ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

لزوم تولید محصولات فرهنگی و توسعه فضای رسانه‌ای برای ترویج شخصیت و شاهکار فردوسی

  • کد خبر: ۲۲۷۸۷۰
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
لزوم تولید محصولات فرهنگی و توسعه فضای رسانه‌ای برای ترویج شخصیت و شاهکار فردوسی
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: تولید محصولات فرهنگی و توسعه فضای رسانه و فضای مجازی برای داخل و خارج از کشور برای ترویج شخصیت و شاهکار فردوسی و توسعه عرصه اجتماعی دیپلماسی ادبی، فرهنگی و هنری باید در دستورکار قرار بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم افتتاحیه بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: در طول تاریخ فرهنگ، یکی از مسائل مهم و سخت‌بازتعریف، طراحی و فراوری معارف دینی به زبان روز، زبان هنر و زبان ادب است؛ کار سختی که عالمان دینی و ارباب هنروفرهنگ به‌خوبی از پس آن برآمدند.

وی افزود: اگر بخواهیم چهره‌ای را در ترویج فرهنگ رضوی معرفی کنیم، بدون‌تردید حکیم ابوالقاسم فردوسی است. او رسالت ترجمان دینی را به‌خوبی انجام داد و حکمت‌ها، معارف‌، اخلاق، حماسه، ادب و ذوق دینی را در شاهنامه خود به‌خوبی به تصویر کشید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: صرف‌نظر از این تحلیل محتوایی که آثار شاهنامه فردوسی ارزش، اعتبار ‌و اثربخشی دارد، باید گفت که بیش از هزار سال است که ملل مسلمان و مردم از شاهنامه فردوسی بهره‌مند شدند و استفاده کردند. از مکتب‌خانه‌های سنتی تا خانه‌های متدین و مذهبی علما و چهره‌های برجسته و حوزه‌های علمی، همه حکایت از این دارند که شاهنامه ترجمان مطلق، صریح، جذاب و اثرگذار در ترجمه فرهنگ اهل‌بیت(ع) و فرهنگ دینی است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه شاهنامه میراث ارزشمند و گران‌سنگ دینی است، ادامه داد: در تلاش‌های زیادی که بعد از پیروزی انقلاب برای ترویج شخصیت فردوسی صورت گرفته، بزرگ‌ترین سهم برای رمزگشایی شخصیت فردوسی در عصر کنونی مربوط به رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ احترامی که ایشان برای شخصیت فردوسی قائل هستند، یک سند معتبر و گویاست. حقیقتاً باید همه کارها براساس سرفصل‌ها و شاخص‌ها که توسط ایشان تعیین شده ‌است، برنامه‌ریزی و در دستورکار قرار بگیرد.

وی گفت: چند اولویت در حوزه فردوسی وجود دارد که باید نسبت‌به آن‌ها اهتمام داشته باشیم؛ اولین اولویت بازتولید در اندیشه و علم ‌است و نباید به کارهای انجام‌شده بسنده کرد. پایان‌نامه‌های ما ‌با محوریت فردوسی باید با برنامه منظم و دقیق انجام شود. محوریت دانشگاه فردوسی در این عرصه کاملاً روشن است و این دانشگاه بهترین سنگر برای راهبری این موضوع است.

وی ادامه داد: اولویت‌های دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، تربیت نیروی انسانی، پژوهشگران، مدرسان و مروجان در حوزه شاهنامه است و در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی باید کارها و برنامه‌های جدی‌تری صورت گیرد. همچنین تولید محصولات فرهنگی و توسعه فضای رسانه و فضای مجازی برای داخل و خارج از کشور برای ترویج شخصیت و شاهکار فردوسی و توسعه عرصه اجتماعی دیپلماسی ادبی، فرهنگی و هنری در دستورکار قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->