رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است
سرخط خبرها

خراسان رضوی رتبه اول مشارکت اقتصادی در کشور

  • کد خبر: ۱۸۹۳۵
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
خراسان رضوی رتبه اول مشارکت اقتصادی در کشور
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان استان برگزار شده و شاهد هستیم که اقدامات خوبی هم در حوزه شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود تحریم‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام افزود: در زمانی که برجام بود و تحریم‌ها نبود، اقتصاد ایران یک تنفسی کرد و اتفاقات خوبی در همه بخش‌های اقتصادی اعم از شرکت‌های دانش بنیان و بخش علمی و فناوری رقم خورد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با وجود تحریم‌های اقتصادی امیدواریم از این مرحله هم عبور کنیم و در شرایطی قرار بگیریم که اقتصاد ایران متکی به خود باشد و بتواند مسیرش را ادامه دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، ۱۸۶ شرکت تاکنون به عنوان معین اقتصاد مقاومتی محوریت توسعه روستا‌ها را در استان بر عهده گرفته‌اند.

علی رسولیان افزود: در خراسان رضوی حدود ۲۶۸ شرکت دانش بنیان وجود دارد و در این راستا به سمتی حرکت می‌کنیم که شرکت‌های دانش بنیان را در قالب فضای فیزیکی و تسهیلات توسعه بدهیم.

وی با اشاره به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: ۳۴ فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استان به ارزش سه هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان مطالعه شده و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به ارائه آماری از استان پرداخت و تصریح کرد: در آماری که از سوی مرکز آمار ایران برای پاییز اعلام شد، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۴ دهم درصد است و هم‌اکنون رتبه اول را در سطح کشور برعهده داریم.

رسولیان ادامه داد: در حوزه کاهش نرخ بیکاری هم با ۶.۳ دهم درصد رتبه دوم کشور را برعهده داریم، لذا ایجاد انگیزه به کار و اشتغال در استان افزایش یافته است و هم‌اکنون کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی به ۸۷ کشور جهان صادرات کالا انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کلینیک صنعت در خراسان رضوی و فعالیت ۷۰ مشاور، ۹۰۰ واحد صنعتی را بررسی و ۱۰۰ واحد تعطیل را هم تاکنون به چرخه تولید بازگردانده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان، بیان کرد: از نظر تعداد پروژه امسال رتبه اول کشور را در قالب ۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه به خود اختصاص داده‌ایم.

رسولیان در پایان همچنین خواستار حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی شد.

گفتنی است؛ در این جلسه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان استان به ارائه گزارش پرداختند، همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی به عنوان نماینده شبکه دانشگاهی استان و مشاور عالی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با هدف هماهنگی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تقویت الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و پیاده‌سازی آن، منعقد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->