دریافت گذرنامه برای زیارت عتبات را به دقیقه ۹۰ موکول نکنید ذهن‌آگاهی چه تاثیری بر خواب و کاهش استرس شغلی دارد؟+پاسخ دانشمندان آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار مردادماه از فردا (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مرگ ۵ نفر براثر تصادف سوخت‌بر و یک خودرو سواری در جنوب کرمان آیا شیوع جذام در مشهد و ایران افزایش پیدا کرده است؟| شیوع یا شایعه! مأمور دامپزشکی در شهرستان طرقبه‌شاندیز هدف حمله سگ نگهبان قرار گرفت | انتقال مأمور به بیمارستان میزان بارش باران مشهد و خراسان رضوی در روز جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ چقدر بود؟ + آمار بارش تفکیکی محلات مشهد هواشناسی هشدار داد؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید محلی در نوار شرقی خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی (۲۳ تیر ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد مراقبت‌های سندرومیک در ۵ پایگاه مرزی خراسان‌رضوی انجام می‌شود "تب دنگی"مثل کرونا همه‌گیر نمی‌شود | مردم مراقب سودجویان باشند واریز بیش‌از ۷۴۵ میلیارد تومان سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۳ تیر ۱۴۰۳) عقیم‌سازی ۱۵۳ قلاده سگ بی‌صاحب در شاندیز همه چیز درباره آسیب چندتربیتی شدن کودمان | آسیب شناسی و راهکارها آخرین وضعیت گردشگران گرفتار در سیلاب اطراف مشهد | امداد و نجات بیش از ۲۰۰ نفر (۲۳ تیر ۱۴۰۳) راه‌های درمان ریزش مو میوه‌ها و سبزیجات را برای پیشگیری از عفونت‌های گوارشی، ضدعفونی کنید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: برای پرداخت حقوق، نیازی به استقراض نداریم | اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳) | بارش‌های رگباری در استان طی ساعات بعدازظهر امروز اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز (۲۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ معادل سال قبل!

  • کد خبر: ۱۹۴۶۱۱
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ معادل سال قبل!
امسال ۱۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

«اعتبار امسال گازرسانی به روستا‌های استان مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که همه این مبلغ از محل منابع داخلی شرکت گاز تأمین می‌شود.» این جمله را مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی اعلام کرده است.

فرشید دشتی که به‌صورت مکتوب پاسخگوی سؤالات خبرنگار ما بود، در‌حالی تخصیص اعتبارات خوب به این حوزه را نشانه توجه دولت سیزدهم به گازرسانی دانست که به گفته خودش، اعتبار هزار‌و‌صد‌میلیارد‌تومانی گازرسانی به روستا‌های استان معادل اعتبار ابلاغی پارسال است و به‌عبارتی افزایشی را در این حوزه شاهد نیستیم.

اعتبار گازرسانی روستایی، امسال + پارسال

۲۰‌مهر‌ماه امسال بود که کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به هفت روستای شهرستان مشهد که شرایط کوهستانی دارند به زمین خورد و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، در آن مراسم ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال‌۱۴۰۳ جشن گازرسانی به همه روستا‌های استان برگزار شود. به گفته دشتی نیز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷۰ روستا در خراسان‌رضوی و چهارده روستا در شهرستان مشهد در حال انجام است.

این در حالی است که اسفند‌ماه پارسال نیز حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی، شمار روستا‌هایی را که عملیات اجرایی گازرسانی به آن‌ها در حال انجام است، در استان ۱۶۹ روستا و در مشهد چهارده روستا اعلام کرده بود.

با کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که کار پیشرفتی نداشته است؟ مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی در‌این‌باره این‌طور پاسخ داد: آمار ۱۶۹ روستا که پارسال اعلام شده بود، در دوره‌ای کمتر و دوباره به این تعداد اضافه شده است. دلیلش نیز این است که سرانه روستا‌های وزارت‌کشور تغییر می‌کند و شرکت گاز نیز براساس آخرین تقسیم‌بندی اقدام می‌کند، زیرا برخی اوقات حتی ممکن است یک روستا به شهر تبدیل شود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی سهم مشهد را با‌توجه‌به حضور سالانه ۳۰‌میلیون زائر و گستردگی اماکن اقامتی به‌عنوان یکی از کلان‌شهر‌های کشور در مدیریت مصرف گاز بسیار جدی دانست و بیان کرد: در نیمه دوم سال بیش از ۷۰‌درصد از گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی استان مصرف می‌شود.

طرح پایش مصرف گاز همه‌ساله با شروع فصل سرما شروع می‌شود؛ طبق گفته دشتی، در این طرح ابتدا برای مراکز پرمصرف اخطار کتبی صادر و در مرحله بعد جریان گاز آن‌ها قطع می‌شود. در این طرح اکیپ‌های امدادی شرکت گاز با حضور در ساختمان‌های دولتی، سنجش دمای محیط و‌... میزان رعایت دستورالعمل‌های مصرف بهینه گاز را کنترل می‌کنند. اسامی ادارات پرمصرف نیز به استانداری اعلام خواهد شد.
او با اشاره به انجام ۵۰‌هزار پایش از ادارات و مؤسسات دولتی استان در سال گذشته، بیان کرد: در نتیجه این پایش‌ها ۱۰۱۴ اخطار صادر شد و ۳۷۰ مورد قطع گاز صورت گرفت. همچنین جریان گاز ۸۰۱ گرماتاب و ۱۰۲۲ باغ‌ویلا نیز در دوره اوج سرما قطع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->