نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد شمال سرزمین‌های اشغالی زیر آتش موشک‌های «برکان» و «فلق» حزب‌الله تیراندازی در مراسم عروسی در فرانسه | یک نفر کشته و ۶ تَن زخمی شدند جمهوری‌خواهان آماده انصراف بایدن از انتخابات شوند بایدن حامیان مالی دموکراتش را هم از دست داد رنگ صندوق رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تغییر می‌کند گیرم که در کنجی یا بر صدر! اگر سربازی، تو را چه باک از سر دادن؟! دریای اژه مجددا یونان و ترکیه را به جان هم انداخت پخش مستند ویژه‌برنامه‌ی تلویزیونی «سیدالشهدای خدمت» از تلویزیون (۱۰ تیر ۱۴۰۳) تلفات جدید نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه سعید جلیلی با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس دیدار کرد ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس دوازدهم مشخص شد جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روسیه سفیر سوئیس را احضار کرد

  • کد خبر: ۲۱۶۹۹۱
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
روسیه سفیر سوئیس را احضار کرد
در واکنش به تصمیم پارلمان سوئیس برای پیشبرد طرح انتقال دارایی‌های مسدودشده روسیه به اوکراین، وزارت خارجه روسیه سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «کریستینا مارتی لانگ» سفیر سوئیس در مسکو را درباره تصمیم پارلمان این کشور برای تسهیل مصادره دارایی‌های روسیه احضار کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در ۱۲ مارس، وزارت امور خارجه روسیه سفیر سوئیس در مسکو را احضار کرد تا به تصمیم پارلمان سوئیس مبنی بر آغاز پی‌ریزی مبنای قانونی یک سازوکار برای مصادره دارایی‌های دولتی (روسیه) در خاک سوئیس اعتراض کند.»

در این بیانیه آمده که مسکو این اقدام مقامات سوئیس را به‌شدت محکوم کرده و آن را «نقض آشکار مصونیت دولت‌ها» در «اصول و هنجار‌های اساسی حقوق بین‌الملل» می‌داند.

پارلمان سوئیس اخیرا با ۲۱ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع، با مصادره دارایی‌های مسدودشده روسیه در سوئیس به نفع اوکراین موافقت کرد. برخی ارزیابی‌ها حاکی از این هستند که روسیه بیش از ۹ میلیارد دلار دارایی توقیف‌شده در سوئیس دارد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه اظهار کرد: «هر گونه تجاوز به اموال دولتی روسیه تحت عنوانِ ساختگی «مکانیسم جبران» چیزی نیست جز سرقت در سطح دولتی.»

در این بیانیه آمده است: «اگر سوئیس دارایی‌های دولتی روسیه را مصادره کند، مسکو ناچار به اتخاذ گام‌های تلافی‌جویانه‌ای خواهد بود.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->