برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

رونق دلالی در بازار مسکن مهر

  • کد خبر: ۱۸۷۸۰
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
رونق دلالی در بازار مسکن مهر
در حالی قیمت تمام شده واحد‌های مسکن مهر پردیس با احتساب یارانه‌های دولتی حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است که دلالان این واحد‌ها را با نرخ‌های کمتر از قیمت‌تمام شده خریداری می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ افزایش نجومی قیمت طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از یک سو و عقب‌ماندگی بخش تولید مسکن از سوی دیگر باعث شده تا اقبال به خرید پروژه‌های طرح مسکن مهر به خصوص در حومه کلانشهر‌ها طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یابد.

این وضعیت برای شهر پردیس در شرق تهران نسبت به سایر شهر‌های جدید از جمله پرند، هشتگرد در البرز و ... بیشتر مشهود بوده است. در این شرایط، دلالان مسکن مهر با سوء استفاده اقدام به خرید واحد‌های مذکور با قیمت‌های کمتر از قیمت‌تمام شده کرده و پس از مدت کوتاهی این واحد‌ها را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند.

اگر افزایش قیمت آهن‌آلات طی هفته‌های اخیر را فاکتور بگیریم هزینه ساخت یک مترمربع مسکن مهر در فاز ۱۱ (کوزو) در حال حاضر حدود ۳.۲ میلیون تومان برآورد می‌شود که با هرینه‌های مربوط به هزینه‌های مربوط به جواز، انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی، عوارض، اسناد و املاک و... حدود ۳.۵ میلیون تومان است. اگر فرض را بر این بگذاریم که میانگین مساحت واحد‌های مسکونی (مفید و غیرمفید) موردنظر حدود ۱۰۵ متر است، قیمت تمام شده ساخت این واحد حدود ۳۷۰ میلیون تومان است.

از سوی دیگر با توجه به حاشیه سود سازنده و البته یارانه‌های دولتی صرف شده برای این واحدها، قیمت‌تمام شده یک واحد مسکونی مهر در فاز ۱۱ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. باید به این نکته توجه شود که مساحت واحد‌های مسکن مهر ۱۲۰ مترمربع نیز است و طبیعتا قیمت‌تمام شده آن‌ها از ۶۰۰ میلیون تومان نیز فراتر خواهد رفت.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->