در دیدار آیت‌الله جوادی آملی با آیت‌الله سیستانی در نجف چه گذشت؟ چه روز‌هایی در اردیبهشت ۱۴۰۴ قمر در عقرب است؟ خیری که محبت می‌آورد | مانند پیامبران خیرخواه یکدیگر باشیم تولیت آستان قدس رضوی: پیام رهبر معظم انقلاب به همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم باید عملیاتی شود ارائه بیش از ۷ میلیون خدمت به مردم به‌مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت راه اندازی «تریبون ابراهیم» به مناسبت بزرگداشت آیت الله شهید رئیسی هشدار کرونایی به جانبازان و ایثارگران آمادگی استان کردستان برای میزبانی از زائران اربعین از ابتدای مردادماه ۱۴۰۴ معرفی ۳۲ مسجد از ۱۴ استان برای ثبت جهانی تولد «کانون فرهنگی آیات» از دل یک خانه | روایت یک بانوی جوان مشهدی از وقف آپارتمان خود برای خدمت به اهل بیت (ع) چله خدمت، پویشی مردمی در امتداد راه رئیس‌جمهور شهید تمامی دستگاه‌ها ملزم به ترویج فرهنگ وقف هستند لزوم تحول در سبک زندگی روحانیت | ساده‌زیستی باید احیا شود مادر شهیدان خوراکیان درگذشت بازخوانی آثار هنری با صیانت از گنجینه رضوی | گفت‌و‌گو با نویسنده و کارگردان مشهدی برنامه تلویزیونی «نقش نفس» طرح «زیارت دلنشین» و خادمی متفاوت برای زائران خاص وزیر فرهنگ: دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود ۴۵۴ مراسم عقد در میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی به ثبت رسید مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله بهجت(ره) برگزار می‌شود یازدهمین کنگره ادبیات پایداری و مقاومت برگزار می‌شود
سرخط خبرها

مدیرعالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد: زائران مالک آستان امام رضا (ع) هستند، نه میهمان

  • کد خبر: ۱۹۷۴۷۴
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
مدیرعالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد: زائران مالک آستان امام رضا (ع) هستند، نه میهمان
مدیرعالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر اهمیت تکریم زائران و تسهیل زیارت آن‌ها گفت: زائران امام رضا (ع) میهمان ما نیستند، بلکه مالک اصلی حرم مطهر رضوی و این آستان مقدس هستند و بر همین اساس همه موظفیم برای تسهیل زیارت و رقم خوردن زیارت با معرفت آن‌ها حداکثر تلاش را داشته باشیم.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی در سومین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی که با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: قرنهاست که مضجع شریف حضرت رضا (ع) کانون توجه محبین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و خوشبختانه این ارتباط، علاقه و مودت به حضرت روز به روز رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: حتی در شرایطی که با برودت هوا مواجهیم و تعطیلات و مناسبت خاصی وجود ندارد، افتخار داریم در کمترین آمار روزانه پذیرای ۲۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر باشیم که این شرایط نشان از اهمیت جایگاه این آستان برای مردم عزیزمان دارد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بر ضرورت تقویت خدمت رسانی به زائران تاکید کرد و افزود: لازم و ضروری است برای هر ماموریتی که تعریف می‌کنیم، از مختصات این مکان مقدس و مخاطبان آن شناخت کامل و ویژه‌ای داشته باشیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که شرایط بهتری برای زیارت زائران امام هشتم (ع) فراهم شود.

فیضی افزود: همواره زائرانی از اقوام و ملیت‌های مختلف به این بارگاه مشرف می‌شوند از همین رو شناخت پیدا کردن نسبت به نیاز آنان برای مسئولان، کارکنان و خادمان لازم و ضروری است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما زائران امام رضا (ع) را مالک این آستان می‌دانیم نه مهمان، بنابراین سعی و تلاش ما برای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان است، تک تک ما از زمان ورود تا خروج زائران مکلف هستیم تمامی امکانات را برای ایجاد امنیت خاطر و روان زائران وزیارتی دلچسب و توام با معرفت همراه با آرامش فراهم کنیم.

فیضی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت پیگیری مستمر موضوعات مرتبط به امر میزبانی زائران و برنامه ریزی برای تسهیل زیارت، هر هفته در کمیته حرم مطهر رضوی مسائل و موضوعات با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران ارشد آستان بررسی می‌شود تا روز به روز شاهد ارتقا بیشتر در کیفیت خدمت رسانی باشیم.

فیضی توجه به مسائل پدافند غیرعامل را نیز از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در آستان قدس رضوی برشمرد و به روز بودن برنامه‌های این حوزه را ضروری دانست.

شایان ذکر است در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی و سازمان پدافند غیر عامل کشور به امضا رسید و از سامانه جامع پدافند غیر عامل رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->