پرونده تعطیلی باغ وحش مشهد بسته شد

  • کد خبر: ۲۰۲۶۴
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
پرونده تعطیلی باغ وحش مشهد بسته شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خوشبختانه پرونده تعطیلی این مجموعه و منحل شدن آن بسته شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نظر به انجام اصلاحات و رفع سوء مدیریت در باغ وحش مشهد، خوشبختانه پرونده تعطیلی این مجموعه و منحل شدن آن بسته شده است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد اجرای دستورالعمل‌های زیست محیطی، رعایت استاندارد‌ها و فضاسازی محیط طبق نظر کارشناسان محیط زیست برای گونه‌های مختلف در این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به تغییر مدیریت داخلی مجموعه و انجام اقدامات اصلاحی خوب طی دو ماه گذشته در این مجموعه اضافه کرد: اوضاع این مجموعه از نظر محیط زیستی و زیست گونه‌های مختلف جانوری مناسب ارزیابی می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه باغ وحش مشهد یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های نگهداری حیوانات در کشور است افزود: قرار داشتن این مجموعه در منطقه شهری مشکلی نیست که بخواهیم به خاطر آن این واحد ارزشمند را تعطیل کنیم، زیرا باغ وحش‌های اغلب شهر‌های کشور نزدیک یا در محل شهر واقع شده‌اند.

همتی گفت: رعایت استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های زیست محیطی در این مجموعه بروز مشکلات احتمالی را به حداقل می‌رساند لذا مشکلی از این باب نداریم.

وی افزود: هم اکنون تمامی گونه‌های این مجموعه دارای میکروچیپ هستند و کنترل شبانه‌روزی این گونه‌ها توسط متخصصان و کارشناسان حیات وحش در حال انجام است.

میکروچیپ یک ریزتراشه به کوچکی یک دانه برنج است که در زیر پوست، داخل حفره بینی، و قسمت‌های مختلف بدن انسان یا حیوان با سرنگ مخصوصی تزریق می‌شود. میکروچیپ‌ها انواع مختلفی دارند برخی انواع آن برای شناسایی، برخی در پزشکی، برخی برای جاسوسی و شنود و برخی برای خواندن و هک مغز و کنترل ذهن استفاده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خصوص تعدیل گونه‌های جانوری این مجموعه نیز گفت: تعدادی از گونه‌ها به سایر باغ وحش‌های کشور منتقل شده اند تا به این ترتیب استانداردسازی و آماده‌سازی فضای زیست برای دیگر گونه‌ها با در نظر گرفتن فضای فیزیکی موجود در باغ وحش مشهد امکان پذیر باشد.

همتی افزود: بنابراین به واسطه این انتقال، رعایت استاندارد‌ها و فضای زیست برای گونه‌های نگهداری شده در این مجموعه به راحتی انجام شد.

کرونا و تعویق صدور مجوز باغ وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه قرار بود جلسه‌ای با موضوع رسیدگی به موضوع صدور مجوز برای باغ وحش مشهد برگزار شود گفت: شیوع بیماری کرونا و پیامد‌های ناشی از آن موجب لغو چندین باره این جلسه شد.

همتی افزود: به صورت کلی صدور مجوز برای این مجموعه انجام خواهد شد تا بخشی از مشکلات ناشی از فقدان مجوز، برطرف شود.

وی ادامه داد: باغ وحش مشهد به دلیل نداشتن مجوز نمی‌توانست از خدمات دامپزشکی اداره کل دامپزشکی و خدمات اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده کند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بنا شد برای این مجموعه فعلا مجوزی یک ساله صادر شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات مرتبط با مجوز باشیم.

همتی افزود: علاوه بر این کارگروه ساماندهی باغ وحش مشهد فعال است و تصمیمات سه جانبه از سوی اداره کل محیط زیست، دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و اداره کل دامپزشکی با کنترل مرتب وضعیت این مجموعه در حال اخذ و اجرا است.

وی ادامه داد: باغ وحش وکیل‌آباد مشهد یکی از مجموعه‌های ارزشمند، نوستالژیک و خاطره ساز برای مردم ایران و شهروندان این شهر است و خوشبختانه با رعایت اصول و موازین قانونی شاهد تداوم فعالیت قانونی این مجموعه خواهیم بود.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->