هنرمندانی که دل در گرو حسین (ع) دارند | روایتی از حضور اصحاب رسانه و هنر مشهد در هیئت مذهبی ماه + فیلم یک تنگ بلور در میدان مین آداب استغفار و توبه چیست؟ امام‌سجاد(ع) مظهر تقوا و تواضع است تضمین بقای دین و سلامت اجتماع با امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی سوگوار وفات وفات حضرت ام‌البنین (س)

  • کد خبر: ۲۰۲۴۲۵
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
حرم مطهر رضوی سوگوار وفات وفات حضرت ام‌البنین (س)
ویژه برنامه شب وفات حضرت ام‌البنین (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شب وفات مادر ادب و ایثار حضرت ام‌البنین (س) حرم مطهر رضوی سوگوار وفات این بانوی بزرگوار شد و به همین مناسبت مراسم عزاداری و سوگواری با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) این آستان کبریایی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در این مراسم ضمن تسلیت وفات این بانوی قهرمان پرور با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل؛ «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً...» بیان کرد: حضرت ام‌البنین (س) به سبب ایمان و عمل صالح دارای حیات طیبه بود.
وی تصریح کرد: کسی که عمل صالح او توام با ایمان راسخ و قوی به ذات اقدس الهی باشد، خداوند نیز محبت او را در دل مردم قرار می‌دهد و آن شخص محبوب دل مومنان می‌شود.


این کارشناس دینی افزود: کسی که در اثر ایمان و عمل صالح حیات طیبه داشته باشد، تبدیل به یک شخصیت ماندگار می‌شود که این دو ویژگی در وجود حضرت ام‌البنین (س) تجلی داشت و به همین خاطر است که با وجود گذشت هزار و اندی سال از وفات ایشان، هنوز هم محبوب دل‌ها و امیر قلب‌ها است.
وی بیان کرد: بعد از شهادت حضرت زهرا (س) امیرالمومنین (ع) از برادرش عقیل که نَسب شناس بود و به خوبی با خصایص مردم قبایل مختلف آشنایی داشت خواست که از یک قبیله‌ای که در شجاعت زبانزد هستند همسری برای او انتخاب کند تا فرزندی دلیر و شجاع از دامن این زن متولد شود.
این کارشناس مذهبی افزود: عقیل نیز دختری از قبیله بنی کلاب به نام «فاطمه» را به او معرفی کرد و امیرالمومنین (ع) در سال بیست و چهار هجری با این بانوی مکرمه ازدواج کرد که حاصل این ازدواج چهار فرزند رشید از جمله حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود.

وی ابراز کرد: اولین فرزند حضرت ام‌البنین (س)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود که از شدت زیبایی و هیبت به قمر بنی‌هاشم معروف بود البته رشادت حضرت ابوالفضل (ع) تنها در زور و بازو نبود بلکه آن حضرت در همه ابعاد شخصیتی از جمله فکر و اندیشه هم رشید بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت عنوان کرد: قلب حضرت ام‌البنین (س) مالامال از عشق به امیرالمومنین (ع) و فرزندان آن حضرت بود و در روز عاشورا چهار فرزند این بانوی بزرگوار در راه دفاع از حسین بن علی (ع) به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به نامگذاری سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران و همسران شهدا به تاسی از این بانوی مکرمه عزیزان خود را در راه دین فدا کردند و در ایثار و فداکاری از این بانوی بزرگوار الگو گرفته‌اند.
گفتنی است؛ شعرخوانی آئینی توسط شاعر و دلداده اهل بیت (ع)؛ جواد خوراشادی زاده و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت به مناسبت وفات حضرت حضرت ام‌البنین (س) با نوای مهدی نیکبخت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان نیز زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با زمزمه دعای توسل که با نوای امیر عارف قرائت شد برای رفع گرفتاری و برآورده شدن حاجات به دامان پرمهر اهل بیت (ع) متوسل شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->