نائب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) رشد چشمگیر مشارکت مردمی مشهد در «طرح قرار زیارت»؛ بهره‌مندی بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ رشد ۶۲ درصدی فضا‌های اختصاصی بانوان در مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری نمک مصرفی شهر مشهد هنوز هم از کیلومترها دورتر می‌آید تا دل شهر | معدن‌های دروازه قوچان برگزاری جشنواره «شادبوم» با محوریت پرچم ایران بازدید شهردار مشهد مقدس از روند احداث پارک شهربانو بوستان بسیج | افزایش ۳۰ هکتاری فضاهای بوستان‌های ورزشی ویژه بانوان در دوره ششم مدیریت شهری + فیلم حال سخنگوی دولت وسط نشست خبری بد شد | بازگشت مهاجرانی به نشست خبری + فیلم (۱۵ مهرماه ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، جمال‌حسن بارانی امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اداری ایران بخش اعظمی از ارائه خدمات به مردم و شهروندان برعهده نهاد‌های عمومی قرار داده شده که وظایف و سازوکار‌های خدماتی آن‌ها نسبت به قبل گسترده‌تر شده است. با تمرکز بر دستگاه‌های عمومی بخش اعظمی از نارضایتی شهروندان از خدمات را می‌توان کاهش داد.

وی بیان کرد: سوگیری‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص انتقال ماموریت‌های دولت به دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها بیشتر می‌شود. در برنامه هفتم تغییراتی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد روز به روز باید به اهمیت دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در ایران توجه و راهکار‌ها و روش‌هایی را ایجاد کرد تا مردم تمایز را حس کنند. روز ملی کیفیت بهانه خوبی است که دانش خود را به‌روز و دستاورد‌هایی را مرور کنیم.

بارانی با بیان اینکه دو بال خدمت‌رسانی را در کشور تضمین می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دولت‌ها روی کار می‌آیند و می‌خواهند دستاوردی ارائه کنند از دو مسیر اقدام کرده تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند؛ یک مسیر پروژه‌ها هستند که موفقیت و شکست آن‌ها ملاک داوری است. مورد دیگری که غفلت می‌شود، اما اهمیت دارد فرایند‌ ارائه خدمات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس افزود: بخش اعظمی از دغدغه‌های شهروندان نحوه ارائه خدمات است.اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است. انبوهی از خدمات بهداشت و درمان در مشهد وجود دارد و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم، اما از دریافت خدمات ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: گاهی تمرکز بر فرایند‌های ارائه خدمات اتفاق نیفتاده و تنها تمرکز بر توسعه زیرساخت بوده است. باید به صورت جدی به تمرکز بر فرایند‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فرایند‌ها توجه شود. در کشور ما زیرساخت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی از استاندار‌دهای اروپایی جلوتر بوده، اما مردم رضایت ندارند؛ زیرا به اندازه نیاز از زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنیم. راه برون‌رفت از این وضعیت تمرکز بر فرایند‌هاست.

بارانی خاطرنشان کرد: در شهرداری چند سالی است سیستم‌های مدیریت کیفیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده و اتفاقات خوبی در شهرداری می‌افتد، اما به دلیل اینکه پروژه‌ای شده باز هم آفت‌های آن باقی است. راهکار رفع این نقایص هوشمندسازی است. راه‌اندازی سامانه QMS که تغییر اساسی در شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌هاست می‌تواند مشکل بال دوم را حل و نقایص را رفع و رجوع کند. بزرگ‌ترین افتخار ما سرمایه انسانی در مشهد است که اگر کمک نکنید این سامانه نیز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->