تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم
سرخط خبرها

ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد

  • کد خبر: ۲۲۶۷۹۷
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
روسیه از تصرف دو روستا توسط ارتش این کشور در خطوط مقدم جنگ در نواحی دونتسک و خارکیف در اوکراین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد واحد‌های ارتش این کشور «روستای کیسلیفکا واقع در منطقه خارکیف» و «روستای نووُکالینووه در جمهوری خلق دونتسک» را آزاد کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مسکو در ماه‌های اخیر به ویژه بعد از افول پیدا کردن کمک‌های نظامی غرب به اوکراین فتوحات پی در پی در خطوط مقدم جنگ در این کشور رقم زده است.

روستای کیسلیفکا در حدود ۲۰ کیلومتری از پایگاه نظامیان اوکراینی در منطقه «کوپیانسک» واقع شده و روستای نووُکالینووه نیز در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شهر آودیفکا که توسط مسکو در ماه فوریه تصرف شد، قرار دارد.

مقام‌های اوکراینی حالا بیم تدارک روسیه برای اجرای یک حمله جدید در جبهه شمال شرق با بهره‌برداری از کمبود شدید مهمات در انبار‌های ارتش کی‌یف را دارند.

«اولکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین در ماه آوریل عقب‌نشینی نظامیان تحت امر خود از سه روستا و ایجاد یک خط دفاعی جدید از سوی کی‌یف در خط مقدم را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد دست به حملات تلافی‌جویانه‌ای علیه تاسیسات نظامی و انرژی اوکراین زده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شد: «نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه در پاسخ به تلاش رژیم کی‌یف برای آسیب زدن به تاسیسات انرژی روسیه صبح امروز حملاتی را علیه تاسیسات انرژی و تاسیسات متعلق به مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین اجرا کردند.»

مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در حال نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را تصرف کنند که می‌تواند راه‌گشای آنان برای تصرف منطقه گسترده‌تر دونباس باشد.

یک رسانه انگلیسی اوایل این هفته در گزارشی مطرح کرد به گفته تحلیلگران و مقامات رسمی، کرملین پیش از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی جدید غرب به اوکراین و کاهش توان توپخانه‌ای خود، «به هر قیمیتی» به دنبال تصرفات بیشتر در خاک اوکراین است.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: «با وجود این که بخشی از بسته کمک‌های مالی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین که به طور کلی، شامل بسیاری از چیزها، از جمله موشک‌های دوربرد، خودرو‌های زرهی و توپ‌های مهم است، این هفته از راه رسید، تحویل بخش مهمی از آن چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید. در این میان، نیرو‌های روس تا جای ممکن، از توانمندی‌های توپخانه‌ای و نیروی انسانی خود در خط مقدم بهره می‌برند و می‌شتابند تا بتوانند اطراف قلمرو تحت حاکمیت اوکراین در منطقه شرقی دونتسک را محاصره کنند.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->