قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار
سرخط خبرها

کشف ذخایر طلا در کردستان

  • کد خبر: ۲۰۳۲۶۵
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کشف ذخایر طلا در کردستان
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از شناسایی و کشف ذخایر قابل توجهی از آهن و طلا در استان کردستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی در استان کردستان که از خردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده بود، در حال حاضر و در آستانه پایان عملیات اجرایی این طرح، ذخایر قابل توجهی از آهن، طلا و مس در این استان شناسایی شده است.

علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این ارتباط گفت: با اجرای دقیق فعالیت‌های زمین‌شناسی، اکتشاف و ژئوفیزیک هوایی در سطح استان کردستان به ذخایر قابل توجهی از منابع معدنی جدید دست پیدا کرده‌ایم که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به حجم عملیات و میزان پیمایش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی در استان کردستان یادآور شد: اجرای طرح تحول در این استان در قالب ۷۵ پروژه زمین‌شناسی و اکتشافی به وسعت پیمایش ۴۷ هزار کیلومترمربع و همچنین ۲۲ هزار کیلومترخطی برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی جهت اکتشاف ذخایر پنهان معدنی صورت گرفت که با توجه به حجم عملیات، میزان حضور متخصصان و زمان اجرای پروژه در کشور کم‌سابقه بوده‌است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به نتایج طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی در کشور افزود: در پی اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در استان خراسان جنوبی و معرفی ذخایر جدید معدنی در آن استان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به طراحی و اجرای مستمر آن در کشور مبادرت ورزید که اجرای طرح در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی، بخش‌هایی از استان‌های قم-مرکزی-اصفهان و همچنین استان یزد از دیگر مناطق اجرای این طرح تاکنون است.

وی اضافه کرد: با پایان یافتن عملیات اجرایی طرح تحول در استان کردستان شاهد نتایج بسیار مطلوبی در حوزه شناسایی و اکتشاف ذخایری، چون آهن، طلا و مس در سطح استان بوده‌ایم.

شهیدی همچنین گفت: در حوزه اکتشافات ژئوشیمیایی به ۱۷۴ حوزه امیدبخش درجه اول و در حوزه اکتشاف ذخایر پنهان معدنی به روش ژئوفیزیک هوایی به ۱۶ منطقه امیدبخش معدنی دست پیدا کرده‌ایم که نیازمند تکمیل عملیات اکتشاف است و امید می‌رود طی زمان کوتاهی به ذخیره قابل توجه و معدن برسد.

لازم به توضیح است، طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور از ابتدای دولت سیزدهم با ابتکار و طراحی عملیاتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در قالب توافقنامه سه جانبه بخش معدن با حضور معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایمیدرو به اجرا درآمده که تاکنون ۲۱۰ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور را مورد پیمایش‌های چهارگانه زمین‌شناسی، اکتشافات ژئوشیمیایی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوفیزیک هوایی قرار داده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->