سرخط خبرها

پیشنهاد ایرج راد برای قرنطینه خانگی

  • کد خبر: ۲۲۸۵۸
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
پیشنهاد ایرج راد برای قرنطینه خانگی
رییس هیات مدیره خانه تئاتر گفت: باید این شرایط بگذرد و به حالت عادی بازگردیم تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم چراکه گردهمایی افراد از نظر مسایل ایمنی و بهداشتی، شدنی نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر دو سال یک بار و در هفته آخر فروردین ماه برگزار می‌شود و با توجه به اینکه دو سال پیش هیات مدیره فعلی این تشکل انتخاب شدند، طبیعتا انتخابات دوره جدید می‌بایست پیش از اردیبهشت امسال برگزار می‌شد، ولی به دلیل تعطیلی تمام فعالیت‌های هنری، این انتخابات نیز به تعویق می‌افتد.

در همین زمینه ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر گفت: طبیعتا باید این شرایط بگذرد و به حالت عادی بازگردیم تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم چراکه گردهمایی افراد از نظر مسایل ایمنی و بهداشتی، شدنی نیست.

او همچنین توضیح داد برنامه‌های هفته بزرگداشت تئاتر که نیمه اول اردیبهشت هر سال برگزار می‌شد، امسال در تاریخی دیگر برپا می‌شود و از آنجا که هنوز پیش‌بینی دقیقی درباره بازگشت به وضعیت عادی وجود ندارد، نمی‌توان تاریخ مشخصی برای برگزاری این برنامه‌ها اعلام کرد.

این بازیگر تئاتر در ادامه با تاکید بر ضرورت ادامه قرنطینه خانگی افزود: آنچه این روز‌ها بیش از همه چیز اهمیت دارد، احساس مسئولیتی است که همه ما باید در برابر یکدیگر داشته باشیم. هر یک از ما هم در برابر سلامتی خود مسئولیم و هم سلامتی دیگران و حق نداریم با به خطر انداختن سلامتی خود، موجب ابتلای دیگران به این ویروس کشنده شویم.

راد، بحران کرونا را مساله‌ای جهانی توصیف و اضافه کرد: امروز کل دنیا با این معضل دست به گریبان است و هر یک از ما با رعایت مسایل بهداشتی، در جهت نجات مردم دنیا از این وضعیت گام برداشته‌ایم.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر افزود: خوشبختانه در چند وقت اخیر برخی از مردم به خوبی مسایل ایمنی و قرنطینه خانگی را رعایت کردند، ولی در عین حال از بی‌توجهی برخی هم متعجب و متاسفیم که با وجود تمام فجایعی که رخ داده، هنوز این مساله را جدی نگرفته‌اند.

او در ادامه پیشنهاد‌هایی را برای راحت‌تر سپری کردن دوره قرنطینه بیان کرد و گفت: این روز‌ها مردم برای سرگرم کردن خود در خانه، ابزار و وسایل گوناگونی در اختیار دارند. بسیاری از مراکز، امکان تماشای رایگان فیلم و تئاتر را فراهم کرده‌اند. در کنار این‌ها کتاب‌های خوبی هستند که با وضعیت این روز‌های ما هماهنگی دارند و نشان می‌دهند این اتفاقات در زندگی آدمی، پیش از این هم رخ داده و انسان‌ها توانسته‌اند به سلامت از آن عبور کنند.

راد از فیلم «اجاره نشین‌ها»‌ی داریوش مهرجویی به عنوان اثری ارزشمند یاد کرد که به مردم کمک می‌کند تا دوره خانه‌نشینی را آسان‌تر سپری کنند.

او توضیح داد: تماشای برخی از فیلم‌ها، مردم را شادتر می‌کند و در این میان «اجاره نشین‌ها» پیشنهاد خوبی است. درست است که بسیاری از ما چندین بار این فیلم را دیده‌ایم، ولی این اثر می‌تواند همچنان روحیه بخش باشد، ضمن اینکه همچنان کمدی ارزشمندی است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->