فرزین: شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها اقساطی فروخته می‌شوند حقوق مهرماه ۱۴۰۴ بازنشستگان کشوری و فولاد پرداخت شد ریزش ۱۰۲ دلاری اونس جهانی در یک روز پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در صنعت چاپ خراسان رضوی | ۷۰ درصد اقتصاد استان برپایه صنایع غذایی است صدور ویزای کار برای اتباع افغانستانی از مهر ۱۴۰۴ آغاز شد آخرین وضعیت تشکیل مرکز جذب سرمایه‌های خارجی در خانه تاریخی «ملک» مشهد پیش‌بینی افزایش سطح کشت کلزا تا ۳۲۰۰ هکتار در خراسان رضوی صدور مجوز واردات ۱۲۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار در خراسان رضوی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۲۹ مهر ۱۴۰۴) | اثر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد نمایان شد هشدار به زعفران‌کاران | مراقب بازی دلالان باشید! کشاورزان همچنان منتظر تعیین قیمت رسمی گندم بررسی قیمت گوشت گوساله و گوسفند در مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) | ران گوسفندی چند؟ ثبت نام ۲ خودروی وارداتی آغاز شد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات پایان متعادل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ مهر ۱۴۰۴) سایپا باز هم محصولاتش را گران می‌کند پشت پرده بسته‌بندی‌های جعلی در بازار لوازم یدکی | قطعاتی که شب چینی‌اند و صبح کُره‌ای!  میزگرد شهرآرا درباره موانع و فرصت های صادرات در خراسان رضوی | چرخ‌های صادرات، آخرین امید حرکت اقتصاد قیمت دینار عراق در بازار آزاد مشهد اعلام شد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) نوسان قیمت دلار در کانال ۱۰۶ هزار تومان در مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) تعرفه‌های آمریکا به شرکت‌های دنیا ۳۵ میلیارد دلار زیان وارد کردند مسیر قیمت طلا از ابتدای سال | بررسی روند صعودی طلا شوک دوم مالیات به نفت: این‌‍ بار توقیف ۳۲۹ هزار میلیارد تومان برخی نانوایی‌ها از مدار آرد دولتی خارج شدند سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ۹۵ هزار هکتار است | پیش‌بینی کاهش وزن عملکرد محصول به دلیل تشدید تغییرات اقلیمی نرخ طلا امروز در مشهد چند اعلام شد (۲۹ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت

  • کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
مشهد میزبانی جشنواره ملی نام‌‎های تجاری کشور را بر عهده گرفت
با افتتاح دبیرخانه جایزه ملی برند، مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره نام‌های تجاری کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی یا هر محصول دیگر، زمانی که با یک نام تجاری یا همان برند معتبر و شناخته شده به بازار عرضه شود، می‌تواند اقبال بیشتری در جلب نظر مشتری، افزایش فروش و تسخیر بازار پیدا کند و این، ساده‌ترین تعریف برای اهمیت نام‎های تجاری است.

البته که این سادگی نشانه بی اهمیت‎بودن موضوع نیست و امروزه در دنیا حتی تا ۷۰ درصد از بهای تمام شده برخی کالا‌ها به سرمایه‌ای بازمی گردد که تولیدکننده روی تبلیغات نام تجاری خود هزینه کرده است. به دلیل همین اهمیت، اولین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی برند با افتتاح رسمی دبیرخانه جایزه ملی آن، با حضور مدیران مربوط برگزار شد.

حمایت حاکمیتی در انتظار نام‎های تجاری برتر

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، در ابتدای این نشست تصریح کرد که روال مرسوم بسیاری از شرکت‌های کاغذی تا پیش از این به گونه‌ای بود که با پیش بینی وضعیت بازار، نام‌های تجاری جذاب و مختلفی را برای خود ثبت می‌کردند تا بعد‌ها توسط واحد‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان خریداری شوند.

امیرحسین اسدی افزود: سودجویان بسیاری در این راه به سود‌های هنگفت رسیدند و تولیدکنندگان بسیاری ناچار شدند برای برخورداری از یک نام تجاری مقبول، رقم‌های سنگین و حتی میلیاردی پرداخت کنند، اما با تدبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت مقرر شده است تا پای سازمان ثبت اسناد به موضوع باز شود و بر این اساس، شرکت‌ها مکلف هستند تا نام‌های تجاری خود را ثبت کنند. این موضوع بساط برندفروشی و تندیس فروشی را در بازار آزاد جمع خواهد کرد.

«هر واحد تجاری که بتواند روی نام واحد خود کار کند و آن را در بازار به شهرت برساند، مشوق‌هایی برایش در نظر گرفته می‌شود.» مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با بیان این خبر گفت: این مشوق‌ها عبارت اند از برخورداری از خدمات ویژه صادرات، تسهیلات بانکی، تبلیغات در صداوسیما، عضویت در اتاق بازرگانی و دیدار با مقامات کشور از جمله رهبر معظم انقلاب.

به گفته اسدی، حقیقت تلخ بازار امروز آن است که تقریبا هیچ نام ایرانی شناخته شده‌ای در دنیا وجود ندارد. دلیل آن هم این است که اجتماعی سازی نام‌های تجاری در ایران موردتوجه شرکت‌ها قرار ندارد. اینجاست که در تعامل مشترک وزارت صمت و ارشاد اسلامی، جایزه ملی ویژه‌ای برای تبلیغات نام‌های تجاری در نظر گرفته شده تا هرکس بتواند در فضای بین المللی نام تجاری خود را مطرح کند، از حمایت‌های ویژه حاکمیتی برخوردار شود.

تجربه مشهد، مقدمه برگزاری جشنواره ملی

«مشهد از سال آینده میزبان جشنواره ملی نام‌های تجاری ایرانی خواهد بود.» این خبر را عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره به صورت استانی و به میزبانی مشهد در حال برگزاری است و نام‌های تجاری برتر استان سالیانه معرفی می‌شوند.

اکنون براساس این تجربه قرار است مشهدالرضا (ع) میزبان نخستین جشنواره ملی نام‌های تجاری در سال آینده باشد.

وی گفت: وزارت صمت دست همکاری به سمت رسانه‌ها دراز کرده تا پیوست اجتماعی و فرهنگی برای نام‌های تجاری تعریف کنند و محصولات ایرانی را فراتر از مرز‌های ایران اسلامی به بازار‌های جهانی معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->