زیاد، کاربران جدید هرچه تلاش کردند، نتوانستند وارد برنامه شوند؛ چرا‌که پیامک فعال‌سازی برایشان ارسال نمی‌شد تا بعد‌از چند‌روز مشکلش حل شد. داخل برنامه هم که می‌شوی بخش‌های مختلفش با مشکلات نرم‌افزاری زیادی روبه‌روست، مثلا امکان اتصال کیف پول برنامه به شماره شبا اعلام‌شده میسر نیست، یا عکسی که برای ارسال مشکل در سطح شهر گرفته می‌شود با کیفیت پایین ثبت می‌شود. بخش دیگر برنامه مانند نقشه شهر با لود بالا روبه‌روست. یا در بخش صدای شهرمن و آموزش آن با کمترین محتوا برای راهنمایی تازه‌واردان روبه‌رو هستیم و کلی مشکل دیگر که در آینده در مطلبی مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.
بی‌شک وجود چنین برنامه‌ای برای یکپارچه‌سازی خدمات شهری در یک نرم‌افزار می‌تواند بسیار مفید و کارگشا، هم برای شهروندان و هم برای شهرداری مشهد، باشد. بخش‌هایی هم که در آن تعبیه شده است، نشان از آن دارد که تیم سازنده به‌درستی صورت‌مسئله‌های شهروندان را برای حل‌کردن در بستر نرم‌افزار شهرمن شناسایی کرده‌اند، اما راه‌اندازی ناقص آن می‌تواند به‌راحتی اولین تجربه استفاده از این برنامه را به آخرین تجربه استفاده از آن توسط کاربران تبدیل کند و این به‌معنای هدر‌رفت زمان، منابع و تلاش‌های تیم سخت‌کوش و خلاق گروه شهرمن است.
برنامه‌های این‌چنینی برای تجربه رشد سریع و ویروسی نیاز به توصیه استفاده‌کنندگانش به دیگران دارد که با وضعیت فعلی، دور از انتظار است. به‌نظر می‌رسد بازیکن شهرداری مشهد در عرصه شهر هوشمند، به تمرین بیشتر برای آمادگی نیاز دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->