درباره مراسم طویریج، بزرگترین دسته عزاداری جهان + عکس و فیلم هیأت متخلف کرجی لغو مجوز شد بغضی برای هویزه شکست اشکی برای کربلا جاری شد من کاتبی بیچاره در روزی مهیب گذری بر تاریخ کاشی‌کاری در حرم‌مطهر‌رضوی؛ از دوره تیموری تا کنون محرم و صفر چگونه اسلام را زنده نگه داشته است؟ با آن دست‌های حنایی مستندات تاریخی درباره جایگاه و مقام حضرت زینب(س) مراسم شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی+ فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۶) آیت‌الله علم‌الهدی: اشک بر سیدالشهدا(ع) از نشانه‌های مؤمن است جزئیات برگزاری مراسم شام غریبان در حرم مطهر رضوی (۲۶ تیرماه ۱۴۰۳) ویدئو| نوجوانانی که دل در گرو حسین(ع) دارند | روایتی از دسته عزای نوجوانان محله احمدآباد مشهد عبور روزانه سه هزار زائر عتبات عالیات از مرز چذابه سید کاظم روح‌بخش، حاجی مشهدی آزاد شد + فیلم ابوالفضل العباس (ع) مظهر ولایتمداری و جوانمردی | عزاداران حسینی به سمت حرم رضوی رهسپار شدند + فیلم حرم امام رضا (ع) در روز تاسوعا غرق در ماتم و عزا شد + فیلم حال و هوای تاسوعای حسینی در کربلای معلی (۲۵ تیر ۱۴۰۳) برگزاری مراسم تاسوعای حسینی و عزای حضرت عباس(ع) در شهرهای مختلف ایران
سرخط خبرها

احتمال اعزام به حج عمره از دی‌ماه ۱۴۰۲ قوت گرفت

  • کد خبر: ۱۹۹۲۳۲
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
احتمال اعزام به حج عمره از دی‌ماه ۱۴۰۲ قوت گرفت
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که با تأمین نیاز‌های سفر عمره، تا اوایل دی اعزام‌ها به سرزمین وحی آغاز شود.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع استطاعت زائر برای تشرف به حج تمتع، محور نشست هم‌افزایی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید بود که در قم برگزار شد.

پیش از پرداختن به موضوع نشست که قائم مقام مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در آن شرکت داشت، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در باره جلسات حج و زیارت پیرامون برنامه‌ریزی برای آغاز سفر معنوی عمره مفرده و تشکیل شورای عالی حج با حضور رئیس جمهور مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه بر استفاده از همه فرصت‌ها جهت اعزام تعداد بیشتری از زائرن به سرزمین وحی تأکید کرد و گفت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از تأمین نیاز‌های سفر عمره، تا اوایل دی اعزام به عمره آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچین با اشاره به افزایش هزینه اجاره هتل‌ها نسبت به سال گذشته و شکل‌گیری شرکت‌های واسطه در این زمینه افزود: ۸۰ درصد ظرفیت هتل‌ها برای حج آینده اجاره شده و مسئولان برای تکمیل این ظرفیت در تلاش هستند.

وی همچنین با اشاره به گزارش‌های حج گذاری برخی از کشورها، استفاده از تجربیات دیگران را کار پسندیده‌‍ای دانست و از تلاش کارگزاران حج جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و تحریم‌ها تقدیر کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه متقاضیان حج مالزی به سه گروه کم برخوردار، متوسط و برخوردار تقسیم می‌شوند اظهار داشت: به گفته مسئول حج این کشور تعداد متقاضیان در نوبت، ۹ میلیون نفر هستند که وقتی سپرده سرمایه‌گذاری شده و منافع آن و یارانه دولت به مقدار هزینه حج شود اعزام خواهند شد. البته اعزام این تعداد با توجه به سهمیه این کشور ۱۵۰ سال طول می‌کشد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->