ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

بیش از ۵۰ درصد اصناف مالیاتشان صفر شده است

  • کد خبر: ۲۰۴۸۵۲
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
بیش از ۵۰ درصد اصناف مالیاتشان صفر شده است
رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده است و به صورت میانگین اصناف، حدود ۶ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمدهادی سبحانیان در جمع اعضای شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه هم به جهت وصول منابع و هم به جهت الزامات در حوزه تحول نظام مالیاتی در برهه حساس و پیچ تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: وصول مالیات حقه و پیشگیری از بروز اختلال در محیط کسب و کار و تکریم مودیان دو راهبردی است که همزمان در سازمان امور مالیاتی دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را یکی از قوانین مترقی کشور برای اجرای شفافیت در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: اجرای کامل این قانون حکمرانی اقتصادی کشور را متحول خواهد کرد.

نظام مالیات در مسیر تحول قرار گرفته است

وی شایعات و شبهات شکل گرفته در روز‌های اخیر راجع به موضوع مالیات را جنگ ادراکی علیه تحقق تحول در نظام مالیاتی خطاب کرد و گفت: کسانی که ساله در حوزه نظریه‌پردازی و کارشناسی می‌گفتند نباید پول فروش نفت را در هزینه‌های جاری کشور استفاده کرد، امروز که مالیات در مسیر تحول قرار گرفته است و سهم آن در بودجه عمومی دو برابر نفت شده است، همان افراد در جبهه مقابل تحول نظام مالیاتی ایستاده‌اند.

سبحانیان با اشاره به سهم پایین مشاغل و اصناف در کل مالیات وصولی کشور، خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات مصوب سال جاری، تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم اصناف و مشاغل است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده و حدود ۹۰ درصد از مالیات این بخش، زیر ۲۰ میلیون تومان محاسبه شده است و به صورت میانگین اصناف، حدود ۶ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در قبال قوانین جدید، تکالیفی برعهده دارد که باید به نحو احسن انجام دهد و مهم‌ترین آن‌ها قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که از اول دی ماه لازم‌الاجرا شده و انتظار این است همه اجزای سازمان به‌ویژه همکاران حوزه حقوقی ضمن اشراف کامل، در اجرای دقیق آن همت گمارند.

سبحانیان ادامه داد: در پارادایم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بر خلاف پارادایم سنتی نظام مالیاتی، اصل بر صحت ادعای مودی است و هر چه مودیان مالیاتی اعلام می‌کنند از طرف سازمان امور مالیاتی پذیرفته می‌شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه خود را مکلف به بهبود فضای کسب و کار می‌دانیم، بیان کرد: باید رویه‌های ساری و جاری در نظام مالیاتی به‌گونه‌ای ترسیم شود که شرایط برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر باشد.
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->