رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالهادی دانشپور امروز، ۹ دی ماه، در همایش ملی نما و هویت که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: شهر تجلی و بازتاب فرهنگ است. شهر صورت فرهنگ و منظر لباس این فرهنگ است. منظر چند جنبه دارد. بعد بیرونی که لباس است و یک مابه‌ازای ذهنی و لایه‌های مختلف دارد. این لباس مانند هر لباس دیگری بوده و بعید است در جایی غیر از لباس مخصوص خودش را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و این لباس از آراستگی مخصوص خود برخوردار نیست یا کم برخوردار است. اگر لباس مناسب باشد می‌تواند تنوع لازم را نشان دهد. این دغدغه بزرگ نه تنها در مشهد بلکه در غالب شهر‌های ما اتفاق افتاده است. شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

دانشپور عنوان کرد: اگر از مسافری که به مشهد می‌آید بپرسند مشهد را چگونه دیدید؟ بعید است بتوانند با تصویری یکپارچه، منسجم و واحد هویت دهند. هویت چیزی نیست جز شرایط و کیفیتی که فرد به واسطه آن می‌تواند چیزی را از دیگری احراز کند و تشخیص دهد. این موضوع ابزار می‌خواهد که پیچیده هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در برخی شهر‌ها هویت احراز نمی‌شود اینکه بین صورت شهر و هویت شهر نسبت برقرار می‌کنیم به این دلیل است که این لباس معرف است. اگر قرار باشد یک فرد غیر ایرانی تصویری از ما ببرد، باید چه با خود ببرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->