اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم» درباره جواد اسدا... زاده یکی از شهدای مشهدی بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی عبدی صالح که زینت مجتهدین بود بررسی سیره اخلاقی موسی‌بن‌جعفر(ع)| فقیر نواز و گره‌گشا، امام هفتم شیعیان استقرار ۲۸ صندوق رأی در حرم مطهر برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام ویژه برنامه‌های میلاد امام موسی‌بن جعفر(ع) در حرم امام رضا(ع) مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه وصول به سعادت در عصر غیبت است مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است
سرخط خبرها

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۰۹۳۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی در مشهد برگزار شد
اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی با حضور ۱۰۹ شرکت کننده نهایی از ۱۰ ملیت در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) با حضور نخبگان قرآنی همسران و فرزندان طلاب ملیت‌های مختلف جهان اسلام در مشهد، مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت با حضور رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت و جمعی از اساتید و خانواده‌های قرآنی برگزار شد.

رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت در این مراسم با اشاره به اهمیت خواندن قرآن در خانه بیان کرد: کلمات قرآن نورانیت خاصی دارد. تمامی صدا‌ها و الفاظ قرآن نورانی است. سفارش شده است با خواندن قرآن خانه‌هایتان را نورانی کنید، هنگام خواندن قرآن پاکیزه باشید. حقیقت قرآن چیزی نیست که در برگه کاغذ است، حقیقت آن در قلب‌هاست، در قلب کسانی که خداوند متعال به آن‌ها عطا کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: اگر در سبک و سیره زندگی ما آموزه‌های قرآنی جاری نباشد و در خانه‌ها قرآن تلاوت نشود به یک خرابه می‌ماند. در خرابه فرشتگان نمی‌آیند. اگر انسان تلاش کند وجود خود را به قرآن نزدیک کند می‌تواند در سایه انس با قرآن، آرام آرام کلام نورانی حق را به دل و جانش وارد کند و در ادامه تبدیل به وجهه علمی قرآن بشود.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان نیز در بخش دیگری از این مراسم به اهمیت جایگاه خانواده در قرآن اشاره کرد و گفت: خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌ها و رسالت جامعه المصطفی از جایگاه اصیلی برخوردار است. هدف جامعه المصطفی این است که خانواده‌ای را تربیت کند که هم آموختن را آموزش دهد هم فرزندان آنان همراه طلاب عزیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح اظهار کرد: خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می‌فرماید ما تو را برای بشریت مبعوث کردیم، پدر و مادر هم برای فرزندان مانند پیامبر، راهنمای آن‌ها هستند و موظفند به فرزند خود نماز و تمام واجبات را آموزش دهند و آموزش قرآن نیز یکیاز وظایف والدین قرآنی است. نظام تربیتی خانواده در قرآن فوق العاده، علمی و به روز است و برای همه زمان‌ها مناسب است. 

دبیر اجرایی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر در این دوره در ۵۴ رشته قرآنی شرکت کردند که در نهایت حدود ۵۵ نفر به عنوان برگزیده در تمامی رشته‌ها انتخاب شدند. همچنین از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، ۱۰ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی این جشنواره تعداد ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و اجزاء، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مراسم از نفرات برتر تجلیل و از مجموعه بازی فکری جامعه المصطفی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->