رضا آذریان در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: اهمیت مشاورهی حضوری بر کسی پوشیده نیست و بر این موضوع تاکید داریم، اما گاهی شرایطی پیش میآید که مراجع امکان حضور ندارد لذا درصدد تأسیس کلینیک مشاورهی مجازی هستیم که در آیندهی نه چندان دور افتتاح خواهد شد تا به تمام افرادی که خواستار دریافت مشاوره از آستان قدس رضوی هستند ارائهی خدمت داشته باشیم.
آذریان اضافه کرد:یکی از نیازهای جامعه امروز این است که خدمات را به سمت بهترین حالت ارائه سوق دهیم؛ گاهی افراد امکان حضور در کلینیکها یا استفاده از خدمات در حرم رضوی را ندارند و از مشهد مقدس دور هستند یا حتی خارج از کشور زندگی میکنند، لذا خدمات را به سمتی سوق دادهایم که بتوانند از آن بهرهمند شوند.
وی بیان کرد: این کلینیک مجازی تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است و تا پایان سال راهاندازی میشود. در این کلینیک ما خدمات مشاوره را به صورت متنی، تلفنی، تماس تصویری ارائه میکنیم و با راهاندازی این مرکز میتوانیم خدمات مشاوره را به همه افراد در سراسر کشور ارائه دهیم، حتی پیشبینی میشود به صورت بینالمللی این خدمات ارائه شود. این کلینیک میتواند گستره بینالمللی داشته باشد و به زبانهای مختلف نیز در آینده خدمات مشاورهای ارائه دهد.
مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی به رشد مجموعههای خدمات مشاوره در ۲۰ سال اخیر در مشهد نیز اشاره کرد و افزود: معتقدم بیش از انتظار ما این رشد اتفاق افتاده است. به عنوان مثال در سال ۱۳۷۶ در مشهد تعداد مراکز مشاوره به انگشتان دست هم نمیرسیدند، اکنون شاید بالغ بر ۱۰۰ دفتر و مرکز مشاوره در مشهد وجود داشته باشد و این نشان میدهد مردم این خدمات را پذیرفتند و نیاز دارند.