تشریح ظرفیت قانونی پیمان‌های دسته‌جمعی کارگری برای بازار کار پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا یکشنبه (۱۳ آبان ۱۴۰۳) حذف ویزا در سفر‌های هوایی مشهد به تاجیکستان (۱۲ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران تا پایان سال ۱۴۰۳ سردسته ارز‌های دیجیتال سقوط کرد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) چرا هزینه‌های بیمه تکمیلی به صورت آنلاین پرداخت نمی‌شود؟ نرخ سود بین‌بانکی کاهش یافت | نرخ بهره ۲۳.۷۲ درصد شد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) تصادف مرگبار ۲ خودروی پژو ۴۰۵ در محور ابهر با ۷ کشته + فیلم (۱۲ آبان ۱۴۰۳) شروع قوی و پایان ضعیف بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ آبان ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۲ آبان ۱۴۰۳) | افزایش ۴۰ میلیون تومانی «دایون» قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۲ آبان ۱۴۰۳) | اطلس ۵۲۹ میلیون تومان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشهد ریخت (۱۲ آبان ۱۴۰۳) به املاک و دارایی‌های کارگران و بازنشستگان چوب حراج نزنید قیمت ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۲ آبان ۱۴۰۳) | دلار ۶۸ هزار و ۷۰۰ تومان نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی امروز (شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳) اعلام می‌شود + لینک سامانه نتایج ابلاغ آیین‌نامه حذف یارانه پُردرآمد‌ها از هفته جاری (۱۲ آبان ۱۴۰۳) فروش ۹۰ روزه چهار خودرو کرمان موتور از امروز (۱۲ آبان ۱۴۰۳) + جزئیات حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ چقدر خواهد شد؟ خراسان رضوی در حوزه کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد آغاز عملیات سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ در مشهد | فعالیت ۱۰ تیم با ۳۱ آمارگیر برای سرشماری همتی: تعرفه ۹۶ درصدی واردات آیفون اصلاح می‌شود مسکن گران می‌شود؟ چرا کار هست، کارگر نیست؟ دلیل عرضه سکه طلای بدون پلمب در مرکز مبادله چیست؟ اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط پرتصادف خراسان رضوی چقدر است؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) | سبزی کیلویی ۱۵ هزار تومان افزایش ۱.۳ میلیون تومانی قیمت طلا ویدئو | آغاز سرشماری کشاورزی از امروز (۱۲ آبان ۱۴۰۳) فروش ویژه ۴ محصول مدیران خودرو از امروز (شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳) + جزئیات
سرخط خبرها

مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت

  • کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت
با افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند، مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره نام‌های تجاری کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی یا هر محصول دیگر، زمانی که با یک نام تجاری یا همان برند معتبر و شناخته شده به بازار عرضه شود، می‌تواند اقبال بیشتری در جلب نظر مشتری، افزایش فروش و تسخیر بازار پیدا کند و این، ساده‌ترین تعریف برای اهمیت نام‎های تجاری است.

البته که این سادگی نشانه بی اهمیت‎بودن موضوع نیست و امروزه در دنیا حتی تا ۷۰ درصد از بهای تمام شده برخی کالا‌ها به سرمایه‌ای بازمی گردد که تولیدکننده روی تبلیغات نام تجاری خود هزینه کرده است. به دلیل همین اهمیت، اولین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی برند با افتتاح رسمی دبیرخانه جایزه ملی آن، با حضور مدیران مربوط برگزار شد.

حمایت حاکمیتی در انتظار نام‎های تجاری برتر

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، در ابتدای این نشست تصریح کرد که روال مرسوم بسیاری از شرکت‌های کاغذی تا پیش از این به گونه‌ای بود که با پیش بینی وضعیت بازار، نام‌های تجاری جذاب و مختلفی را برای خود ثبت می‌کردند تا بعد‌ها توسط واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان خریداری شوند.

امیرحسین اسدی افزود: سودجویان بسیاری در این راه به سود‌های هنگفت رسیدند و تولیدکنندگان بسیاری ناچار شدند برای برخورداری از یک نام تجاری مقبول، رقم‌های سنگین و حتی میلیاردی پرداخت کنند، اما با تدبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت مقرر شده است تا پای سازمان ثبت اسناد به موضوع باز شود و بر این اساس، شرکت‌ها مکلف هستند تا نام‌های تجاری خود را ثبت کنند. این موضوع بساط برندفروشی و تندیس فروشی را در بازار آزاد جمع خواهد کرد.

«هر واحد تجاری که بتواند روی نام واحد خود کار کند و آن را در بازار به شهرت برساند، مشوق‌هایی برایش در نظر گرفته می‌شود.» مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با بیان این خبر گفت: این مشوق‌ها عبارت اند از برخورداری از خدمات ویژه صادرات، تسهیلات بانکی، تبلیغات در صداوسیما، عضویت در اتاق بازرگانی و دیدار با مقامات کشور از جمله رهبر معظم انقلاب.

به گفته اسدی، حقیقت تلخ بازار امروز آن است که تقریبا هیچ نام ایرانی شناخته شده‌ای در دنیا وجود ندارد. دلیل آن هم این است که اجتماعی سازی نام‌های تجاری در ایران موردتوجه شرکت‌ها قرار ندارد. اینجاست که در تعامل مشترک وزارت صمت و ارشاد اسلامی، جایزه ملی ویژه‌ای برای تبلیغات نام‌های تجاری در نظر گرفته شده تا هرکس بتواند در فضای بین المللی نام تجاری خود را مطرح کند، از حمایت‌های ویژه حاکمیتی برخوردار شود.

تجربه مشهد، مقدمه برگزاری جشنواره ملی

«مشهد از سال آینده میزبان جشنواره ملی نام‌های تجاری ایرانی خواهد بود.» این خبر را عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره به صورت استانی و به میزبانی مشهد در حال برگزاری است و نام‌های تجاری برتر استان سالیانه معرفی می‌شوند.

اکنون براساس این تجربه قرار است مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره ملی نام‌های تجاری در سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صمت دست همکاری به سمت رسانه‌ها دراز کرده تا پیوست اجتماعی و فرهنگی برای نام‌های تجاری تعریف کنند و محصولات ایرانی را فراتر از مرز‌های ایران اسلامی به بازار‌های جهانی معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->