درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

سر و سامان پل پرتوی

  • کد خبر: ۲۱۴۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سر و سامان پل پرتوی
احسان عظیمی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد
مشکل ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد مشهد نه تنها مشکلی شهری بود، بلکه حتی اگر آن را مشکلی در سطح ملی می‌پنداشتیم، به بیراهه نرفته بودیم، زیرا بسیاری از مجاوران و زائران در کنار تشرف به حرم مطهر رضوی به مناطق ییلاقی و تفریحی طرقبه و شاندیز نیز می‌روند.
از طرفی پل مهندس پرتوی به عنوان تنها مسیر استاندارد دسترسی مشهد به طرقبه و شاندیز با عمری بیش از ۳۰ سال به دلیل حجم بالای تردد‌ها در روز‌های تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک شدید و معطلی مردم پشت صف‌های طولانی بود. همچنین این پل حجم زیادی از تردد را تحمل می‌کرد. در این راستا باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. به این منظور با تلاش‌های حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و رهنمود‌های شهردار و شورای پنجم، مقرر گردید که برای این مشکل فکری اندیشیده شود. از این رو ۲ فاز طراحی شد که فاز اول آن مسیر رفت از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز را شامل می‌شد. این پروژه شامل تعریض پل مهندس پرتوی به عرض حدود ۹ متر و افزایش سطح تردد به میزان حدود ۲ برابر بوده است، به طوری که بار ترافیکی این گلوگاه از ۳ لاین سواره رو به ۶ لاین افزایش می‌یابد که همین موضوع موجب تقسیم بار ترافیکی خواهد شد و مسیری برای دوچرخه نیز در نظر گرفته شده است. همچنین در بخشی دیگر از این پروژه، حدود ۱۱۵۰ متر طول، آسفالت از پل برونسی تا پل مهندس پرتوی در مجاورت مسیر حرکت قطارشهری کشیده شده است که عرض آن تا ۵/۵ متر می‌رسد و در سوی مقابل از ۱۰۰ متر مانده به پل مهندس پرتوی آسفالت شده است تا انتهای بولوار وکیل آباد نیز تعریض شود تا از حجم ترافیک‌های این ناحیه بکاهد.
در این راستا سامان دهی ایستگاه اتوبوس و تاکسی مقابل وکیل آباد ۹۳ نیز انجام شده و این ایستگاه‌ها به کندرو منتقل شده است. همچنین در راستای تسهیل دسترسی به جاده شاندیز، کنارگذری در امتداد تعریض پل پرتوی به سمت جاده شاندیز کشیده شده است تا خودرو‌هایی که قصد عزیمت به شاندیز را دارند، در ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز قرار نگیرند و بتوانند مسیر خود را جدا کنند. در این زمینه سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان مجری، زیر نظر معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به عنوان کارفرما، نقش آفرینی کرد و توانست در عرض ۱۰۰ روز این پروژه را انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->