اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود
سرخط خبرها

کرونا، حداقل برای یک سوم جمعیت حاشیه مشهد شرایط سخت ایجاد کرده است

  • کد خبر: ۲۲۶۲۴
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کرونا، حداقل برای یک سوم جمعیت حاشیه مشهد شرایط سخت ایجاد کرده است
از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تقاضا دارم که به ترویج کمپین "چراغی برافروز" کمک کنند تا مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا حیدری  با اشاره به اینکه کرونا، حداقل برای یک سوم جمعیت مشهد که در مناطق حاشیه ساکن هستند، شرایط سختی را ایجاد کرده است، گفت: از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تقاضا دارم که به ترویج کمپین "چراغی برافروز" کمک کنند تا مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که همیشه در فضای شهر مشهد داشتیم که به برکت وجود امام رضا (ع) و باور و اعتقاد مردم بوده، همیاری و کمک در شرایط بحران است که این را در دوره‌های مختلف در مشهد تجربه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کرونا، حداقل برای یک سوم جمعیت مشهد که در مناطق حاشیه ساکن هستند، شرایط سختی را ایجاد کرده است، عنوان کرد: مشاغل بسیار زیادی را داریم که درآمد‌های آن‌ها به فعالیت‌های روزانه بستگی دارد، بنابراین خانواده‌ها تحت فشار هستند. دولت تدابیری را پیش‌بینی کرده، اما تا زمانی که دولت تصمیمات خود را اجرایی کند، زمان می‌برد. ما در شرایط کنونی با بحران‌ها و نگرانی‌های جدی در مناطق حاشیه روبه‌رو هستیم که با همت مردم و مشارکت آن‌ها هر چند اندک می‌توانیم کمک‌هایی داشته باشیم.

حیدری افزود: کمپینی تحت عنوان "چراغی بر افروز" با همت شورای شهر، شهرداری و مجموعه میزبانان خورشید که مجموعه خوشنامی در شهر مشهد است، راه‌اندازی شده که در این کمپین کمک‌های مردم جمع‎‌آوری می‌شود. ما مصوبه‌ای در شورای شهر داریم که اگر در پروژه‌هایی، مشارکتی از سوی مردم صورت گیرد، شهرداری معادل آنچه مردم و خیرین مشارکت کرده‌اند، مشارکت کند؛ بنابراین اگر در این پویش چند میلیارد تومان جمع شود، شهرداری نیز معادل آن یعنی چند میلیارد تومان مشارکت خواهد کرد.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: امیدواریم با این کار و با شناسایی جمعیت‌های هدفی که در مناطق کم‌برخودار داریم، از جمله زنان سرپرست خانوار، افراد از کارافتاده، کارگران روزمزد ساختمانی، خانواده‌های زندانیان و مجموعه‌های مختلف با بانک اطلاعاتی که در حال کامل شدن است، بتوانیم با وجود منابع و امکاناتی که فراهم می‌شود، حداقل نیاز کوتاه‌مدت این اقشار را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از رسانه‌های محترم و خبرگزاری‌ها تقاضا دارم که به ترویج این کمپین کمک کنند تا مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم. مطمئن باشید این همراهی و همدلی برای آینده شهر آثار و برکات بسیار زیادی دارد و این محبت و صمیمیت میزان خشونت در شهر را کاهش و میزان امنیت را افزایش می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: اگر ما چنین اقدامات ترمیمی‌ای انجام ندهیم، مطمئن باشید شرایط فشار و سختی می‌تواند حتی برای شهروندانی که احساس می‌کنند در خانه‌‎های خود امنیت دارند، ایجاد ناامنی کند؛ بنابراین بهتر است ما خودمان در این جهت پیش‌قدم باشیم تا هم از ثواب اخروی و اجر معنوی برخوردار شویم و هم شهر را از این نظر تضمین کنیم که مناطق کم‌برخوردار و مردم احساس کنند به فکر آن‌ها و در کنارشان هستیم.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->