هشدار سازمان هواشناسی برای وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ ازدیبهشت) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد
سرخط خبرها

سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد

  • کد خبر: ۲۲۷۰۵۹
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد
معاون فرماندار صالح‌آباد گفت: ۱۶ سال از احداث و آب‌گیری سد «سراب» این شهرستان می‌گذرد که خوشبختانه امروز این سد به ظرفیت ۵.۶ میلیون مترمکعب، سرریز شد.

به گزارش شهرآرانیوز مرتضی یوسفی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته بارش‌های خوبی در شهرستان صالح آباد رخ داد، اما به دلیل بروز سیلاب ۱۵ واحد مسکونی در روستا‌های «رحیم آباد» و «حاجی آباد» آسیب جدی دیده و یا زیر آب رفته‌اند و وسایل زندگی مردم نیز از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی دامداری نیز در روستا‌های «رحیم‌آباد و حاجی‌آباد» صالح‌آباد تخریب شده است، بیان کرد: در مجموع قنات‌های ۲۰ روستای شهرستان بواسطه سیلاب و بارش‌های شدید آسیب دیده است که این آسیب در روستا‌های حاجی‌آباد و رحیم‌آباد ۱۰۰ درصد است.

فرماندار صالح آباد اظهار کرد: سیلاب موجب قطع آب شرب ۲۳ روستای صالح آباد شد که از این تعداد آب شرب ۱۰ روستا برقرار شده و ۱۳ روستا نیز امروز با تانکر آبرسانی شدند.

یوسفی ادامه داد: برق روستا‌های حاجی آباد و «میخک» از دیروز قطع است و نیرو‌های شرکت برق در حال رفع عیب و رفع قطعی شبکه نیرو هستند.

شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهر‌های صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

صالح آباد دارای ۲ سد شامل سراب و کال‌کراب است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->