برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت

  • کد خبر: ۲۲۸۱۲۲
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت
در جلسه مشترک میان اعضای صنف طلا و جواهر و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ابهامات اعضای صنف برطرف شده و توافقاتی در رابطه با ثبت اطلاعات در سامان جامع تجارت صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز‌, حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با اعضای صنف طلا و جواهر گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور برای رفع مشکل، خوشبختانه توافقاتی صورت پذیرفت که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به درستی اجرا شود.

وی افزود: همچنین بخش زیادی از ابهامات فعالان صنف طلا در این جلسه برطرف شده و قرار بر این شد که اطلاعات در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در طی توافق صورت گرفته، فعالان صنف طلا و جواهر، اطلاعات خرید، فروش و حمل را در سامانه ثبت می‌کنند.

وی افزود: در این مرحله یک دوره شش ماهه برای ثبت اطلاعات تعیین شده است. اگر ۵۱ درصد از اعضای صنف نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدامات لازم را انجام دهند، از ثبت موجودی طلای خود معاف می‌شوند.

دهقانی‌نیا در ادامه گفت: پس از گذشت شش ماه، ما با توجه به اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت، عملکرد اعضای صنف در سامانه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد که در صورت ثبت اطلاعات می‌توانند همچنان از معافیت عدم ثبت موجودی استفاده کنند.

وی افزود: سند توافقنامه توسط اعضای صنف امضا شده و تاییده آن نیز توسط نمایندگان استانی گرفته شده است و به طور کلی می‌توان گفت که نتایج جلسه قابل قبول بوده است. چرا که نه تنها فرآیند ثبت اطلاعات آغاز خواهد شد بلکه شفافیت مورد نظر نیز تحقق خواهد یافت.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشریح شرایط معافیت در نظرگرفته شده برای عدم ثبت موجودی اولیه گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که معافیت ثبت موجودی و تولید مرتبط به تولیدکنندگان مصنوعات می‌شود، اما فعالان تولید‌کننده شمش طلا هنوز مکلف به ثبت تولیدات خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند. واردکننده و صادرکننده کالا‌های مشمول هم باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.
منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->