تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

صادرات کرونا از ایران به چین

  • کد خبر: ۱۹۷۶۴
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
صادرات کرونا از ایران به چین
دولت چین اعلام کرده است که آن دسته از مسافرانی که از مقصد‌های ایران، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا به این کشور می‌آیند را برای ۲ هفته قرنطینه می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه تایوانی "ساوث چاینا مورنینگ پست" روز سه شنبه از پکن گزارش داد که مقامات دولت چین اعلام کردند که کلیه مسافرانی که از کشور‌های ایران، ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا به چین سفر کنند را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند کرد.

براساس این گزارش، بعد از آنکه سازمان بهداشت جهانی وضعیت بهداشتی ناشی از گسترش ویروس کرونا در ایران، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا را بدتر از هر کشور دیگری در جهان توصیف کرد، دولت چین به مبادی ورودی این کشور ابلاغ کرد علاوه بر اینکه همه تدابیر امنیت بهداشتی برای مسافران همه کشور‌ها به این کشور را رعایت کنند، برای مسافرانی که از ایران، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا به این کشور سفر می‌کنند نیز بطور خاص ۱۴ روز قرنطینه را لحاظ کنند.

در این بلاغیه تاکید شده است که ماموران نقاط مرزی نباید فراموش کنند که بدون در نظر گرفتن تابعیت مسافران خارجی، آن‌هایی را که از این کشور کشور ولو شهروند آن‌ها نباشند را ۱۴ روز قرنطینه نگهدارند.

در عین حال خبرگزاری رویترز نیز امروز ضمن اشاره به این خبر، گزارش داد که مسئولان چین همچنین از شهروندان این کشور خواستند که به دلیل شیوع کرونا در سراسر جهان در برنامه سفر‌های خود تجدید نظر کنند و یا اینکه برنامه سفر خود را لغو کنند.

ویروس کرونا به سرعت مرز‌ها را در می‌نوردد و به تهدیدی خطرناک برای زیست بشر تبدیل شده است. طبق آمار رسمی تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس ناشناخته مبتلا شده‌اند و بیش از ۳ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در بیش از ۶۶ کشور جهان موارد ابتلا به کرونا ثبت شده است که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی این رقم بعد از چین در ایران، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا بیش از هر کشوری بوذده است.

به گزارش این سازمان بین المللی، از آنجایی که چین اقدمات پیشگیرانه برای گسترش این ویروس مهلک را به خوبی رعایت کرده است روند رشد این بیماری در آن کشور رو به کاهش است، اما در چهار کشور مورد نظر این بیماری رو به افزایش است.

به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت تلاش‌های چین برای مهار کرونا و حفظ سلامت عمومی را موفقیت آمیز دانسته و اقدامات این کشور را به عنوان الگویی برای سایر کشور‌ها معرفی کرده است.

دولت چین بعد از انتشار ویروس کرونا، در ابتدا شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان که مرکز انتشار این ویروس بود را قرنطینه و سپس تمام استان هوبی را با جمعیتی بالغ بر ۵۷ میلیون نفر به طور کامل قرنطینه کرده است.

بعد از آنکه این تدابیر نتیجه مطلوب خود را بر جامعه چین برجای گذاشته است، دولت چین امروز تصمیم گرفته است تدابیر برای قرنطینه مسافران خارجی به این کشور را نیز به مورد اجرا بگذارد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->