خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر
سرخط خبرها
مقاومت بازاری

تشدید نظارت برای رعایت ساعت کاری اصناف مشهد

  • کد خبر: ۲۱۰۸۲
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
تشدید نظارت برای رعایت ساعت کاری اصناف مشهد
برخی واحد‌های صنفی در مشهد بدون توجه به هشدار‌ها و ابلاغیه‌ها، همچنان مشغول فعالیت‌اند.
شجری - بنگاه مشاوره املاک خلوت است. پیرمرد با آرامش هرچه تمام‌تر از قندان مشترک روی میز، قندی برمی‌دارد و آن را همراه با چند جرعه چای، فرو می‌دهد. فاصله اش از کارگر مغازه، قطعا به یک متر نمی‌رسد. سرشان را به هم نزدیک کرده‌اند و آهسته حرف می‌زنند. گویا در سیاره دیگری زندگی می‌کنند و از هیچ‌چیز خبر ندارند، نه از روند فزاینده ابتلا به کرونا در دنیا، نه از توصیه‌های بهداشتی و نه حتی از ابلاغیه اخیر فرمانداری مشهد. بر اساس این‌ابلاغیه که چهارشنبه هفته پیش با امضای ریاست اتاق اصناف مشهد به رؤسای اتحادیه‌ها اعلام شد، تمام واحد‌های صنفی ۴ اتحادیه، شامل نمایشگاه‌های اتومبیل، تالارها، مشاوران املاک و محصولات فرهنگی (رسته بازی‌های رایانه‌ای)، باید تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.
گزارش میدانی ما از شهر نشان می‌دهد که این‌بخش‌نامه از سوی برخی واحد‌های صنفی که تعدادشان را به هیچ‌وجه نمی‌شود نادیده گرفت، رعایت نمی‌شود. ناآگاهی، بی‌مسئولیتی، سهل‌انگاری و...، اسم این رفتار را هرچه می‌خواهید بگذارید. انتخاب با شماست.

کرکره‌ها پایین!
یک مغازه حداکثر ۱۵ متری و ۶ نفر که نزدیک هم نشسته‌اند. ۲ نفرشان ماسک دارند و بقیه خیر. درِ بنگاه املاک کشویی و بسته است و از تبادل هوای دم‌گرفته آن با بیرون خبری نیست. فضا جان می‌دهد برای شیوع یک بیماری ویروسی، این‌طور نیست؟
بازرس اتاق اصناف تمام توصیه‌های تکراری‌ای را که این‌روز‌ها در رسانه‌ها گفته می‌شود برای جمع حاضر توضیح می‌دهد، با لحنی که هیچ اثری از تساهل ندارد. یکی از ۲ طرف معامله به تصمیم فرمانداری اعتراض می‌کند و معتقد است نباید مانع کار و زندگی مردم شوند. پاسخ جواد باقری آن‌ها را مجاب می‌کند که خیلی از کار‌ها را می‌شود با تلفن انجام داد و ضرر باز نگه داشتن بنگاه به دلیل ازدحامی که ایجاد می‌کند، خیلی بیشتر از نفع آن است.
بنگاه بعدی مشتری ندارد، با وجود این، باز بودن بنگاه ۴ نفر از رفقا را دور هم جمع کرده است. فاصله نزدیک آن‌ها به یکدیگر و نکات بهداشتی‌ای که رعایت نشده است دلیل تصمیم اخیر فرمانداری برای تعطیلی این‌واحد‌ها را آشکارا نشانمان می‌دهد. غم‌انگیز است، اما هریک از این‌افراد که اکنون سرخوش و فارغ به گفتگو با یکدیگر مشغول‌اند می‌توانند ناقل بیماری، دست‌کم برای خانواده هایشان باشند.
«تا کی تعطیل کنیم؟ ۸۰ میلیون چک دارم. برگشت بخورد، هیچ‌کس حمایتم نمی‌کند.» این‌ها را یکی از بنگاهی‌های واقع در بولوار شهید کریمی می‌گوید. بازرس اتاق اصناف پاسخ می‌دهد: اولویت اول زنده ماندن و سالم ماندن است، بعد موضوعی که شما می‌گویی. مغازه‌دار‌های اطراف، فرد معترض را به پایین کشیدن کرکره و بحث نکردن با مجری قانون مجاب می‌کنند.

