۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام بازار مالی ارزنده‌تر است؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۰۰۲۱
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کدام بازار مالی ارزنده‌تر است؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۳)
تحلیلگران معتقدند که ارزنده‌ترین دارایی در حال حاضر سهام است که پایین‌تر از ارزش ذاتی معامله می‌شود ولی تحت تأثیر تنش‌های منطقه‌ای در تنگنا قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، رکوردشکنی بازار ارز وطلا ادامه دارد ولی انچه که در این میان قابل چشم پوشی نیست رکوردشکنی‌های مداوم اونس جهانی طلاست که بی‌محابا می‌تازد و سطوح جدید و ناشناخته قیمتی را لمس می‌کند.

اونس جهانی طلا این روز‌ها بی‌محابا می‌تازد و اثر قابل توجهی بر قیمت طلا داخل گذاشته و سوخت کافی را برای رشد بیشتر طلا و سکه فراهم کرده است. شب قبل اونس طلا کانال قیمتی جدیدی را لمس کرد و پس از معامله در بالای محدوده دو هزار و ۳۰۰ دلاری، در حال حاضر در محدوده فوق نوسان می‌کند.

طلای جهانی این روز‌ها تحت تاثیر تنش‌های ژیوپلیتیک قرار گرفته حمله اوکراین به پالایشگاه روسی و حمله اسرائیل به کنسولگری ایران از دلایل اصلی افزایش سطح ریسک‌ها و تنش‌های ژیوپلیتیک است که سوخت کافی برای رشد اونس جهانی طلا را فراهم کرده است.

دیوید آینهورن میلیاردر، رییس و بنیانگذار گرینلایت کپیتال نسبت به سرمایه‌گذاری روی طلا خوش‌بین است. او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشته که فدرال رزرو در سال جاری موفق به کنترل تورم نخواهد شد و به‌همین خاطر فدرال رزرو مجبور به حفظ سیاست پولی محدودکننده خواهد شد. او این احتمال را نیز مطرح کرد که بانک مرکزی در سال جاری به‌هیچ‌وجه نرخ بهره را کاهش ندهد بانک مرکزی آمریکا پیش از این از کاهش سه‌مرحله‌ای نرخ بهره در سال جاری سخن گفته بود.

اقدامات سرمایه‌گذاری گرینلایت کپیتال روی طلا فعال است تا یک عملکرد تدافعی در برابر رکود اقتصادی احتمالی فراگیر اعمال شود. از طرفی بر اساس گزارش کیتکو تقاضای بانک‌های مرکزی جهان بالاست و حتی با کاهش سرعت خرید همچنان این تقاضا بر بازار جهانی مسلط است. بر اساس آخرین داده‌های شورای جهانی طلا، ذخایر طلای بانک‌های مرکزی جهانی در ماه فوریه ۱۹ تن افزایش یافته است. با این حال، خرید‌ها نسبت به ژانویه ۵۸ درصد کاهش یافته است، زیرا برخی از بانک‌های مرکزی نیز فروش طلای خود را افزایش داده اند.

سهم بانک خلق چین از خرید طلا در ماه فوریه بیش از ۱۲ تن بوده‌است.

به هرحال افزایش قدرت و قیمت اونس جهانی طلا موردی است که اثرش بر طلای داخلی غیر قابل اغماض است. اونس جهانی طلا در پانزده روز گذشته حدود هفت درصد رشد کرده است که عملکرد شگرفی در بازار‌های جهانی است و به همین خاطر طلای داخلی با کمک اونس جهانی طلا شرایط بهتری را تجربه می‌کند.

سکه امامی لیدر شد

بازار طلا و سکه همچنان بهتر از دلار می‌تازد در روز قبل سکه یک گرمی کمتر از سکه امامی رشد کرد. این درحالی است که در گذشته سکه گرمی با سرعت بیشتری رشد و غالبا بازدهی بهتری خلق می‌کرده است.

در سال ۱۴۰۲ هم سکه گرمی رشد کمتری را نسبت به سایر اقلام سکه ثبت کرد که بخشی از آن به خاطر حباب بالای سکه گرمی در ابتدای سال ۱۴۰۲ است.

در روز قبل صندوق‌های طلا نیز در خلق بازدهی از سکه امامی جاماندند و سکه امامی از صندوق‌های طلا نیز جلو‌تر حرکت کرد ولی نکته قابل توجه آن بود که در معاملات صندوق‌های طلا هم آن صندوق‌هایی که نسبت گواهی سکه بالاتری داشتند رشد بیشتری را در روز قبل ثبت کردند.

شاخص کل سبزپوش شد

تنش‌های ژئوپتیکی خاورمیانه بازار‌های جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. نفت جهانی به بالای ۸۵ دلار رسیده ولی بازار بورس تهران از ترس تنش‌هایی منطقه شرایط خوبی ندارد.

تحلیلگران معتقدند که ارزنده‌ترین دارایی در حال حاضر سهام است که پایین‌تر از ارزش ذاتی معامله می‌شود ولی تحت تأثیر تنش‌های منطقه‌ای در تنگنا قرار دارد. روز قبل قیمت مس در بازار جهانی هم رکوردشکنی کرد که در رشد روز قبل سهام فملی موثر بود رشد نماد‌های فولاد و فملی در سبزپوشی شاخص کل در روز قبل موثر بود ولی شاخص هموزن سرخپوش بود.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->