سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن
سرخط خبرها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، جمال‌حسن بارانی امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اداری ایران بخش اعظمی از ارائه خدمات به مردم و شهروندان برعهده نهاد‌های عمومی قرار داده شده که وظایف و سازوکار‌های خدماتی آن‌ها نسبت به قبل گسترده‌تر شده است. با تمرکز بر دستگاه‌های عمومی بخش اعظمی از نارضایتی شهروندان از خدمات را می‌توان کاهش داد.

وی بیان کرد: سوگیری‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص انتقال ماموریت‌های دولت به دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها بیشتر می‌شود. در برنامه هفتم تغییراتی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد روز به روز باید به اهمیت دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در ایران توجه و راهکار‌ها و روش‌هایی را ایجاد کرد تا مردم تمایز را حس کنند. روز ملی کیفیت بهانه خوبی است که دانش خود را به‌روز و دستاورد‌هایی را مرور کنیم.

بارانی با بیان اینکه دو بال خدمت‌رسانی را در کشور تضمین می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دولت‌ها روی کار می‌آیند و می‌خواهند دستاوردی ارائه کنند از دو مسیر اقدام کرده تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند؛ یک مسیر پروژه‌ها هستند که موفقیت و شکست آن‌ها ملاک داوری است. مورد دیگری که غفلت می‌شود، اما اهمیت دارد فرایند‌ ارائه خدمات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس افزود: بخش اعظمی از دغدغه‌های شهروندان نحوه ارائه خدمات است.اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است. انبوهی از خدمات بهداشت و درمان در مشهد وجود دارد و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم، اما از دریافت خدمات ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: گاهی تمرکز بر فرایند‌های ارائه خدمات اتفاق نیفتاده و تنها تمرکز بر توسعه زیرساخت بوده است. باید به صورت جدی به تمرکز بر فرایند‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فرایند‌ها توجه شود. در کشور ما زیرساخت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی از استاندار‌دهای اروپایی جلوتر بوده، اما مردم رضایت ندارند؛ زیرا به اندازه نیاز از زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنیم. راه برون‌رفت از این وضعیت تمرکز بر فرایند‌هاست.

بارانی خاطرنشان کرد: در شهرداری چند سالی است سیستم‌های مدیریت کیفیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده و اتفاقات خوبی در شهرداری می‌افتد، اما به دلیل اینکه پروژه‌ای شده باز هم آفت‌های آن باقی است. راهکار رفع این نقایص هوشمندسازی است. راه‌اندازی سامانه QMS که تغییر اساسی در شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌هاست می‌تواند مشکل بال دوم را حل و نقایص را رفع و رجوع کند. بزرگ‌ترین افتخار ما سرمایه انسانی در مشهد است که اگر کمک نکنید این سامانه نیز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->