ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رویداد «کودک و شاهنامه» فرصتی برای آشنایی کودکان با هویت ایرانی و اسلامی است

  • کد خبر: ۲۱۵۹۵۷
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
رویداد «کودک و شاهنامه» فرصتی برای آشنایی کودکان با هویت ایرانی و اسلامی است
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویداد «کودک و شاهنامه» فرصتی برای آشنایی کودکان با هویت ایرانی و اسلامی خود است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

مهدی ناصحی در حاشیه بازدید از رویداد کودک و شاهنامه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های حوزه فرهنگی شهرداری مشهد بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای شهر، اثرگذاری بر کودکان این شهر برای هویت‌بخشی به آن‌هاست.

وی افزود: اقداماتی که برای کودکان انجام می‌شود، تأثیر بلندمدتی دارد و می‌تواند در آینده، زندگی آن‌ها را تغییر دهد. یکی از اسطوره‌های شهر مشهد، فردوسی و شاهنامه است و آشنایی کودکان با مفاهیم شاهنامه جزو اولویت‌های ماست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه رویداد «کودک و شاهنامه» برای ارتقای سطح آگاهی بچه‌ها و احساس تعلقشان به شهر و کشور مهیا شده است، گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز در این رویداد شرکت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: این‌گونه برنامه‌ها باید در سال آینده توسعه پیدا کند تا کودکان مشهدی احساس خوشی، راحتی و آرامش در شهر داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: شاهنامه حماسه رشادت‌های پهلوانان ایران زمین است و باید داستان‌های آن برای کودکان به زبان ساده و قابل فهم بازنویسی شود. فضای نوجوانانه باید در فضای حماسی غوطه‌ور شود و شاهنامه می‌تواند الگوی مناسبی برای نوجوانان باشد.

ناصحی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شاهنامه گفت: این کتاب حماسی، پهلوانی و عرفانی است و گنجینه‌ای از فرهنگ و ادبیات ایران محسوب می‌شود. باید برای انتقال آن به نسل آینده تلاش‌های زیادی کرد.

در حاشیه بازدید این عضو شورای شهر از این رویداد، یکی از دانش‌آموزان پسر در پاسخ به سوال وی که پرسید «چگونه می‌خواهد به عنوان قهرمان و رستم این کشور خدمت کنند»، عنوان کرد که با شغل آتش‌نشانی می‌خواهد قهرمان باشد و ناصحی که علاقه او را به این حوزه دید قول داد این دانش‌آموز یک روز را به عنوان آتش‌نشان افتخاری شهر مشهد خدمت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->