شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالهادی دانشپور امروز، ۹ دی ماه، در همایش ملی نما و هویت که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: شهر تجلی و بازتاب فرهنگ است. شهر صورت فرهنگ و منظر لباس این فرهنگ است. منظر چند جنبه دارد. بعد بیرونی که لباس است و یک مابه‌ازای ذهنی و لایه‌های مختلف دارد. این لباس مانند هر لباس دیگری بوده و بعید است در جایی غیر از لباس مخصوص خودش را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و این لباس از آراستگی مخصوص خود برخوردار نیست یا کم برخوردار است. اگر لباس مناسب باشد می‌تواند تنوع لازم را نشان دهد. این دغدغه بزرگ نه تنها در مشهد بلکه در غالب شهر‌های ما اتفاق افتاده است. شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

دانشپور عنوان کرد: اگر از مسافری که به مشهد می‌آید بپرسند مشهد را چگونه دیدید؟ بعید است بتوانند با تصویری یکپارچه، منسجم و واحد هویت دهند. هویت چیزی نیست جز شرایط و کیفیتی که فرد به واسطه آن می‌تواند چیزی را از دیگری احراز کند و تشخیص دهد. این موضوع ابزار می‌خواهد که پیچیده هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در برخی شهر‌ها هویت احراز نمی‌شود اینکه بین صورت شهر و هویت شهر نسبت برقرار می‌کنیم به این دلیل است که این لباس معرف است. اگر قرار باشد یک فرد غیر ایرانی تصویری از ما ببرد، باید چه با خود ببرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->