دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟
سرخط خبرها

طرح بسیج مقابله محیطی با کرونا در مشهد، جایگزین برنامه سلامت نوروزی

  • کد خبر: ۲۰۸۹۸
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
طرح بسیج مقابله محیطی با کرونا در مشهد، جایگزین برنامه سلامت نوروزی
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ابلاغ طرح جایگزینی بسیج مقابله محیطی با کرونا به‌جای برنامه سلامت نوروزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر حسنی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اهمیت کنترل عوامل محیطی به‌منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از این ویروس و با عنایت به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی و مسافرت‌های احتمالی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح جایگزینی بسیج مقابله محیطی با کووید ۱۹ به‌جای برنامه سلامت نوروزی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط باهدف پیشگیری از شیوع کرونا بر فعالیت اماکن اقامتی و واحد‌های تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نظارت دارند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از این تعداد بیش از ۱۰۰ تیم بازرسی در شهر مشهد و بقیه در ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند.

حسنی ادامه داد: گروه‌های بازرسی بهداشت محیط تا پایان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت و بر مراکزی مانند پایانه‌های مسافربری، رستوران‌ها، فرودگاه، راه‌آهن، مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه نانوایی‌ها و مراکز اقامتی نظارت دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای هر صنفی دستورالعمل‌های اجرایی پیشگیری از کرونا ارسال‌شده است تا اصناف بر اساس ضوابط مشخصی به مردم ارائه خدمت کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت افزود: بر اساس این دستورالعمل‌ها به‌طور مثال نانوایی‌ها باید پول را از طریق کارت‌خوان و توسط خود مشتری از مردم اخذ کنند و بر روی دستگاه کارت‌خوان سلفون کشیده شود تا بتوان گندزدایی را به‌صورت مداوم انجام داد.

حسنی اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی و مسائل ضدعفونی و گندزدایی در رستوران‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروش‌ها و محل‌های سوخت‌گیری نیز مورد تأکید است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->