پیام آیت‌الله سیستانی در محکومیت شدید تجاوز اسرائیل به ایران زندگی‌نامه شهید احمدرضا ذوالفقاری، از دانشمندان هسته‌ای حجاج ایرانی مشکلی برای ادامه اسکان در سرزمین وحی ندارند (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) زندگی‌نامه شهید سیدامیرحسین فقهی، از دانشمندان هسته‌ای آیت الله علم الهدی: شهادت فرماندهان و دانشمندان هسته‌ای خللی در راه انقلاب ایجاد نمی‌کند | دشمن بداند؛ ما نه عقب می‌نشینیم، نه خسته می‌شویم حرکت زائران از صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی به سمت باب‌الجواد(ع) و محل آغاز راهپیمایی ضد رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی برای توزیع متعادل زائران اربعین در تمامی مرز‌های کشور ثبت‌نام حج عمره از روز‌های آینده آغاز خواهد شد | اعزام عمره ۱۴۰۴، از نیمه دوم ماه محرم آیت‌الله علم‌الهدی: غدیرخم اوج مقاومت پیامبر(ص) دربرابر عملیات روانی ضدولایت بود | غدیر، حرکتی عظیم درراستای حفظ اصالت رهبری دینی بود + فیلم رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی باید در خدمت مردم و عدالت باشد | غدیر معیاری ابدی برای تشخیص حق و باطل است تشرف ۷۰۰ مدیر پرستاری وزارت بهداشت به حرم مطهر امام‌رضا(ع) (۲۲ خرداد ۱۴۰۴) مدیرکل اوقاف خراسان رضوی: مقام معظم رهبری پرچم‌دار گفتمان مقاومت در امتداد پیام غدیر هستند معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق: پیام غدیر، اساس امامت و پایه مقاومت دربرابر ظلم است | اندیشه امامین انقلاب نقشه راه مقاومت است حرم امام‌رضا(ع) آماده میزبانی از زائران عید غدیر ۱۴۰۴ انتقال ۸ نفر از حجاج بستری در بیمارستان‌های مکه و مدینه به ایران (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) فوت ۱۸ زائر ایرانی حج ۱۴۰۴ در سرزمین وحی (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) زائران خراسانی بیت‌الله الحرام با ۳۷ پرواز به مشهد بازمی‌گردند  امت اسلامی به وحدت، همگرایی و صلابت دینی در برابر کفر جهانی نیاز دارد خاکِ آستان رضا (ع) گشتن | گذری بر تاریخ دفن اموات در حرم‌مطهر‌رضوی که قدمتی هزار‌ساله دارد سرلشکر سلامی: مقاومت مردم در دفاع مقدس ریشه پیدا کرد
سرخط خبرها

تبیین سیره زندگی اهل بیت (ع) رویکرد برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس است

  • کد خبر: ۲۱۹۴۴۴
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
تبیین سیره زندگی اهل بیت (ع) رویکرد برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس است
وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در راستای تقویت توسل و تمسک آینده سازان و دانش آموزان کشور نسبت به زندگی و سیره عملی و اخلاقی اهل بیت (ع) و این امام رئوف را در سطح مدارس راه‌اندازی کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مرادصحرایی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد افزود: در چهارشنبه‌های امام رضایی صلوات خاصه امام رضا (ع) به‌صورت دسته جمعی توسط دانش‌آموزان قرائت و در کنارش گوشه‌هایی از سبک زندگی و سیره این امام همام بیان می‎‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار با بیان اینکه امور تربیتی نسل جدید در مدارس باید در تراز نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد افزود: وزارتخانه بسیار مهم آموزش و پرورش، نقشی اساسی و بی‌بدیل در تربیت نیروی انسانی، رشد و تعالی کشور ایفا می ‎کند؛ آینده سازان کشور در اختیار این وزارتخانه هستند، از این رو وظیفه‌ای بسیار سنگین و بزرگ بر دوش این نهاد است.

حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به تأکید فراوان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر، بیان کرد: در خصوص آموزش و پرورش بهترین رهنمود‌ها را رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کارشناس صاحب نظر در طول سال‌های اخیر بیان فرموده‌اند، که متأسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پذیرش برنامه‎های آموزش و پرورش از سوی معلمان به عنوان بازوان اجرایی این وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمایشی دارند که می‌فرمایند «معلّمی شغل انبیا است»؛ یک جنبه این تعبیر اهمیت شغل معلمی و وجهه‌ی دیگر آن، این است که معلم باید تلاش کند در تراز انبیا نیز باشد.

تولیت آستان قدس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید برای ارتقای منزلت اجتماعی معلمان تلاش کند. نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که این قشر دارند بسیار والاست؛ لذا در کنار توجه به مسائل معیشتی معلمان که بسیار مهم است؛ باید تلاشی مستمر و هدفمند برای اعتلای شأن و منزلت اجتماعی معلمان نیز صورت پذیرد.

حجت الاسلام مروی ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش و میزبانی از مراسم‌های ویژه دانش آموزان در حرم مطهر، گفت: یک بعد حرم مطهر دعا، عبادت و زیارت است، جنبه‌های دیگر این حرم مطهر باید مورد توجه قرار گرفته و پیوند نسل جوان با این بارگاه قدسی هرچه بیشتر تقویت شود.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->