ثبت نام بدون قرعه کشی ۳ محصول سایپا از امروز (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام رشد ۳۰ درصدی تولید شکر ریزش شدید قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | نوسان منفی دلار در کانال ۸۲ هزار تومان تعرفه‌های جدید برق ابلاغ شد | اجرا از اول خرداد ۱۴۰۴ + سند وزیر صمت: تجارت جهانی ایران با رشد ۱۱ درصدی به ۱۳۰ میلیارد دلار رسید ارسال پیامک حذف به متقاضیان نهضت ملی مسکن خسارت خودرو‌های سوخته بندر شهید رجایی چگونه جبران می‌شود؟ اقدام غیرمنتظره صاحب‌خانه‌ها در بازار مسکن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو امروز (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز می‌شود جزئیات طرح جدید برای دهک‌بندی خانوارها اعلام شد قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد |طلای جهانی دوباره ریخت کاهش میزان توزیع روغن در بازار مشهد | بازار تشنه روغن نایاب کالاهای گمرک شهید رجایی تا ۲۴ ساعت آینده ترخیص می‌شود پیش‌بینی قیمت ارز و دلار (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴)| اصلاح هیجانی ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا (دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی رشد کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گرانی در خانواده کوییک و شاهین دوسوم حقوق کارگران صرف مسکن و اجاره‌بها می‌شود پرمصرف‌ها منتظر قبوض میلیونی باشند آسان‌شدن جداسازی یارانه برای خانوارهای جدید انهدام ۸۳ تن کالای غیرقابل مصرف در انبارهای اموال تملیکی خراسان رضوی چه کالا‌هایی در بندر شهید رجایی سوختند؟ نصب پنل خورشیدی در ۹۰۰ هزار واحد مسکونی استان | خراسان رضوی می‌تواند نیمی از برق تجدیدپذیر کشور را تأمین کند فشار فروش در بورس | خروج سنگین پول حقیقی از بازار (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) استقرار نیروهای پالایش و پخش در بندر شهید رجایی ایران پنجمین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان است
سرخط خبرها

مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت

  • کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت
با افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند، مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره نام‌های تجاری کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی یا هر محصول دیگر، زمانی که با یک نام تجاری یا همان برند معتبر و شناخته شده به بازار عرضه شود، می‌تواند اقبال بیشتری در جلب نظر مشتری، افزایش فروش و تسخیر بازار پیدا کند و این، ساده‌ترین تعریف برای اهمیت نام‎های تجاری است.

البته که این سادگی نشانه بی اهمیت‎بودن موضوع نیست و امروزه در دنیا حتی تا ۷۰ درصد از بهای تمام شده برخی کالا‌ها به سرمایه‌ای بازمی گردد که تولیدکننده روی تبلیغات نام تجاری خود هزینه کرده است. به دلیل همین اهمیت، اولین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی برند با افتتاح رسمی دبیرخانه جایزه ملی آن، با حضور مدیران مربوط برگزار شد.

حمایت حاکمیتی در انتظار نام‎های تجاری برتر

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، در ابتدای این نشست تصریح کرد که روال مرسوم بسیاری از شرکت‌های کاغذی تا پیش از این به گونه‌ای بود که با پیش بینی وضعیت بازار، نام‌های تجاری جذاب و مختلفی را برای خود ثبت می‌کردند تا بعد‌ها توسط واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان خریداری شوند.

امیرحسین اسدی افزود: سودجویان بسیاری در این راه به سود‌های هنگفت رسیدند و تولیدکنندگان بسیاری ناچار شدند برای برخورداری از یک نام تجاری مقبول، رقم‌های سنگین و حتی میلیاردی پرداخت کنند، اما با تدبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت مقرر شده است تا پای سازمان ثبت اسناد به موضوع باز شود و بر این اساس، شرکت‌ها مکلف هستند تا نام‌های تجاری خود را ثبت کنند. این موضوع بساط برندفروشی و تندیس فروشی را در بازار آزاد جمع خواهد کرد.

«هر واحد تجاری که بتواند روی نام واحد خود کار کند و آن را در بازار به شهرت برساند، مشوق‌هایی برایش در نظر گرفته می‌شود.» مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با بیان این خبر گفت: این مشوق‌ها عبارت اند از برخورداری از خدمات ویژه صادرات، تسهیلات بانکی، تبلیغات در صداوسیما، عضویت در اتاق بازرگانی و دیدار با مقامات کشور از جمله رهبر معظم انقلاب.

به گفته اسدی، حقیقت تلخ بازار امروز آن است که تقریبا هیچ نام ایرانی شناخته شده‌ای در دنیا وجود ندارد. دلیل آن هم این است که اجتماعی سازی نام‌های تجاری در ایران موردتوجه شرکت‌ها قرار ندارد. اینجاست که در تعامل مشترک وزارت صمت و ارشاد اسلامی، جایزه ملی ویژه‌ای برای تبلیغات نام‌های تجاری در نظر گرفته شده تا هرکس بتواند در فضای بین المللی نام تجاری خود را مطرح کند، از حمایت‌های ویژه حاکمیتی برخوردار شود.

تجربه مشهد، مقدمه برگزاری جشنواره ملی

«مشهد از سال آینده میزبان جشنواره ملی نام‌های تجاری ایرانی خواهد بود.» این خبر را عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره به صورت استانی و به میزبانی مشهد در حال برگزاری است و نام‌های تجاری برتر استان سالیانه معرفی می‌شوند.

اکنون براساس این تجربه قرار است مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره ملی نام‌های تجاری در سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صمت دست همکاری به سمت رسانه‌ها دراز کرده تا پیوست اجتماعی و فرهنگی برای نام‌های تجاری تعریف کنند و محصولات ایرانی را فراتر از مرز‌های ایران اسلامی به بازار‌های جهانی معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->