پیش بینی قیمت ارز و دلار (۱۸ دوشنبه ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) اختلال در برخی پیامک‌های بانکی پیش بینی بورس (دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) کشف ۵۰ ماینر از یک واحد نیروگاهی در خراسان‌رضوی (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) ۱۰ شهرستان خراسان‌رضوی «سبز» و عاری از شبکه سیم مسی هستند پرده‌برداری گمرک چین از صادرات ۲ تن طلا به ایران بیش از سه هزار و ۵۷۰ بازرسی از عرصه کالا‌های اساسی خراسان رضوی انجام شد افت چشمگیر قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) + جدول کاهش قیمت برخی خودرو‌های داخلی (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | پراید از ۴۰۰ میلیون فراتر رفت لشکر یک نفره سازندگی آغاز پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۴ اما و اگر‌های تأمین قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی کوچکتر‌ها برنده امروز بورس شدند | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) زمان اولین حراج شمش طلا در سال جدید مشخص شد روند کاهش نرخ طلا کوتاه مدت است | احتمال کاهش بیشتر اونس طلا وجود دارد قیمت خودرو‌های وارداتی در سال جدید گران می‌شود؟ مرحله دوم کالابرگ الکترونیک برای سرپرستان خانواده‌ها شارژ شد قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | طلا افزایشی شد قیمت ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | نوسان دلار در کانال ۱۰۳ هزار تومان ابلاغ نرخ تازه مالیات بر ارزش افزوده طلا برای سال ۱۴۰۴ رکود اقتصادی در دنیا در پی تعرفه گذاری‌های جدید ترامپ | تصمیم رئیس جمهور آمریکا چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد داشت؟ تعطیلات باعث گرانی سیب زمینی شد! | ارزانی نوبرانه‌ها از ابتدای اردیبهشت سهام اروپا بزرگترین سقوط هفتگی در ۲ سال گذشته را تجربه کرد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | سیب زمینی سر به فلک کشید نرخ تورم سه‌رقمی برخی مواد غذایی | صاعقه گرانی بر سفره مردم شورای عالی بورس تکلیف سود سهام عدالت متوفیان را روشن کرد پیش بینی بورس (یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۴)| روزهای بهاری بازار سرمایه از راه می‌رسد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۴)| تخلیه حباب ادامه دارد؟
سرخط خبرها

مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت

  • کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت
با افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند، مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره نام‌های تجاری کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی یا هر محصول دیگر، زمانی که با یک نام تجاری یا همان برند معتبر و شناخته شده به بازار عرضه شود، می‌تواند اقبال بیشتری در جلب نظر مشتری، افزایش فروش و تسخیر بازار پیدا کند و این، ساده‌ترین تعریف برای اهمیت نام‎های تجاری است.

البته که این سادگی نشانه بی اهمیت‎بودن موضوع نیست و امروزه در دنیا حتی تا ۷۰ درصد از بهای تمام شده برخی کالا‌ها به سرمایه‌ای بازمی گردد که تولیدکننده روی تبلیغات نام تجاری خود هزینه کرده است. به دلیل همین اهمیت، اولین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی برند با افتتاح رسمی دبیرخانه جایزه ملی آن، با حضور مدیران مربوط برگزار شد.

حمایت حاکمیتی در انتظار نام‎های تجاری برتر

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، در ابتدای این نشست تصریح کرد که روال مرسوم بسیاری از شرکت‌های کاغذی تا پیش از این به گونه‌ای بود که با پیش بینی وضعیت بازار، نام‌های تجاری جذاب و مختلفی را برای خود ثبت می‌کردند تا بعد‌ها توسط واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان خریداری شوند.

امیرحسین اسدی افزود: سودجویان بسیاری در این راه به سود‌های هنگفت رسیدند و تولیدکنندگان بسیاری ناچار شدند برای برخورداری از یک نام تجاری مقبول، رقم‌های سنگین و حتی میلیاردی پرداخت کنند، اما با تدبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت مقرر شده است تا پای سازمان ثبت اسناد به موضوع باز شود و بر این اساس، شرکت‌ها مکلف هستند تا نام‌های تجاری خود را ثبت کنند. این موضوع بساط برندفروشی و تندیس فروشی را در بازار آزاد جمع خواهد کرد.

«هر واحد تجاری که بتواند روی نام واحد خود کار کند و آن را در بازار به شهرت برساند، مشوق‌هایی برایش در نظر گرفته می‌شود.» مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با بیان این خبر گفت: این مشوق‌ها عبارت اند از برخورداری از خدمات ویژه صادرات، تسهیلات بانکی، تبلیغات در صداوسیما، عضویت در اتاق بازرگانی و دیدار با مقامات کشور از جمله رهبر معظم انقلاب.

به گفته اسدی، حقیقت تلخ بازار امروز آن است که تقریبا هیچ نام ایرانی شناخته شده‌ای در دنیا وجود ندارد. دلیل آن هم این است که اجتماعی سازی نام‌های تجاری در ایران موردتوجه شرکت‌ها قرار ندارد. اینجاست که در تعامل مشترک وزارت صمت و ارشاد اسلامی، جایزه ملی ویژه‌ای برای تبلیغات نام‌های تجاری در نظر گرفته شده تا هرکس بتواند در فضای بین المللی نام تجاری خود را مطرح کند، از حمایت‌های ویژه حاکمیتی برخوردار شود.

تجربه مشهد، مقدمه برگزاری جشنواره ملی

«مشهد از سال آینده میزبان جشنواره ملی نام‌های تجاری ایرانی خواهد بود.» این خبر را عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره به صورت استانی و به میزبانی مشهد در حال برگزاری است و نام‌های تجاری برتر استان سالیانه معرفی می‌شوند.

اکنون براساس این تجربه قرار است مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره ملی نام‌های تجاری در سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صمت دست همکاری به سمت رسانه‌ها دراز کرده تا پیوست اجتماعی و فرهنگی برای نام‌های تجاری تعریف کنند و محصولات ایرانی را فراتر از مرز‌های ایران اسلامی به بازار‌های جهانی معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->