ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس سازمان انرژی اتمی: شبکه‌های تامین‌کننده از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند

  • کد خبر: ۲۱۰۸۶۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
رئیس سازمان انرژی اتمی: شبکه‌های تامین‌کننده از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه زنجیره‌ها و شبکه‌های تامین‌کننده به دلیل استاندارد‌های دوگانه و رفتار مخربی که نظام استکباری داشته از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند، بلکه مزاحمت هم ایجاد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی امروز، ۱۹ بهمن‌ماه، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دومین رویداد "روایت پیشرفت؛ مروری بر دستاورد‌های دولت مردمی سیزدهم" که در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم اراده منسجمی را به صورت پیوسته برقرار کرده تا ارتباط دولت و مردم از طریق اقدامات اجرایی، اجرای برنامه‌ها و پیشبرد برنامه‌ای که در مجموعه وعده‌ها شکل گرفته در قالب‌های گوناگون به مردم منعکس کند.

وی افزود: با همت دفتر ارتباط دولت و روحانیت نمایشگاه‌های روایت پیشرفت شکل گرفته که این پنجمین نمایشگاه است و دستگاه‌های اجرایی در آن شرکت می‌کنند تا نخبگان، جوانان، نوجوانان و مردم مشاهده کرده و از آخرین وضعیت دستاورد‌ها آگاهی پیدا کنند.

اسلامی با بیان اینکه ما در چهل‌وپنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم که این ایام و عید مبعث را تبریک می‌گویم، عنوان کرد: در این ایام یکی از مسایل مهمی که مورد توجه قرار گرفته جایگاهی است که کشور در بخش علمی و فنی به ویژه در حوزه توانمندی‌های راهبردی در این مقطع زمانی پیدا کرده که در این ایام تبلور ویژه‌ای به خصوص در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: فناوری‌های نوین جلوه‌های اقتدارآفرین هر ملتی هستند. پیشرفت و رسیدن به قله‌های تاثیرگذار روند تدریجی دارد که در گرو حمایت، رهبری حکیمانه و ژرف‌نگری مقام معظم رهبری است. برنامه‌های راهبردی برای این است که تراز کشور را در تراز قدرت و اقتدار‌آفرینی ارتقا دهد، ما امروز شاهد ثمرات اراده، حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های نوین هستیم که مرز دانش را در نوردیده است.

وی بیان کرد: در سازمان انرژی اتمی با سند جامع راهبردی که در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، ریل‌گذاری براساس سند تحول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و ما در اولین سال این سند به ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی دست پیدا کردیم. تفاوت صنعت هسته‌ای با سایر صنایع این است که هرگونه اقدامی در این صنعت باید با هماهنگی و پشتیبانی آژانس باشد.

اسلامی گفت: متاسفانه زنجیره‌ها و شبکه‌های تامین‌کننده به دلیل استاندارد‌های دوگانه و رفتار مخربی که نظام استکباری داشته از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند، بلکه مزاحمت هم ایجاد کردند و اجازه ندادند جمهوری اسلامی تجهیزات، لوازم و فناوری مورد نیاز را تامین کند. این عدم همکاری موجب شد فرایند‌ها با تحقیقات نتیجه‌گرا و بنیان‌گذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال شود و ما نیازمندی‌های خود را به صورت درون‌زا تامین کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بعد از فرمایشات و فرامین مقام معظم رهبری در ۲۰ خرداد که تاکید موکدی برای فناوری هسته‌ای داشتند، گام‌های استوارتری برداشته شد، این صنعت گسترش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و شاهد توسعه‌های ویژه‌ای بودیم.

وی اضافه کرد: در این هفته فناوری خط تولید نیمه‌صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم را افتتاح کردیم که این واحد نیمه صنعتی ماده اولیه تولید محصول برای بیماران تیروئید و بخش تشخیصی و درمانی است. عملیات مطالعات تفصیلی و تجهیز آن برای پیشبرد برنامه نیروگاه اتمی سیریک با ظرفیت ۵۰۰۰ مگاوات در سفر بندرعباس رئیس‌جمهور آغاز شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->