قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟
سرخط خبرها

تشخیص درست پزشک اورژانس، جان جوان مشهدی را نجات داد

  • کد خبر: ۱۸۸۱۴۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
تشخیص درست پزشک اورژانس، جان جوان مشهدی را نجات داد
رییس بیمارستان خیریه امام سجاد (ع) مشهد گفت: تشخیص درست و تصمیم حیاتی و جسورانه یکی از پزشکان متخصص طب اورژانس این بیمارستان، جان جوان ۱۹ ساله مشهدی که بر اثر ضربه چاقو در خطر مرگ حتمی بود را نجات داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مرتضی بهمدی افزود: انجام جراحی فوری چست تیوب (تخلیه هوا و یا خارج کردن مایعات از قفسه سینه) توسط دکتر «محمد محمددوست» متخصص طب اورژانس در بیمارستان خیریه امام سجاد (ع) مشهد، نجات بخش جان این بیمار شد، در حالیکه جراحی از وظایف پزشک متخصص طب اورژانس نیست.

وی بیان کرد: این جوان دیروز با ۲ ضربه چاقو از کمر و قفسه سینه دچار جراحت و خونریزی شدید شده بود که با موتورسیکلت به بیمارستان امام سجاد (ع) مشهد منتقل شد و با توجه به جراحات وارده شدید، انجام جراحی فوری برای بیمار حیاتی بود و فرصتی برای انتقال بیمار به مراکز درمانی مجهز وجود نداشت.

رییس بیمارستان خیریه امام سجاد (ع) گفت: حال عمومی این بیمار اکنون مساعد است و در حال حاضر در بخش جراحی بیمارستان سجاد مشهد تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان امام سجاد (ع) نیز گفت: این جوان حادثه دیده با جراحت قدام و خلف قفسه سینه همراه با تنگی نفس به بیمارستان منتقل شد که بیمار سریع به اتاق سی. پی. آر انتقال و جراحی بر روی وی انجام شد.

دکتر محمد محمددوست افزود: در حال حاضر حال این بیمار خوب و رضایت بخش است و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

این جوان حادثه دیده، در حالیکه در یکی از خیابان‌های منطقه شهید آوینی مشهد عبور می‌کرد، مورد حمله یک موتور سوار و وارد شدن ضربات چاقو از ناحیه پشت و قفسه سینه قرار گرفت.

بیمارستان خیریه امام سجاد (ع) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ به صورت یک درمانگاه عمومی فعالیت خود را در منطقه گلشهر مشهد آغاز کرد. با توجه به نیاز مبرم مردم منطقه محروم گلشهر مشهد که عمده جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می‌دهد، این مجموعه در سال ۱۳۷۰ به عنوان بیمارستان ۶۴ تختخوابی افتتاح شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->