پلمب می‌شوند
گیم‌نت‌هایی که در خیابان‌های مختلف شهر، رصد کردیم تعطیل بودند، تالار‌های پذیرایی نیز همین‌طور. اما اوضاع درمورد نمایشگاه‌های اتومبیل این‌طور نبود، برخی تعطیل و برخی هم مشغول فعالیت بودند. نکته‌ای که متأسفمان کرد رفتار یکی از نمایشگاه‌داران در برابر بخش‌نامه اخیر بود، بخش‌نامه‌ای که رعایت آن به نفع همه است. این‌واحد به ظاهر کرکره‌ها را پایین کشیده و تعطیل بود، اما با کمی دقت می‌شد از پشت شیشه ازدحام افراد داخل محوطه نسبتا وسیع آن را دید. در این واحد، ۹ نفر بدون رعایت حداقل نکات بهداشتی، مشغول گفتگو و انجام معامله بودند. ازدحام یادشده نکته مشترک بین تمام نمایشگاه‌های اتومبیلی بود که آن‌ها را باز و فعال دیدیم.
مجریان قانون در برابر کسانی که سلامت عمومی را قربانی منافع اقتصادی کوتاه‌مدت خودشان می‌کنند، چه واکنشی نشان خواهند داد؟
امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، وقتی گزارش بازرسی‌ها را دریافت می‌کند محکم و مختصر می‌گوید: پیگیری‌های لازم برای پلمب واحد‌های یادشده انجام می‌شود.
برخورد‌های قانونی به استناد ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، وعده‌ای بود که در ابلاغیه اتاق اصناف به رؤسای اتحادیه‌ها نیز درج شده بود.

تشدید نظارت برای رعایت ساعت کاری اصناف مشهد
وثوقی| دبیر اتاق اصناف مشهد از احتمال کاهش فعالیت اصناف مشهد خبر داد و گفت: در روز‌های آینده احتمال تعطیل شدن صنف‌های دیگری به غیر از صنوف مشاوران املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل، تالار‌های پذیرایی و بازی‌های یارانه‌ای وجود دارد، اما تمرکز ما روی کاهش ساعات کار در صنف‌های مختلف است.
عبدا... افشاری در گفتگو با شهرآرا در واکنش به رعایت نکردن تعطیلی توسط برخی از واحد‌های صنفی گفت: باید اتحادیه‌های مربوط برخورد با این‌افراد را در دستورکار قرار دهند. اتحادیه‌ها وظیفه اصلی خود را که ابلاغ بخش‌نامه مدیران شهری به اعضای خود بوده است به نحو احسن انجام داده‌اند، اما باید به این نکته توجه کرد که تا واحد‌های صنفی آماده اجرای صحیح این بخش‌نامه شوند و بتوانند خود را با آن وفق دهند کمی زمان خواهد برد. در هرصورت ما یقین داریم در روز‌های آینده بیشتر صنوف بخش‌نامه را رعایت خواهند کرد.
وی درخصوص برنامه نظارتی برای برخورد با متخلفان بیان کرد:نظارت دقیق بازرسان در روز‌های آتی بیشتر خواهد شد تا یقینا با واحد‌هایی که قصد تمرد از قانون را دارند برخورد شود تا حق واحد‌های صنفی‌ای که از قانون تبعیت می‌کنند، ضایع نشود.
وی با اشاره به انتشار پیامکی در فضای مجازی مبنی بر کاهش ساعت کاری اصناف مشهد به ساعت ۱۰ تا ۱۸ گفت: چنین پیامکی از سوی اتاق اصناف ارسال نشده‌است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->